Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett GSI 16V Supercharger Circuit Project
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juni 2012 om 21:07 #17981700
trouwns meteen een forge blow off valve gekocht.
14 juni 2012 om 20:15 #17981701erg kleine charger voor een c20xe..
Succes met de opbouw.Tevens heeft een normale dumpvalve een erg nadelig effect op een charger motor..
Misschien eerst eens goed inlezen in de materie van roots chargers ;)14 juni 2012 om 20:41 #17981702heb ook een bosch recirculatie valve liggen,
heb me al redelijk ingelezen,
maar dit hoeft ook niet morgen af.
heb jouw topic ook al helemaal door gewerkt haha.14 juni 2012 om 21:42 #17981703Als je met een M45 meer als 200 pk wilt gaan drukken op een 2.0 gaat hij niet lang heel blijven ben ik bang… Daar moet je namelijk erg veel toeren voor draaien met de Eaton. :(
Een M45 de specs van een M62 geven is redelijk onmogelijk in mijn ogen. Het getal geeft de opbrengst aan in kubieke inches van 1 omwenteling. De M62 heeft dus bijna de helft meer opbrengst als een M45. Je zou hem dus of heel veel meer toeren moeten laten maken om op dezelfde druk te komen of hem veel efficienter maken. het eerste is makkelijk, het tweede is erg moeilijk… Helaas is het nadeel als je veel meer toeren gaat maken met de M45 dat hij minder efficient wordt en dat hij sneller kapot gaat ( zo’n ding heeft namelijk ook een maximumtoerental.
Maar 200 pk en een koppel van rond de 280 Nm zijn goed haalbaar ( kennis van mij heeft dat ook uit een 2.0 die standaard 148pk heeft) met de M45 en dat is ook al leuk hoor. :thumb
Als je de gasklep voor de compressor plaatst heb je ook geen dumpvalve nodig. ;)
Hier in de schuur heb ik nog een M62 van een mercedes liggen die ik een keer op mijn 3.0 v6 in mijn oude Giulietta ga maken… :afro tegen de 300 pk is daar al vaker uit gehaald, lijkt mij ook wel lekker. :agent
14 juni 2012 om 22:13 #17981704het schijnt dat de flow van deze is aangepast en dus wat meer cubic inches kan verplaatsen,
een m45 kan tot 1,2 bar gaan ongeveer,bedoeling is ook om de compressie wat te verlagen,
we gaan het zien wat er uit gaat komen,
anders is de keuze voor een m62 altijd nog mogelijk.15 juni 2012 om 08:55 #17981705Een blow off heb je niet nodig als je de gasklep voor de charger zet. Echter een recirculatie dan wel (uitlaat compressor naar inlaat compressor na de gasklep) anders draait je compressor zeer onrustig in deellast.
Je Forge is trouwens ook een recirculatie valve.
Staar je niet blind op de Boost van 1,2 bar, heeft geen nut!! Als je inlaat temp hoog is heb je veel boost maar weinig lucht per liter volume, Inlaatlucht koud en lage boost heb je net zoveel lucht per liter.
Daarbij is de vraag hoeveel volume je compressor meer kan leveren als dat je motor kan verwerken, pas dan bouw je boost op.M45 blijf ik erg klein vinden erg klein voor een C20xe.
45 CUI = 0.73 Liter per omwenteling
62 CUI = 1.02 Liter per omwentelingJe moet de M45 dus 1.4x sneller laten draaien dan een M62 voor hetzelfde resultaat. Echter loopt je inlaattemperatuur ook erg op. Meer als met een M62.
Compressie verlagen met 2 pakkingen en een plaat of met een setje LET zuigers?
Je kan ook alleen de kompressie minimaal verlagen met 1 dikkere koppakking en dan de kompressor minder snel te laten draaien. Hierdoor wordt je boost wel minder maar door de hoge kompressie wordt dat weer gecompenseerd.
Daarbij blijft je inlaat temperatuur lager wat een zeer groot voordeel is.Hoe wil je de brandstofhoeveelheid regelen? Grotere injectors en een instelbare FMU of met een Vrij programmeerbare ECU?
15 juni 2012 om 12:27 #17981706ik heb hele mooie volledig stalen / cooper head pakkingen gevonden, welke in elke dikte te leveren zijn, intercooler komt er ook tussen, en wil het liefst de gasklep na de charger hebben. moet ook wel bij het gebruik van een intercooler, uiteindelijk zal ik zelf een extra blok er bij gaan bouwen met compleet andere internals, het is voormij ook een experiment.
15 juni 2012 om 14:42 #17981707ik ben het ook eens met giuliettaevo.
Die m45 kun je never nooit niet porten dat deze dezelfde hoeveelheid lucht gaat verstampen als een m62.Zelfs een m62 vind ik al klein voor een c20xe.
Ik draai nu 0.9 bar met een M90..
Op een c20ne moest ik een m62 al op zijn max laten draaien om de 1.1 bar aan te tikken.
Ook met een gasklep na de charger op mijn c20ne had ik een recirculatie klep om de charger rustig te houden.15 juni 2012 om 14:46 #17981708Ik zou persoonlijk aan internals niks aanpassen en dan op zon 0.5 0.6 bar gaan draaien dan gaat dat prima met een m45. En dan heb je ook al heel wat vermogenwinst. Wil je hogere druk gaan draaien moet je eigenlijk je zuigers aanpassen.
15 juni 2012 om 18:53 #17981709Precies…
internals pas aan gaan passen als je een grotere lader gaat gebruiken die meer druk kan leveren met een redelijke inlaattemp. Deze lader met originele compressieverhouding gebruiken en de druk rond de 0.6 bar zien te krijgen.
