Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E schijven achter, achteras Astra F GSI?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2015 om 07:41 #17273297
Ik kreeg toch de dringende tip om op mn kadett toch remschijven te pakken ipv trommels.
Nu vraag ik mij alleen af, kan ik van een Astra F GSI de complete achteras overzetten naar de kadett?
En indien ja, zijn er nog wel dingen of kleine aanpassingen waar ik rekening mee moet houden?
Dan kan ik alvast even voor mezelf dit op een rijtje zetten.
26 augustus 2015 om 07:46 #1829461622.2mm hoofdremcylinder, remdrukbregrenzers (3/20 of 3/15, of twee 3/40 per leiding) verder past alles er zo op. Je kan ook een achter as van een Saab 9-3 pakken, die past er ook zo op.
26 augustus 2015 om 07:51 #18294617Oke, verder geen ander type rubbers bij de veerschotels zoals bij de D kadett het geval is?
26 augustus 2015 om 08:13 #18294618Nee, dat sowieso niet.
26 augustus 2015 om 08:38 #18294619Nog een voordeel van een Astra-as tov die van een Kadett is dat de lagers niet in de schijven zitten!
Schijven kosten €20,- Ik heb een Astra-as onder mijn cabrio en was aanzienlijk goedkoper uit dan toen ik voor mijn 16v moest shoppen…26 augustus 2015 om 08:48 #18294620Als er al een kadett as blijft wordt et gewoon de standaard as met trommel, maar zit nog te dubben.
Mannetje houd liever geheel origineel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 12:10 #18294621Trommels zijn prima hoor, niks mis mee. Het enige echte verschil is dat trommels sneller heet lopen en als je er mee op circuit rijdt, of veel in de bergen kan dat gaan opspelen. Verder is ook een trommelrem zwaar begrensd, dus qua remvermogen win je er niks op om schijven te nemen. Hitte is sowieso met achterremmen haast nooit een issue.
De grootste overweging om voor schijven te gaan is looks, en een stukje extra betrouwbaarheid en sleutel gemak.
Bijkomend voordeel van een Astra of Saab as is een betere sporing en camber, iets grotere spoorbreedte. Een kadett, zeker als aan de voorzijde ook met minder offset wordt gereden, of een spoorverbreder tussen de originele velgen, dat de wegligging stukke beter wordt. Helemaal als je naar 16″ velgen gaat met een 205/50 of 17″ met een 205/45 band er om. Dan ziet het er al snel uit als verlaging, maar zonder de mega nadelen van verlaging qua wegligging.
26 augustus 2015 om 12:35 #18294622Ja wordt verder enkel een zomer tour wagentje.
Een c20ne erin met wat kleine aanpassingen en verder flink omlaag, wiechers veerpootbruggen voor boven en onder en achter en de standaard ATS velgjes van 15″ meen ik.
Zal meer gewoon een vrij originele eye catcher moeten worden waar we soms ff lekker mee touren en geen sprinter of klimmer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 14:47 #18294623Flink omlaag vind je misschien mooi, maar wegligging en comfort is gelijk helemaal K*U*T. Vooral bij een Kadett. Je moet het zelf weten, maar gevulde wielkastjes krijg je ook al met grote velgen, en dan hoef je helemaal niet te verlagen. Met verlagen verlaag je het zwaartepunt misschien een paar centimeter, maar je rolcentrum gaat ook gelijk tien keer zo ver omlaag, met als resultaat dat hij door de bocht gaat als een zwangere koe. Verenfabrikanten weten dat, dus die maken die veren om die reden bokhard, zodat het lijkt alsof hij een strakke wegligging houdt. Het tegendeel is alleen waar, want je hele tractie is naar de knoppen, samen met het comfort. Ik heb het nu zelf weer terug gebouwd naar originele hoogte, terwijl ik nog maar van een eibach pro kitje kwam, heb ze wel eens nog lager gereden en dat vond ik gelijk al niks. Nogmaals, het is natuurlijk helemaal je eigen keus, maar ik raad het af.
