Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett E sedan turbodiesel ’91 (Vraag i.v.m. radio)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2008 om 10:23 #17391632
smoesjes.:D
29 december 2008 om 12:23 #17391633Zoals beloofd, de foto’s:
En ja ik weet dat ze een beetje donker zijn maar mijn gsm heeft nu eenmaal geen flits :DDe mensen met een goed oog zien dat op een van de foto’s een stuk brandstofslang hangt… Die hebben we jammer genoeg doorgelast :swear, sjanse dat het diesel is…
En deze is van de linkerkant die al gedaan was, moet je het zo vlak slijpen of… Kan iemand mij hier wat over uitleggen hoe ik dat juist moet slijpen? Verder zou ik ook nog graag weten of ik het nu in grondverf mag zetten of dat je eerst de plamuur moet aanbrengen en dan pas de grondverf?
30 december 2008 om 13:12 #17391634Upje, De nieuwe foto’s en de gevraagd info staan in de vorige post :P
30 december 2008 om 14:02 #17391635poeh wat een werk!:thumbup
Ik had hem allang weggedaan:angel30 december 2008 om 14:10 #17391636Hehe :D
30 december 2008 om 23:47 #17391637oowh sorry dt k mn corsa opc daar heb laten staan gehad:P was niet de bedoeling om er foto’s van te maken:P :jerry
Maarja goed bezich met de kadett:P
heb je nog geluk gehad met je brandstofleiding:P
Suc6 verder ermee.Groeten Twan
31 december 2008 om 09:46 #17391638Bedankt, maar heeft nu niemand tips over hoe ik verder moet doen?? :jerry
31 december 2008 om 10:08 #17391639Ziet er goed uit!!!
31 december 2008 om 18:12 #17391640Is het plaatwerk erin of erop gelast??
Zo te zien, zit het er niet echt netjes erin gelast.
Top dat je een kaddett wilt redden/
1 januari 2009 om 11:15 #17391641AnoniemLid sinds:
1 January 1970Me vader last ook aan me astra f, en slijpt het idd met de slijptol vlak.. Pff, ikke ben altijd bang dattie gaat fikken, :P
1 januari 2009 om 12:35 #17391642Hoy,
Ik ben zelf niet de specialist, eerder een doe het zelver beginner (zie mijn topic GT 2.2i) maar ik gebruik eerst de slijptol met een slijpschijfje (nooit een snijschijf hiervoor gebruiken) en ik gebruik vervolgens ook zo’n flappenschijfje F80, Daarmee krijg je de las mooi vlak. Niet te ver gaan want je verdunt je plaat vrij snel.
Vervolgens etsprimer erop en daarop kan je plamuren.
Zorg ervoor dat de las volledig afgelast en dicht is. Geen gaatjes. Als er vocht vanaf de achterzijde aan je plamuur komt, gaat ie roesten, scheuren loslaten…….
In geval je aan de achterzijde aan de las kan, strijk die dan goed dicht met strijkkit, dan ben je zeker dat langs daar geen vocht meer kan kruipen.Plamuur altijd droog opschuren, want dat zuigt water op en dat is niet de bedoeling.
Primeren en dan kan je eventueel met nat schuren.Ik heb altijd de plaat kop tegen kop afgelast, dus niet over elkaar gelegd.
Veel succes
Geert1 januari 2009 om 12:41 #17391643lassen met een lamellenschijfje afschuren maar altyd uitkijken dat je dan niet te veel plaat weg neemt, bij plamuren, aanschuren enz..
1 januari 2009 om 14:20 #17391644origineel gepost door Sonador
Is het plaatwerk erin of erop gelast??Zo te zien, zit het er niet echt netjes erin gelast.
Top dat je een kaddett wilt redden/
Euhm… Meeste boven de wielen is veel met verzettang gebeurt, voor de rest is veel plaat gewoon tegen elkaar, soms met een stukje plaat achter. Wat bedoel je met niet echt erin gelast?
