Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett gsi 2,5 V6
- Dit onderwerp bevat 2,154 reacties, 182 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juli 2019om 12:30 door .Stoffel..
-
AuteurBerichten
-
10 december 2008 om 19:08 #17353180
Oh sorry :P ja dat was ik ff vergeten ;) ik dacht apk keuring :P:P:P
10 december 2008 om 19:14 #17353181k weet het helaas nog niet hoop morgen meer te weten
10 december 2008 om 20:07 #17353182je kunt toch meten op de startmotor of je daar spanning heb als hij op contact staat?
daar mag alleen spanning op staan tijdens het starten en niet als hij op contact staatwelke kabelboom heb je aan de dynamo en startmotor zitten ?
en gaat je mm lampje branden als je hem op contact zet ?je hebt toch niet de geschakelde plus die in de kadett stekker aan de linker kant zit wel goed aan gesloten?
v6 kabelboom heeft een aparte stekker voor de schakelde plusniet dat je met aansluiten het ff verkeerd heb aan gesloten
het is maar een tipje :P
10 december 2008 om 20:18 #17353183is een ronde stekker op de v6
de geschakelde + is een losse draad dat wist ik
zal m morgen nog op de motor meten
had hem gemeten op de boom van de dett daar had ik geen spanning
11 december 2008 om 11:22 #17353184eyyy maatje,
en nog wat wijzer geworden ?
gr vinc
11 december 2008 om 15:04 #17353185bullshit?, ik heb het over je diff, niet over je tandwielen in je bak. Of wil je zeggen dat je als je auto rolt je aandrijfassen loos draaien? en er niks in je bak draait?
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door Corsa16V
Als je auto niet in ze versnelling staat en hij staat stil draait er echt niks in je bak hoor. Zodra je auto word gesleept wel want dan drijven je aandrijfassen je diff. aan.
Geen bakolie in je bak kan geen kwaad mits hij stilstaat.bullshit:o
pas als je de koppeling intrapt staat je bak stil
(mits de auto stilstaat);)je price as draaid wel mee ook als die niet in z,n versnelling staat
maar tis vrij simpel
maakt ie die herrie ook als je de koppeling intrapt
dan komt het dus niet uit je bak;)
11 december 2008 om 15:08 #17353186k heb t met beide bakken dus daar zit het probleem niet
zo weer even rommelen en hoop vanaaf met me maatje er bij meer te weten te komen
11 december 2008 om 17:02 #17353187Als je nu eens goed leest wat ik heb geschreven, en wat anderen schrijven!!! ….
Je bak gaat ervan kapot. Ook al rij je er niet mee!
Ik heb het nooit gehad over aandrijfassen, die loos draaien grapjas …
Ga hier ook niet verder op in.
Ik probeer met mijn kennis iemand te helpen, ben automonteur geweest, en heb heel veel ervaring.
Jij kraamt soms nogal onzin uit, en doordat je weinig kennis hebt van zaken, breng je anderen mensen op het verkeerde spoor. Straks geef jij advies, en diegene voert dat uit. Met gevolg dat straks er iets kapot loopt. EN DAN??? Ga jij het dan vergoeden?
Neem geen risico en vul die bak met OLIE!
Just my 2 cents :P
@jbl.Heb je het al opgelost met de startmotor?
En al even gevoeld aan het lagertje wat in het vliegwiel zit?11 december 2008 om 17:43 #17353188ben nog bezig geweest
alleen niet met de starter maar lager in vliegwiel ? waar zit die dan weet eigenlijk geen lagen in t vliegwiel?
maar
even gekeken naar de distrieriem
nu zag/merkte ik dat let op
de looprol tussen de 2 tandwielen speling op zat deze kon ik met de hand losdraaien en de riem aan beide kanten van die rol was redelijk slap
nu vermoed ik dat de riem over de rol aan het slippen is geweest
gaat om deze rol
gelukkig staat alles nog op tijd
had m even met een sleutel gedraaid en nu kan ik de rol niet bewegen en staat de riem weer goed strak
wat denken jullie ?
greets
11 december 2008 om 17:55 #17353189niet meer starten, alles vervangen
11 december 2008 om 17:56 #17353190in het vliegwiel zit geen lager
maar die rol in je distri moet gewoon kunnen draaien hoor
maar als je hem niet goed vast heb gezet kan daar ook dat geluid van daan komen11 december 2008 om 17:58 #17353191ZOO dan, jij hebt een porsie geluk gehad zeg!
