Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett gsi 2,5 V6
- Dit onderwerp bevat 2,154 reacties, 182 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juli 2019om 12:30 door .Stoffel..
-
AuteurBerichten
-
9 september 2009 om 07:31 #17353684
Hey dennis,
Trekt hij geen vacuum op de benzinedop :hmmz
9 september 2009 om 17:54 #17353685Zal de pomp wel; zijn deze zal niet genoeg druk geven.
Ziet er verder super uit.
Keep on the good workGr Jack
9 september 2009 om 19:20 #17353686lijkt mij dat die wel gewoon stationair moet draaien op de nexia pomp…
een c20xe draaid tot +- 3000rpm redelijk op een 1.2 of 1.4 pomp…misschien stom,maar zitten de bougiekabels wel goed, misschien geeft die wel n ”backfire” ofzo, omdat je toch ook iets uit t inlaat spruitstuk zag komen…
edit:
ik zie net dat er geen brandstof komt tijdens het starten, brandstofrelais al vervangen??
en heb je toevallig nog een CPU liggen??
kan best zijn dat die kapot is,maar omdat je m forceerd door m constant spanning op de pomp te geven kan die idd wel aanslaan,maar meteen weer uitvallen ( zelfde bij n c20xe gehad )10 september 2009 om 14:19 #17353687heb 2 ecu s liggen en bijde hetzelfde probleem
10 september 2009 om 15:24 #17353688hij doet t weer :P:P:jerry
vandaag weer even aan het rommelen gegaan
even wat aan bekabeling nagekeken maar dacht dat alles was aangesloten
nu zat er op de boom ook een stekker van de abs en daarbij een massa draadje
denk zal die eens op de massa zetten
en toen werkte het dus wel
nu loopt ie maar valt terug in toeren en valt uit
denk even de stappenmotor e.d even schoonmaken
10 september 2009 om 15:26 #17353689Codesleutel probleem?
10 september 2009 om 15:33 #17353690C25XE boom toch ?
Indien van eerste type, GEEN startblokkering. Dus daar zou niet aan kunnen liggen.
Daarbij, volgens mij krijg je een Opel met electr. startblokkering uberhaupt niet lopend.. Ook niet eventjes.10 september 2009 om 15:46 #17353691ja is een van de eerste geen startonderbreker
maar hij loopt he
alleen nog even de lfr en gasklephuis schoonmaken
11 september 2009 om 06:15 #17353692had m nog even laten lopen en poefte nog
de poef kwam uit de aansluiting naar de bekrachtiger
en opeens ook uit de inlaat
ben toen even naar de riem gaan kijken en stond ietsje van tijd dus maar even overnieuw gaan stellen
11 september 2009 om 08:21 #17353693Hoe kan het nou weer dat je riem niet optjid staat dan.
Is zo belangrijk dat dat goed staat.
Voordat je begon met starten was je ervan overtuigd, en weet je zeker dat ‘ie goed stond ??
Een keer rond gedraaid ook met een sleutel eerst aan de poelie neem ik aan ?11 september 2009 om 20:17 #17353694maar als de riem “ietsje”van tijd afstaat kun je toch bijna geen “backfire” krijgen??
weet je zeker dat er niet meer mis is?? zou t maar goed kontroleren..
12 september 2009 om 08:38 #17353695het scheelde net een streepje
maar wat zou het kunnen zijn evt ?
