Kadett E1.6 SH uit 1986, wellicht een bekende?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E1.6 SH uit 1986, wellicht een bekende?

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    patjakker

Het kriebelt mij om hier eens te gaan kijken hoe mooi hij daadwerkelijk is…

http://link.marktplaats.nl/468192722

Ik zou denken dat hij is ingeruild en zo in de handel is gekomen, ziet er op eerste oog netjes maar “Kadett-plekjes” zijn mooi buiten beeld op de foto…!

Rest mij nog 1 vraag, wat houd de “SH” in? Of is dit puur de benaming voor de automaat?

PS: Mijn oude profiel is ruime tijd geleden verwijderd… geen idee wat mijn username was :???: moet bekennen dat mijn daily een Alfa Romeo is ;)

Paullus
      Deelnemer

mooi karretje. de S staat voor carbarateur en de H voor verhoogd vermogen. Deze heeft dus geen 82 maar 90 pk! king:

vreemd, nooit geweten dat er ooit stuurbekrachtiging op een kadett geleverd is, behalve een gsi.

Arjen
        Deelnemer

Die stuurbekrachtiging zou ik inderdaad maar even controleren of dat wel zo is. Op de foto ziet het er altijd mooier uit als in werkelijkheid.

Anoniem

wat zit der aan de hendel voor de automaat

liekt wel n dwars latje ;)

Anoniem

Mooi ding.

Haha ja dat viel mij ook al op ja dat latje

franswinterbans

Moge. Leuke auto zo te zien. Die stuurbekrachteging was toen ook al leverbaar op *niet* GSI modellen maar werd dan wel eens geleverd op auto s van het GAK. Om het rijden en sturen lichter te maken als dat nodig was. Mischien is dit ook zo n auto want er staan naar verhouding ook niet veel km s op de teller en het is een vrij simpele uitvoering zonder klokje enzo. Maar daarom hoeft t geen verkeerde auto te zijn.

kaneelschep
                Deelnemer

Hahaha. nu jullie het zeggen.. Er zit iets vaags tussen die pook ja! :)
                  Wel een lief kadettje. misschien wel die prijs waard. Maar dat zie je alleen daar.

patjakker

Ik zou haast denken dat het een huisgemaakt slot is om de bak in P te houden!?

Aapje

@Paullus wrote:

mooi karretje. de S staat voor carbarateur en de H voor verhoogd vermogen. Deze heeft dus geen 82 maar 90 pk! king:

Staat S niet voor hoge compressie? En dat hij daarom meer pk heeft?

Volgens opel-infos.de komt er S = compressie 9,5~10,5 en H = directe inspuiting.

De varajet II is wel een carb, maar elektronisch gestuurd volgens mij, denk dat hij daarom onder de ‘directe inspuiting’ valt.

Ben beetje benieuwt waar jij S voor carb/H voor hoog vermogen vandaan hebt gepikt, heb je ergens een een bron daarvan? (niet om je aan te vallen, maar ben benieuwt!)

KadAstra-EF
                      Deelnemer

Hmmm, als ik die linkerwielkast zo zie dan lijkt hij in orde qua roest.
                        Mooie wagen trouwens.

Rik ;)

opelwess

Kadett met stuurbekrachtiging heb ik ook hoor.
                          En ik heb gewoon een 1.6i wel bertone…(of zeg ik nu iets stoms)?
                          En het is niet echt duur voor die auto zoals je op foto kunt zien geen roest o.i.d wat er op lijkt… Als je gaat kijken gewoon even onder de auto kijken en dan zie je vanzelf of er roest is…

opelaner

een lekker automaat :D

en een 1,6 gaat goed met die automaat. hadden ze in Venlo van mij gejat, om vervolgens een beetje met joy te rijden

kwam met verknoide sloten en kapotte ruiten terug, naardat die gasten tegen een paal waren aangereden. Uiteidelijk bij de oosterburen terecht gekomen(verkocht via ebax).

karretje had ik toen(2002)voor €250 kunnen scoren en verkocht voor 200 ofzo

had ik de centen, zou ik hem meteen gaan halen. Is geen geld voor een belastingvrije automaat. Voor dat geldt verwacht ik ook geen perfecte wagen king:

kadettEsedan
                            Deelnemer

dat latje zit volgens mij niet vast aan de pook, optisch bedrog ;)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.