Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett gsi 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2015 om 09:25 #18271810
:wors
25 april 2015 om 16:30 #18271811Super! Lekker genieten deze zomer! :thumb
11 mei 2015 om 09:08 #18271812Weer wat kunnen doen in deze drukke tijden.
Zijskirts kunnen monteren en andere velgen te leen gekregen.
Ook nog ander velgen onder en dikke laag stof gevonden.
Dienen wel helemaal gerepareerd te worden.
Zijn alleen net te breed voor de kadett.
Staan er toch wel mooi onder eigenlijk.
Misschien dat iemand mij wil helpen met het uitrollen van de achter schermen.Verder nog wat kleine veranderingen aan de binnenkant.
Andere binnenverlichting geplaatst en de handgrepen zuiver gemaakt en een extra aan de bestuurders zijde gemonteerd13 mei 2015 om 15:32 #18271813Als ik jou was zou ik de wielkasten zo laten. Maar wil je ze uitrollen verwacht geen centimeters want de binnenwielrand zit ook aan je buitenrand gepuntlast. En mocht er al eens aan gewerkt zijn heb je kans op eventuele scheuren.
Het rollen opzich is vrij gemakkelijk met een wielkastroller. In ieder geval suc6 :thumbup .13 mei 2015 om 15:56 #18271814@mark wrote:
Als ik jou was zou ik de wielkasten zo laten. Maar wil je ze uitrollen verwacht geen centimeters want de binnenwielrand zit ook aan je buitenrand gepuntlast. En mocht er al eens aan gewerkt zijn heb je kans op eventuele scheuren.
Het rollen opzich is vrij gemakkelijk met een wielkastroller. In ieder geval suc6 :thumbup .Hoi Mark,
De wielkasten, zoals ik vanuit de achterlichten kan zien zijn allebei helemaal vervangen.
Dus geen overzet stukken of aan elkaar gelaste delen.Nu weet ik ook niet hoeveel haalbaar is met zo’n wielkastroller.
Ik zou gewoon wat meer ruimte willen zodat de keuze van velgen iets groter wordt.
Je hoeft het ook helemaal niet te zien dat ze zijn uitgerold.De randen zitten er ook nog in aan de binnenkant.
Kan daar ook nog wat winnen.13 mei 2015 om 17:35 #18271815Omrollen van het randje is al snel genoeg hoor, maar kit hem daarna wel goed af, want anders heb je binnen twee tellen rot. Sowieso de binnenkant tot op het bot waxen, of beter nog in het Mike Sanders of Timemax vet zetten, want door condensatie op de binnenkant van het plaatwerk wordt de boel daar heel vaak door en door nat, en dat vocht moet netjes langs de ronding van die naad weg naar de lekbakjes en dorpels lopen, waar keurige afwateringsgaten zitten. Een gezonde Kadett heeft dan ook ‘s ochtends voor en achter het achterwiel een plasje water liggen, maar velen vergeten afwatering aan te brengen na het vervangen en kitten de hele boel potdicht, en dan gaat het 10x zo hard rotten. Maar die velsrand die gepuntlast zit aan de rand van de wielkast die loopt dus als deze ‘droog’ staat vol met water en dat kan origineel al bijna niet weg, maar als je hem omrolt al helemaal niet, tenzij je hem dus heel dik waxt of vet van binnen uit.
13 mei 2015 om 17:36 #18271816Overigens waren de Zuidafrikaanse Superboss modellen af fabriek al omgerold, dus daar is op zich niets mis mee.
http://www.opelclub.co.za/forum/viewtopic.php?p=259775&sid=a7ecb0b5dac9d2160ea6fcaa4f25b877#p259775″ onclick=”window.open(this.href);return false;
14 mei 2015 om 08:52 #18271817Ik heb nog roller liggen om je wielkasten uit te rollen, die mag je wel lenen. Ik woon zelf ook in Valkenswaard en ik zag je begin van de week in de ochtend rijden, je ging linksaf richting de Action in Waarle
15 mei 2015 om 06:08 #18271818@DunNow wrote:
Ik heb nog roller liggen om je wielkasten uit te rollen, die mag je wel lenen. Ik woon zelf ook in Valkenswaard en ik zag je begin van de week in de ochtend rijden, je ging linksaf richting de Action in Waarle
Hoi Dunnow,
Dank je wel.
Ik wil je roller graag een keer lenen.
Heb je het zelf ook al eens gedaan?Met mooi weer mag de kadett buiten spelen.
Ik werk in Aalst achter de Timco.Zal je binnenkort een pm sturen om eens af te spreken.