In het vliegwiel, waar ruimte is voor de prise as. Zit een klein lagertje, even voelen of hij niet vierkant aanvoelt.
Die kunnen erg veel herrie veroorzaken!Kan zijn dat er bij jou type blok dit niet zit!
11 december 2008 om 18:01 #17353192vliegwiel zit een gewoon rond gat dat over de krukas schuift
prise as gaat door de koppelingsplaat in de krukas
zit geen lagertje in
de looprol zit wel goed vast maar denk dat de riem niet goed strak heeft gestaan en over de rol is gaan zingen
11 december 2008 om 19:29 #17353193net even bij h-base zitten kijken voor de onderdelen van de riem maar welke moet k precies hebben kom er even niet uit
iemand die t weet
11 december 2008 om 19:43 #17353194neem ff contact op met rallyastra..
Distributieriem van zo’n v6 is best lastig en er zit een volgorde van spannen in dacht ik… Heb het ooit eens bij een Saab 900 V6 gedaan (zelfde motor) maar dat was toen best opletten..
11 december 2008 om 21:23 #17353195heej,
net project!!
ik heb wel wat voor je wat je kan helpen,dat is namelijk een LOGIN van partscat ( brezan catalogus )
zelfde als hbase,alleen zijn de technische gegevens wat uitgebreiderstaan ook alle aanhaalmomenten enzo
greetz
Marc
11 december 2008 om 22:00 #17353196je eigen inloggegevens…….geweldig…..:hmmz
11 december 2008 om 22:32 #17353197thanks trpower
is idd makkelijk te vinden zo
eens kijken naar de dichstbijzijne brezan
iemand hier die de riem kan vervangen voor me en die t al een aantal keer heeft gedaan ?
12 december 2008 om 11:01 #17353198Er zijn 2 verschillende distrisets geleverd op de opel V6 motoren tot ’00
je zal je oude set moeten demonteren om te zien welke je moet hebben.
Willem
12 december 2008 om 11:05 #17353199Staat een code in je hoofdspanplaat, E, EB, D ff kijken wat daar in staat. Welk bouwjaar is de motor ? Als ik naar je spanrollen kijk is het het eerste type tot motor nummer. Verschil zit in de breedte van de spanplaat. Maar je weet pas als hij goed op tijd staat als je de controle bril er op zet, soms lijkt het of hij goed staat maar als je de bril er op zet zie je dat hij er 1mm naast staat. DB riem vervangen is aardig wat werk, bovendien heb je ook speciaal gereedschap nodig. Heb nu mijn eigen gereedschap er bij gemaakt om het makkelijker te maken. Riempje zelf is een half uur werk.
12 december 2008 om 11:08 #17353200Jupz Niels, Secuur werkje.
heb er nu wel een X aantal gedaan, maar dat afstellen blijft altijd een leuk klusje vind ik.
Riem zelf ligt er zo om…
> Gemiddelde opeldealer stelt hem vaak toch niet helamaal secuur af.
heb nu een aantal van dezeriempjes gezien die niet helemaal op tijd stonden.
dat is wel zonden, deze motoren lopen zoveel lekkerder als ie strak op tijd staat.
Net effe het filmpje voor mij voor het eerst zitten bekijken.
maar dat klikt aardig naar vastzittend looprolletje. (klinkt bekend namelijk)
Je hebt wel mazzel gehad dan zeg Gloeiende
Willem
12 december 2008 om 15:03 #17353201origineel gepost door rallyastra
Staat een code in je hoofdspanplaat, E, EB, D ff kijken wat daar in staat. Welk bouwjaar is de motor ? Als ik naar je spanrollen kijk is het het eerste type tot motor nummer. Verschil zit in de breedte van de spanplaat. Maar je weet pas als hij goed op tijd staat als je de controle bril er op zet, soms lijkt het of hij goed staat maar als je de bril er op zet zie je dat hij er 1mm naast staat. DB riem vervangen is aardig wat werk, bovendien heb je ook speciaal gereedschap nodig. Heb nu mijn eigen gereedschap er bij gemaakt om het makkelijker te maken. Riempje zelf is een half uur werk.Ben heel benieuwd, de 6e januari kom ik de mijne brengen.:P
12 december 2008 om 15:05 #17353202ok thanks voor de info over de sets daar kan ik wel iets mee
iemand die me wil helpen met de riem vervangen? durf het zelf niet aan
12 december 2008 om 16:17 #17353203ik kan je wel helpen reageer evt via u2u.
Willem
12 december 2008 om 16:34 #17353204wim u2u
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.