Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E Verschil in chassisbehandeling in bouwjaren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2013 om 13:40 #17260564AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nu heb ik wel eens vernomen dat Kadett E’s (Hatchback) die in 1984 en 1985 beter behandeld
waren tegen roest en van beterplaat materiaal waren dan latere bouwjaren.Wie weet hier wat vanaf ? Zijn er verschillen ?
10 september 2013 om 13:55 #18172853Mij niet bekend heb zelf een 85er gehad en die rotte ook gewoon op de achterschermen
De unicolors hadden een lak laag minder en wit was al helemaal geen sterke lak
Wel zijn er voor de rally een aantal boddy’s gebouw ca 50 stuks?
en de gsi’s hadden extra versterking op de A styl10 september 2013 om 14:57 #18172854AnoniemLid sinds:
1 January 1970Van de verstevigingen wist ik inderdaad af. En ik heb wel eens vernomen dat de eerste 84-85-ers toch iets beter
de tand des tijd konden overleven (ligt er natuurlijk ook aan hoe de eigenaar er mee omging). Dus alle kleuren die niet metallic
zijn hebben een laklaag minder ?10 september 2013 om 15:37 #18172855Mijn 85’er wist donders goed hoe die moest roesten :swear
10 september 2013 om 20:06 #18172856een kadett is als een pizza van iglo [met die krokante bodem] :vertag king:
11 september 2013 om 13:31 #18172857als je kijkt wat er over is qua E Kadetts zou je zeggen dat de jaren 86/87/88 de betere jaren waren.
De E2 modellen en zeker de laatsten uit 91 waren echt afschuwelijk slecht.
En de jaren 84/85? Toen ik als leerling in de garage liep in 1994 werden daar al vele Dettjes van die jaren verwend met nieuwe dorpels en binnenschermen en bodemplaten.11 september 2013 om 17:53 #18172858Ook de metallic lakken waren 1 laags op de E Kadettjes, tenminste als die in Antwerpen of in Engeland waren gebouwd. Deze werden allemaal met Dupont Thermoplast gespoten. De Detjes die in Duitsland zijn geboren hadden wel een 2 laags metallic, deze zaten ook stukken beter in de lak en waren net even wat mooier afgewerkt. Onder de kap zijn de Belgen te herkennen aan een A voor het kleurnummer en de Duitsers hebben er een E voor staan.
11 september 2013 om 18:23 #18172859ik leer iedere dag weer wat over de e kadett :wub
13 september 2013 om 07:18 #18172860Volgens mij is er geen pijl op te trekken heeft veelal te maken met de gebruiker.
Al neig ik wel te zeggen dat de 90 en 91 er modellen beter zijn, heb er nu 2 en die zijn beide nog in goede staat kwa plaatwerk.
Maar ook mijn 89 er heeft nog originele bodem en dorpels. Dus als een GSI dag en nacht in de regen staat in een parkeervak voor het huis dan kun je erop wachten.13 september 2013 om 07:34 #1817286113 september 2013 om 13:32 #18172862Die ziet er nog goed uit Saluma :thumb wees er maar zuinig op. Zo veel mooie zie je helaas niet meer.
13 september 2013 om 13:45 #18172863@GTS2.2DTI wrote:
Die ziet er nog goed uit Saluma :thumb wees er maar zuinig op. Zo veel mooie zie je helaas niet meer.
Dankjewel,het is zelfs z’n eerste lak nog die erop zit.Ik hou deze randen nauwlettend in de gaten.
De rechterkant heeft wel een beginnend plekje,en zal waarschijnlijk volgend ‘grof ‘ aangepakt worden.13 september 2013 om 21:27 #18172864’85er gsi hier ook nog volledig roestvrij :vertag
13 september 2013 om 22:17 #18172865Zowel de Kadett-E hatch ui 1985 als de Kadett-E’s Caravan van 1990 en 1991, allemaal met een E laknummer..
Roesten deden ze er niet minder om.
lak leek wel netter dan velen anderen, Behalve de witte ’85er die was dof wit
Willem
14 september 2013 om 07:52 #18172866@wim-v6 wrote:
Zowel de Kadett-E hatch ui 1985 als de Kadett-E’s Caravan van 1990 en 1991, allemaal met een E laknummer..
Roesten deden ze er niet minder om.
lak leek wel netter dan velen anderen, Behalve de witte ’85er die was dof wit
Willem
Roesten wilden ze inderdaad als de bovenste beste, in die jaren werkte in bij Morsink autospuit en reclame bedrijf in Vriezenveen. Een van onze grootste klanten in die jaren was Opel Kamp uit Almelo. Kadettjes van 5 maand oud met roest aan de deuren en aan de kokerbalken was toen eerder regel dan uitzondering. Het was in die jaren bar slecht gesteld met de roest preventie bij Opel, om over de krakende interieur delen maar niet te spreken. Zelf heb ik toen een zilvergrijze 85er gehad met de onverwoestbare 1,2 motor. Liep prima maar roest, roest en nog eens roest. Dat ding was toen nog geen 2 jaar jong hahaha.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.