1.2 bar op jouw 2.0 moet je zo heel grof geschat al meer als 21.000 toeren draaien, dat is heeel veel. Als je even googled vind je zo bij Eaton op de site de efficiencymap van de M45 van de 5e generatie( moderner als de jouwe) en zie je dat het max toerental dat daar op staat 15.500 toeren is… ;)
15 juni 2012 om 19:02 #17981710Alle Eatons ziiten op 15k rpm op hun max..
Dat is gewoon het design van een roots charger.Ik heb hier wel een aantal berekeningen liggen,
wanneer je bijvoorbeeld een m62 met een poelie verhouding van 2,15 op 1 hebt dan kun je net 1.1 bar draaien op een c20ne..
Deze heeft heel wat minder lucht nodig dan een c20xe..Mijn m90 draait nu 1,75 op 1. Met een inlaattemp van rond de 30 graden zit ik dan iets boven de 0.9 bar
Met een inlaattemp van 120 graden zit je dan rond de 1.1 bar..Vergeet niet hoe meer toeren je ze laat draaien, des te eerder zijn ze stuk en stijgt je inlaattemp als een malle..
Bij een chrager wil je eigenlijk ook het inlaat traject zo kort mogelijk houden.
Ik heb nu met beiden gereden, en een lang inlaattraject is niet echt optimaal.Hoe korter hoe beter..
15 juni 2012 om 19:27 #17981711Dat ben ik niet helemala met je eens, Ik rijd een z16xe met zelfde supercharger als Niels wil gaan gebruiken hier. Ik rijd 0.5 bar druk op een z16xe met kort inlaattraject had ik onderin het idee dat deze minder presteerde nu heb ik deze (orginele lengte zeg maar aan de charger) en dat presteert een stuk beter.
Dus ik denk dat er een verschil is tussen te lang en te kort. Ik weet zo niet precies, maar om de athmosferische druk te krijgen moet je weten hoeveel ccm lucht dat de motor nu verbruikt om bijvoorbeeld tot 0 te komen. En dan daarbij de tabel pakken van eaton. En kijken hoeveel toeren je moet draaien om maximaal 0.5 bar druk te draaien. Dan berkenen hoe groot de poelie is die er nu op zit en kijken hoeveel dat de nieuwe moet worden of hoe groot de aangedreven poelie moet zijn.
15 juni 2012 om 19:43 #17981712waar heb je de gasklep zitten?
voor of achter de charger?17 juni 2012 om 10:10 #17981713leuk speeltje toch nelis
17 juni 2012 om 22:28 #17981714@corsaboy wrote:
waar heb je de gasklep zitten?
voor of achter de charger?Bij mij zit deze na de charger. Vandaag tevens andere aanzuigbuis vectra c gemonteerd ipv origneel van een g, wat weer minder koppel onderin lijkt op te leveren, altans dat lijkt tijdens het rijden zo. Mischien dat het tussen mn oren zit.
21 juni 2012 om 20:11 #17981715vandaag begonnen met de nieuwe dorpels, morgen weer verder,
25 juni 2012 om 16:43 #17981716Laswerk aan 1 kant is idd gedaan, op het custom werk na dan haha :lol:
strakmaken moet ik nog doen natuurlijk,
zat er veel werk in de dorpel omdat hij natuurlijk te kort was, en er dingen niet paste,
zo heb ik ook het achterrandje in je wielbak er zelf in moeten maken enz,
nu eerst hard werken zodat de astra op de weg komt, en dan kan de kadett gestript worden,hier de foto;s
25 juni 2012 om 17:35 #17981717zelfde las app je als wat ik heb :D
Waar is dat tuitje voor in de a stijl?
Mooi werk hoor :thumbup
25 juni 2012 om 17:50 #17981718is de afvoer van het dakraam lees put deksel haha,
maar die gaat er ook nog uit, maar laat het nu nog even zitten,
top apparaatje he, jij neem ik aan ook gekocht, zonder bon ? :wors
25 juni 2012 om 18:27 #17981719Ik heb m gebruikt gekocht met koopfles.
(hiervoor had ik een mooie cebora, maar stom genoeg verkocht :sleeping )
Heb wel eens dat ie in de protectie slaat. Dan is ie te warm, bouw er binnenkort een extra ventilator bij op.25 juni 2012 om 18:38 #17981720heb er zelf geen last van, mijne is ook net nieuw, heb ook levens lange garantie,
gebruikt niet te veel voor betaald ?27 juni 2012 om 11:41 #17981721wat is het merk/type van dat apparaat?
moet voor mezelf nog een goed apparaat hebben, de huidige is op krachtstroom, en dat heb ik straks niet meer :(27 juni 2012 om 18:17 #17981722pb me maar even, dan leg ik je het een en ander uit.
3 juli 2012 om 21:50 #17981723Inmiddels staat de kadett er zo bij,
ook knappe achter remmen gemonteerd,
261mm geboord brakemaxx, met sportremblokken
ik had nog een chip te goed, dus had die nog maar even gemonteerd ( toen ik er nog mee reed )
en dit wordt hoogst waarschijnlijk de nieuwe kleur van de kadett of in ieder geval iets wat er op lijkt.
wat er nu nog moet gebeuren aan de carroserie,
is 1 daklijst dichtlassen en 1 nieuwe dorpel ( bijrijderkant, ) de bestuurders kant is al klaar,
achterschermen strak maken,
ik wil of de deuren cleanen, of audi handgrepen er in lassen,
dakraam er uit,2 custom bumpers bouwen,
ook ga ik de plaats van de oude spiegels dichtlassen,
en komen er waarschijnlijk engelmann spiegels op.gr
7 juli 2012 om 19:40 #17981724geinig kleurtje! :thumb
grts tha-buurman ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.