Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett gsi 2,5 V6
- Dit onderwerp bevat 2,155 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 29 november 2024om 13:27 door jblfreak.
-
AuteurBerichten
-
2 februari 2009 om 17:07 #17353330
je hebt daar wel een punt word wel een 3.0 die er in komt te liggen en heb weinig zin dat k straks alles aan bonken help
2 februari 2009 om 17:28 #17353331Zoals ik al zei, weg met die nexia, en maak je gsi klaar, want jij hebt een origineel nederlandse kadett gsi, en ik zou als ik jou was die gewoon klaar maken, bedoel, de nexia is en zal noooit een kadett gsi zijn.
want als je toch al bezig bent, kan je hem gelijk goed verstevigigen.2 februari 2009 om 17:37 #17353332kerel, doe gewoon lekker wat jij wil ;)
als jij die nexia wil “ombouwen” naar v6 look a like kadett dan moet je dat lekker doen ;)
want ja k heb je dett gezien enne hij was erug kapot hoor :(
suc6 maat
enne need help just call he :thumbup
gr vinc
2 februari 2009 om 18:48 #17353333origineel gepost door asconahobbyist
ik zou zonder meer met de nex verder gaan.
gezien de foto’s is je kadett in zo’n slechte staat.Je kan alles wel gaan lassen maar vergeet niet dat er een dikke motor in komt.
Nex hoeft dan alleen maar een frontje in gelast,dat is niet zo wild.
Kan je beter met een harde basis beginnen.Maar das helemaal aan jezelf natuurlijk.ben het met deze kerel eensking:
2 februari 2009 om 18:50 #17353334origineel gepost door Gsifreak
Zoals ik al zei, weg met die nexia, en maak je gsi klaar, want jij hebt een origineel nederlandse kadett gsi, en ik zou als ik jou was die gewoon klaar maken, bedoel, de nexia is en zal noooit een kadett gsi zijn.
want als je toch al bezig bent, kan je hem gelijk goed verstevigigen.ja ben bezig maar alles moet gewoon nieuw
en mijn kadett is zeker geen orgineel nederlandse wagen is in 96 ingevoerd uit duitsland
de nex kan best een kadett worden niet qwa kenteken maar carroserie zoiezo wel
k overweeg het nog
de kosten van de dett worden echt heel hoog en zo veel is het me eerlijk niet waard
voorschermen binnen zij 179€ en heb er 2 nodig
binnendorpel 85€
bodem moet nieuw
binnenscherm achter
buitenscherm
lekbakken binnen en buiten
schutboard is slecht
draagarmen zal ook vast wel wat zitten
dak is slecht (zal deze week het dakraam er eens uit halen en een foto maken
a stijlen (scharnierpunten) zijn ook niet zo best
tankopening
radiateurbalk
frontbalkdus aardig lijstje
2 februari 2009 om 19:50 #17353335is me tankje al onderweg? :angel
2 februari 2009 om 20:08 #17353336origineel gepost door jblfreak
origineel gepost door Gsifreak
Zoals ik al zei, weg met die nexia, en maak je gsi klaar, want jij hebt een origineel nederlandse kadett gsi, en ik zou als ik jou was die gewoon klaar maken, bedoel, de nexia is en zal noooit een kadett gsi zijn.
want als je toch al bezig bent, kan je hem gelijk goed verstevigigen.ja ben bezig maar alles moet gewoon nieuw
en mijn kadett is zeker geen orgineel nederlandse wagen is in 96 ingevoerd uit duitsland
de nex kan best een kadett worden niet qwa kenteken maar carroserie zoiezo wel
k overweeg het nog
de kosten van de dett worden echt heel hoog en zo veel is het me eerlijk niet waard
voorschermen binnen zij 179€ en heb er 2 nodig
binnendorpel 85€
bodem moet nieuw
binnenscherm achter
buitenscherm
lekbakken binnen en buiten
schutboard is slecht
draagarmen zal ook vast wel wat zitten
dak is slecht (zal deze week het dakraam er eens uit halen en een foto maken
a stijlen (scharnierpunten) zijn ook niet zo best
tankopening
radiateurbalk
frontbalkdus aardig lijstje
valt dus best wel mee allemaal . je hebt een goede plaktang en een stuk plaat bij de breezan kost ook maar 11 euri ……schaar en slijptol erbij en passen met die handel :vertag……………je hebt de tijd en de ruimte. Gaan dus !! je gaat toch geen nexia omtoveren man:o of ken je nog nie met die plaktang omgaan >??
2 februari 2009 om 20:12 #17353337Maakt toch ook niets uit als het nou een origineel nederlandse is of een ingevoerde…..
