Kadett E: Oliesensor/oliedrukschakelaar kapot ??

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E: Oliesensor/oliedrukschakelaar kapot ??

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259342
    KadAstra-EF
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 July 2010

      Uren ben ik er nu mee bezig geweest en nog is het niet gelukt.
      Het olielampje wil maar niet meer gaan branden van mn E nadat ik het instrumentenpaneel verwisseld had.
      Ik heb er nu 4 in gehad en nog brand er geen olielampje :swear :swear :swear
      Nu las ik op internet dat er een oliesensor zit wat het lampje laat branden ?

      Ik heb hier een foto van, is dit hem ?

      Zo ja, dan zou deze wel eens kapot zijn gegaan tijdens de instrumentenpanelenwissel.

      Ook las ik dit op problemcar.nl ongeveer hetzelfde probleem, vandaar nu mijn vraag hier :)

      http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=79009″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Rik :swear

      #18160429
      theunm
        Lid sinds:
        29 June 2004

        je kunt een paar dingen testen

        als eerst de draad losnemen en deze tegen aarde houden ( chassis )
        je lampje moet gaan branden.

        sensor testen met een universeel meter tussen sensor en chassis
        of een testlampje vanaf de accu

        en dan blijven de printbanen achter op de klokken over

        basis elektro

        tip zoek een schema

        #18160430
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Ik denk, als je 4 tellerbakken erin heb gehad en bij alle 4 doen het olielampje het niet, dan moet het haast wel aan de oliedrukschakelaar liggen.
          Alleen, ik wist dus niet dat als die drukschakelaar kapot is, dan dus ook het olielampje niet brandt.
          Ik ga een nieuwe halen morgen, die erin zetten en dan nog eens kijken.

          Rik

          #18160431
          theunm
            Lid sinds:
            29 June 2004

            kan ook je bedrading zijn

            meten is weten

            #18160432
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              @theunm wrote:

              je kunt een paar dingen testen

              als eerst de draad losnemen en deze tegen aarde houden ( chassis )
              je lampje moet gaan branden.

              sensor testen met een universeel meter tussen sensor en chassis
              of een testlampje vanaf de accu

              en dan blijven de printbanen achter op de klokken over

              basis elektro

              tip zoek een schema

              Dit heb ik gedaan en toen begon het lampje te branden !!
              Dus conclusie: oliedrukschakelaar kapot.

              Rik :)

              #18160433
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Inmiddels is de schakelaar vervangen en toen deed de oliedruklapje het weer op het instrumentenpaneel !
                Dus bij deze is het probleem OPGELOST !

                Theunm: bedankt voor het meedenken en je advies :thumb

                Rik ;)

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.