13 september 2009 om 09:49 #17353696ben druk bezig met de riem alleen krijg m niet goed :fy1
dan staat de ene bank goed en dn de andere of andersom
wat een balle zooi
13 september 2009 om 10:07 #17353697origineel gepost door jblfreak
ben druk bezig met de riem alleen krijg m niet goed :fy1dan staat de ene bank goed en dn de andere of andersom
wat een balle zooi
ja klote om zonder gereedschap aftestellen die riemen.
ik heb hem bij een omega gedaan daar had ik iig nog veel ruimte maar heb hem ruim 7 keer af moeten stellen voordat hij goed stond :thumbdown
13 september 2009 om 10:30 #17353698het gereedschap heb ik er voor
dus dat is het probleem niet
13 september 2009 om 20:28 #17353699origineel gepost door jblfreak
ben druk bezig met de riem alleen krijg m niet goed :fy1dan staat de ene bank goed en dn de andere of andersom
wat een balle zooi
dit hebben we met de 2.5 ook gehad.. bleek de verkeerde distributieset te zijn..
hebben we ook 8 keer opnieuw afgesteld en nog niet echt goed..
de goei distriset gebruikt en probleem van afstellen was weg..
maar denk dat het bij jou ergens anders zit.. maar waar??
13 september 2009 om 20:34 #17353700mooi project man! hou het in de gaten.
Zou zo’n V6 ook in een c ascona passen?
Is dat al eens gedaan?13 september 2009 om 20:38 #17353701:wtf
??
13 september 2009 om 20:39 #17353702foutje,in verkeerde draad gezet.sorry!
13 september 2009 om 20:40 #17353703haha
vond t al zo vreemd geeft nie
maar zal best wel passen denk ik
13 september 2009 om 20:41 #17353704ach man,ben zo’n kluns met computers,echt hopeloos!
14 september 2009 om 08:26 #17353705origineel gepost door gsi-maffia
origineel gepost door jblfreak
ben druk bezig met de riem alleen krijg m niet goed :fy1dan staat de ene bank goed en dn de andere of andersom
wat een balle zooi
dit hebben we met de 2.5 ook gehad.. bleek de verkeerde distributieset te zijn..
hebben we ook 8 keer opnieuw afgesteld en nog niet echt goed..
de goei distriset gebruikt en probleem van afstellen was weg..
maar denk dat het bij jou ergens anders zit.. maar waar??
Daar zat ik ook al aan te denken.
Misschien verkeerde distri set ofzo.
En hoe zit dat met die spanner.. Is daar niet iets mis mee, of verkeerd in- / afgesteld ??Wel vervelend dat het niet lukt na aantal x proberen.
14 september 2009 om 15:40 #17353706de spanner is exact hetzelfde als de oude dus dat kan het bijna niet zijn
vanaaf even de motorsteunen bij de coater brengen
was gelast met de TIG dus even wat nieuwe mooie lassen er op gelegen :P
kreeg vrijdag nog een hele mooie gatget binnen :P
14 kr goud :P
14 september 2009 om 20:23 #17353707dach vanavond ik rijd even langs de coater
steunen mee genomen en gegeven
nu was hij precies met zwart bezig dus kon mooi even mee :P
zijn ook al weer klaar en koste nu niets aangezien hij toch bezig was
1,5 uur later ging ik weer weg met gecoate steunen
ook heb ik vanavond de leidingen voor de koeling en brandstof besteld bij een kennis die even zou kijken wat hij nog had liggen op de zaak
enkele foto s
kleine steun voor op het blok
lange steun voor op het carros
bij de coater
steunen zitten nu verpakt maar maak morgen even nieuwe foto s bij daglicht
16 september 2009 om 16:15 #17353708gister niet veel gedaan eigenlijk
wat spullen opgezocht en beetje gerestaureerd voor het coaten
denk dat ik van t weeken aan de achteras ga beginnen :P
misschien gaat de corsa ook de deur uit aangezien ik voor heeeel weinig geld een corsa combo kan kopen van een maatje
het mooie is dat het een benzine is
gister kreeg ik ook een paar meter nieuwe slang binnen voor de koeling :P
spul kan 300psi hebben hahavandaag even naar de dealert geweest om wat onderdelen te bestellen zoals pakkingen en vliegwielbouten
gelukkig had ik de nummers dus was het niet zo een probleem maar toch zijn ze dom bij een dealer:P:P
greets
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.