Zijn dingen waar ik niet wakker van kan liggen :jerry2 februari 2009 om 20:21 #17353338niet dat ik hier criminele activiteiten wil stimuleren, maar wat is er anders qua carosserie tussen de nexia en de kadett? je noemde al het plaatwerk rond de achterlichten, verder nog iets? anders is het misschien een idee om zegmaar al het plaatwerk van je kadett te vervangen door dat van de nexia (lees: chassisnummertje wisselen…) mag volgens mij niet helemaal maarja…
Aan de andere kant, als in een van beiden een 3.0 V6 hangt (dat was toch de bedoeling he?) zul je langs het RDW moeten gaan, de meerprijs van de weggedragtest weegt niet op tegen het werk en de kosten om de kadettjoets legaal op te lapen. Dus: langs de RDW met een nexia V6 en daarna ombouw naar kadett look, who gives a fuck welk merk/type er nou precies op dat stukje papier staat, je rijdt uiteindelijk in exact dezelfde auto rond!
2 februari 2009 om 20:55 #17353339ja zo dacht ik dus ook
als ik op een meeting er mee zou staan en de platen zijn er af is er niemand die zegt HE EEN NEXIA
@ ronaldo
de platentang is t probleem niet maar wel de kosten voor t nieuwe orginele plaatwerk
2 februari 2009 om 21:08 #17353340je bent dan waarschijnlijk de enige met een “kadett” waar nog geen nieuwe schermranden en dorpels ingebakken zijn.:P
2 februari 2009 om 22:13 #17353341ja dat is dan niet helemaal waar aangezien ze zoiezo moeten worden verbreedt
3 februari 2009 om 16:00 #17353342heb vandaag de hele dag zitten dubben en ben nog niets wijzer
haha
3 februari 2009 om 17:33 #17353343en toch zou ik de kadett opknappen..
3 februari 2009 om 17:38 #17353344en ik de nexia gewoon de v6 erin vrotten en naar de rdw gaan en dan later ombouwen naar kadett
3 februari 2009 om 17:38 #17353345dak is zoiezo ook slecht
krijg je dat nog goed
zitten roestplekken is de delen waar je binnen vandaan niet eens bij komt
op dit moment flikker ik t liefst alles op de sloop neer
3 februari 2009 om 19:24 #17353346nex ombouwen
3 februari 2009 om 19:28 #17353347Gewoon de dett en de nex verschroten en de v6 in de corsa hangen :jerry
3 februari 2009 om 19:31 #17353348origineel gepost door Dirk
Gewoon de dett en de nex verschroten en de v6 in de corsa hangen :jerryja ja
nog mooier :P
nee dat word m niet
3 februari 2009 om 20:06 #17353349origineel gepost door jblfreak
heb vandaag de hele dag zitten dubben en ben nog niets wijzerhaha
Stap 1:
schade aan de Nexia herstellen –> voorfront richten/vervangen, voorschermen en koplampen/bumper kadett plaatsen, die heb je al, scheelt weer een paar centen. ik denk dat het voor de RDW keuring niet uitmaakt welke koplampen je hebt, als ze maar een E-keur hebben.Stap 2:
motor, remmen, etc. over op de nexia. Klaarmaken voor de RDW keuringStap 3:
RDW keuringStap 4:
Zoveel mogelijk Daewoo-DNA wegwerken :jerryzo zou ik het aanpakken, je houdt er naar mijn mening technisch de netste auto aan over. De kadett opknappen betekent een veel minder nette auto die door al dat laswerk ook nog een zwaarder is dan in deze situatie. Gewicht is misschien ook niet heel onbelangrijk i.v.m. weging bij RDW keuring?
Maargoed, jouw keuze. Ik zou er stiekem trots op zijn om als niemand straks meer ziet dat het een nexia is, of eigenlijk was :P.
3 februari 2009 om 20:17 #17353350ergens heb je natuurlijk een punt zal vast goed komen
k ga eerst eens rustig aan doen haha
3 februari 2009 om 20:20 #17353351Ik zou persoonlijk niet aan die nexia beginnen.. Al is het alleen maar om de naam Daewoo:puke Het zou voor mijn gevoel nooit meer een echte Opel zijn…
Zoek gewoon even op je gemak naar een wat hardere kadett basis, die zijn toch wel te vinden, er moet bij alle kadettjes allicht iets aan gelast worden natuurlijk..
3 februari 2009 om 20:26 #17353352het enige dat anders zal zijn is op het kenteken
3 februari 2009 om 22:26 #17353353ik zou ook voor de nexia gaan alles compleet overzetten,
gelijk alles aanpakken dat je straks een nette nieuwe auto hebt staan,
en zolang je niemand je kenteken papieren laat zien gaat niemand kunnen zien of het een opel of daewoo is!Heb er zelf ook al is over na zitten denken king:
3 februari 2009 om 22:38 #17353354Lekker de nexia ombouwen :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.