26 augustus 2015 om 14:50 #18294624Als je dan gaat verlagen, hou dan op z’n minst de originele veren en pers de poten een stukje verder in de fusee. Dan zul je dus wel goed gaan merken wat het doet met je rolcentrum. Kijk, omhoog wijzende draagarmpjes worden nou eenmaal veel meer/eerder/sterker ingedrukt door de zijdelingse krachten dan omlaag wijzende draagarmen. Voor vele auto’s in de drift worden wel rolcentrum correctie kitjes verkocht, zodat je ook echt kan profiteren van verlagen. Doe je dat niet dan ga je echt mega de boot in qua weggedrag.
26 augustus 2015 om 16:55 #18294625Weet dat stug en niet comfortabeler erop wordt [FACE WITH TEARS OF JOY]
Maar wil er geen knoeperds van velgen op, wil je originele velgen gebruiken.
Heb eerder een cabrio gehad met veel te stugge veren, de standaard bbsjes en geen stuurbekrachtiging en vond heerlijk rijden in die wagen.
Lag na een ritjes wel in de clinch met me rug, maar dat rally werken en stugge gedoe vond ik heerlijk haha.En wbt wegligging met enkel veren, vindt ik erg variabel.
Mijn vec c tank is met eibach veren en a 4cm verlaging met ori schokbrekers en 18″ jongens met 225/40 juist veel beter in wegligging geworden.Dus heb zelf ook wel diverse ervaringen met verschillende wegliggingen.
Zal alleen pas op laatst zijn dat we pas gaan beslissen qua verlaging en hoe gaan we die toepassen en wat willen we dan in totale hoogte.
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 17:10 #18294626Sommige autos kunnen het beter hebben, heeft alles temaken met de originele stand van de draagarmen. Een Kadett is een uitermate ongeschikte auto voor verlagen, wordt hij 100% gegarandeerd langzamer van. Je hebt misschien het idee dat je heel hard gaat omdat de weg dichterbij is en alles rammelt, tot je wordt ingehaald door een citroen. Als je dat persoonlijk lekker vindt rijden, en kicke vindt en zo, prima, dat is dan iets heel persoonlijks, maar jongens die op circuit rijden, en rally weten wat het doet met je tijden.
En ja, wat zijn knoeperds van velgen, vind zelf de maten van originele velgen nogal mager staan op een Kadett, dan is het zo’n uitgehold gezicht in die wielkasten. En dan ga je dat verlagen, lijkt het ook nog of een reus z’n voet er op heeft gezet, nou gaaf.
26 augustus 2015 om 20:21 #18294627Haha ja goed, vind heel erg afhankelijk in look.
Heb bijv dan op die vec, 4mm verlaging, 18″ velgen en klopt nog geen zak van de look, nog steeds teveel ruimte [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Maar gaat erom dat we gewoon touren in de zomer, hij zal eerder enkel de deur uitgaan om ff uit te waaien en gezellig te rijden en op meets.
Als ik stoplicht spinter wil spelen pak ik mn v6 wel [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Sent from my iPhone using Tapatalk
26 augustus 2015 om 20:34 #18294628@kimmiej666 wrote:
Heb bijv dan op die vec, 4mm verlaging, 18″ velgen en klopt nog geen zak van de look, nog steeds teveel ruimte
Oh ja, met 4mm geloof ik ook wel dat het niet zo veel doet LOL. :jerry
;) ;) ;)
-offtopic -offtopic -offtopic Lijkt er trouwens op dat die Tapatalk niet helemaal meer goed aansluit op de forum code hier qua smileys. Staat alleen een open en sluiten hekje met een tekst er tussen. Volgens mij is dat ook geen native app… Dan krijg je altijd dat soort mismatch. Kost nog geld ook geloof ik dat tapatalk? -offtopic -offtopic -offtopic
27 augustus 2015 om 04:44 #18294629Off topic: kost mij niks… ;)
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
27 augustus 2015 om 06:45 #18294630Tapa kost niks, maar ben niet anders gewend dan dat Tapa het omzet ik tekst.
Sent from my iPhone using Tapatalk
27 augustus 2015 om 10:53 #18294631Tja, ik heb een Windows phone, dus bij mij zet ik alles gewoon op standje desktop en dan werkt het ook gewoon zo. Zo vaak met die apps dat de helft van de functionaliteit weggelaten wordt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.