Mvg Barry
20 mei 2015 om 11:51 #18271819Doordat ik nog steeds een storing in de ABS had en deze in de kabelboom moest zoeken.
Heb ik besloten om de complete kabelboom te vervangen.
Ik had er nog een kabelboom liggen waar ik toen een alarm in heb laten zetten.
Om niet 2 verknipte kabelbomen over te houden dus maar de complete boom vervangen.
En hier het resultaat.Na wat pijn en moeite ziet het inmiddels al zo uit, en werkt alles naar behoren.
Ook de ABS storing is nu verholpen.Nu meteen van de gelegenheid gebruikmaken om alles eens grondig schoon te maken.
Te beginnen achter het brandschot.Op het eerste gezicht ziet alles er nog goed uit.
Hier en daar wat oppervlakkige roest.
Dit ook maar meteen bijwerken.Zal jullie weer op de hoogte houden als het weer wat verder in elkaar steekt.
20 mei 2015 om 13:04 #18271820Wat een werk… respect!
20 mei 2015 om 14:02 #18271821Zeker respect, geen halve maatregelen! :thumbup
Heb je al eens overwogen om witte originele GSI wieldoppen te nemen?
Dat zou ik wel doen bij een witte GSI :wors
Hoef je de wielkasten ook niet onderhanden te nemen.21 mei 2015 om 17:06 #18271822Zo inmiddels de kabelboom weer terug op zijn plaats.
Ook maar meteen even onder de dikke mat gekeken.
Ziet er nog allemaal heel ‘gezond’ uit.
Denk dat ik de rest laat zitten.21 mei 2015 om 20:17 #18271823Dat ziet er idd nog gezond uit :thumbup . Das wel lekker hoor!
Leuk dat je er zoveel werk van maakt, goed bezig.21 mei 2015 om 20:31 #18271824Wow die is daar nog heel goed :wtf wel nog ff een nieuw pedaal rubbertje voor het goede.
26 mei 2015 om 09:33 #18271825Weer wat updates van afgelopen weekend.
Wat kleine plekjes ontdekt. Deze meteen geschuurd en in de zinkspray gezet.
Plekjes links in de hoek ook meegenomen.Nieuwe vloerbekleding van een Champion, mede mogelijk gemaakt door Vincent (Vinci van de Forum).
Meteen kabeltjes aangebracht voor wat eventueel wat herrie achterin.
Ben inmiddels ook al een stuk verder.
Alleen de bestuurders stoel nog monteren en de Champion deurpanelen.
Alles is meteen met een sopje afgespoeld zodat het weer als ‘nieuw’ lijkt van binnen.
Was in de luxe positie om van twee complete Champion interieurs het beste uit te kunnen kiezen.Foto’s volgen snel.
27 mei 2015 om 16:47 #18271826Ziet er weer goed uit met die vloerbekleding!
28 mei 2015 om 10:56 #18271827Zoals beloofd de foto’s met een compleet interieur.
Moet het leer nog wel een keer in de poets zetten.
De binnenspiegel hangt inmiddels ook aan de voorruit.
Nu op naar het volgende.
Stuurbekrachtiging monteren.28 mei 2015 om 13:49 #18271828Mooi mooi mooi!
28 mei 2015 om 20:57 #18271829Ziet er netjes uit?
Heb je 2 passagiersstoelen genomen?28 mei 2015 om 21:15 #18271830@.:Stoffel:. wrote:
Ziet er netjes uit?
Heb je 2 passagiersstoelen genomen?Nee, als het goed is niet. De bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar. De passagiersstoel niet. De hendels in zee naar voren te klappen zitten ook goed.
Moet wel zeggen bij een passagiersstoel die ik nog heb staan zit aan beide zijden zo’n hendel.
Maar deze waren nog de netste die ik had haha.
29 mei 2015 om 20:30 #18271831In mijn vorige champion had ik ook aan 2 kanten een hendel om naar voren te klappen maar zit de lendeverstelling normaal niet aan de binnenkant?
31 mei 2015 om 10:01 #18271832En, heb je je muziek installatie er in zitten?
1 juni 2015 om 06:52 #18271833Zo weer een productief weekje.
Op verzoek van Rolf hier wat foto´s van het muziekske achterin.
Ben alleen nog niet zo te spreken over de linker kabel.
Verder ook nog het stuur huis kunnen vervangen voor een met stuurbekrachtiging.
1 juni 2015 om 06:55 #18271834Verkeerde knopje.
Nu weer verder met de rest.Nog een overal met de bestuurbekrachtiging.
Na al het klussen ook maar eens de auto goed gewassen en in de was gezet.
All a car needs is a little love hahaha
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.