Verder bedankt al voor de reacties :wors
2 januari 2009 om 00:23 #17391645ik slijp een las nooit af met een lammele schijf brengt teveel warmte
in je plaatwerk2 januari 2009 om 10:42 #17391646origineel gepost door origineelste
ik slijp een las nooit af met een lammele schijf brengt teveel warmte
in je plaatwerkGaat makkelijk alleen niet te lang op een plaats werken.. slijpen en darn effe de andere kant van je wagen en dan weer de andere plek werkt best.. van het lassen zal het velemalen meer trekken en moet je waarschijnlijk toch spotten.
2 januari 2009 om 11:13 #17391647Het trekken is eigenlijk goed meegevallen, links al wat meer als rechts maar al bij al toch een mooi resultaat.
Nu van die lassen “erop” of “erin”, ik denk dat ze niet slecht zijn, maar ze liggen er idd ook geen 100% in.
Als je er punten op zou geven denk ik dat een 75% ofzo toch wel mag :D, het zal er alleszins niet vanzelf afvalle :P3 januari 2009 om 22:02 #17391648Vandaag alle lasnaden gelijk geslepen, en waar de achterruit zat zoveel mogelijk de oude lijm weggeschraapt.
Ook de brandstofleiding afgedicht zodat die zeker niet meer zou beginnen druppen… Zit nl. nog ong. 20 Liter Diesel in de tank… Zou niet de ganse garage vol willen :hmmz2 februari 2009 om 21:40 #17391649Zo, weer terug bezig na de examens, vandaag de rootex aan de onderkant bij alle slechte plekke weggedaan, nu had ik een vraag, als k er de nieuwe rootex op wil doen, moet de oude dan echt VOLLEDIG weg zijn? Of hoe krijg ik die het gemakkelijkst weg?
Grtz
22 februari 2009 om 11:42 #17391650Update:
Vorige week de doorgebrande leidinge vervange, bodem volledig in de rootex gezet maw: de bodem is af! :thumbup
Nu heel de auto ontvetten en de deure, koffer etc… demonteren en dan op naar de spuiter :P
Gister alvast de Motorruimte gezuiverd:Voor (Rechtse kant):
Na:
Links nog te doen:
Links/rechts:
Dat is dus al volledig gebeurt, verder hebben we het vak waar de aanjager inzit ook helemaal zuiver, de rest van de kas is voor volgende zaterdag :agent
1 maart 2009 om 22:58 #17391651Vandaag en gister weer een heel deel gewerkt, alles is ontvet en gedemonteerd
Ofwel volgende week een deel mat zetten, ofwel naar de carrossier moeten we nog ff over nadenken
Maar hij staat er alvast zo bij: :PVerder hebben we vrijdag avond deze Kadett nog opgehaald:
Het is dus een 3-deurs, hebben we niet zoveel aan, dus als iemand deuren nodig heeft, of een koffeklep etc… Hoor ik het wel ;)
Grtz
1 maart 2009 om 23:29 #17391652Goed bezig.
maar word het nou een 1.6 TD dan of waarvoor heb je anders die hatchback voor gekocht:P
komt goed met deze kadett. kben benieuwd ga zo door
2 maart 2009 om 08:28 #17391653Nja toen we die 1.6 Hatchback zijn gaan hale wisten we niet dat het een hatchback was, de vrouw had aan de telefoon gezegd dat het een 4-deurs was… Het was een uur rijden dus we hebben hem tog maar mee genomen, mss zijn er nog wel kleine onderdelen aan die we kunnen gebruiken, anders verkoop k em aan het oud ijzer ;), we hebben hem tog GRATIS gekregen dus… :D
2 maart 2009 om 11:11 #17391654Je bent goed bezig zeg! Gaaf dat je deze sedan nieuw leven wilt inblazen,je ziet ze nauwelijks meer op de weg :wors
17 maart 2009 om 19:19 #17391655Nog maar heel even en op naar de spuiter :jerry
Kan alvast even mijn velgen laten zien:17 maart 2009 om 23:28 #17391656Beste keuze voor een kadett vind ik, mits hij laag genoeg gaat:P
Zal wel goedkomen. en wat word de kleur nou?
Kben benieuwd:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.