Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett e kachel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 november 2011 om 20:07 #17243680
hallo ik ben ricky en ik ben 17 jaar, intussen met mn autorijbewijs bezig.
vroeger wilde ik een honda civic of een opel kadett hebben, nu heb ik een aanbod gekregen van een kadett e uit 1990 met een 1.4i motor 109000 op de teller 1e eigenaar.deze auto heb ik nagelopen(ben monteur in opleiding) en kon weinig vinden.
vroeger heeft mn pa veel kadettjes weg moeten brengen vanwege roest.
tot mijn verbazing was de onderkant en de dorpels kei hard. wel zij de wielkastjes iets aangetast en door de eigenaar even aangesmeert,, dus deze verdienen aandacht.
hij is voorzien van een nieuwe uitlaat vanaf de kat en de distributieriem met waterpomp en t hermostaat is vervangen.enige punten
de wielkasten dus
dynamo hoor je duidelijk(lagers)
accu is versleten
blokje zweet iets
voorbanden zijn matig
achterwiellagers hebben speling
kachel doet het alleen op 3
achteruitverwarming doet het nietde auto mag ik overnemen met nieuwe apk voor300 euro en dat lijkt me en mooi bedrag
alleen heb ik een vraag.
die kAChelweerstand,, waar zit dat ding en heeft de achteruitverwarming daar iets mee te maken want de zekeringen zijn goed,, dat het miss de knop zelf is die defect isgroetjes ricky
27 november 2011 om 20:23 #17947637Hallo Ricky,
Welkom op dit forum. Fijn dat je opel hebt gekozen.
Ik heb zelf ook eem “E” uit 1990, deze is alleen van oktober.Maare, die kachelmotor + weerstand zit onder de parafaanplaat.
Dat rooster die onder de voorruit zit, dat is de parafaanplaat.
Die demonteer je en dan nog een kunstoffen flap en dan zie je hem in de midden.
De weerstand zit aan de zijkant en is groen van kleur.de achteruit verwarming kun je vinden door die knop naar je toe te trekken. Dan doet ie het.
In het lampje hoort een lampje te zitten, die moet dan branden.
(deze brand altijd wel maar dat zie je pas als het donker is, hij brand dan heel licht zeg maar)Groet, Rik :)
27 november 2011 om 21:26 #17947638dankje rik voor je snelle reactie
die achteruitverwarming als ik aan de knop trek gaat er geen lichtje branden en geen van de banen op de achterruit doen iets. we dachten dat het een samenhang zou hebben met de kachel omdat het dezelfde knop is maar dat is dus niet,,
ik sta er nog steeds versteld van hoe weinig roest hij heeft. geweldig:)
groetjes ricky27 november 2011 om 21:49 #17947639Het kan ook een zekering/relais zijn.
de achteruitverwarming heeft een eigen groep.
Kijk eens in het zekeringenkastje of er 1 kapot is.Op de zekeringendeksel staat welke je moet hebben.
Dat je kachel alleen op stand 3 wil draaien is 100% de weerstand, die zul je dus ook moeten vervangen.
Nou ja, je moet niks maar……….Trouwens, we houden hier erg van :kewlpics .
Deze link kan je er goed bij helpen:Rik :)
27 november 2011 om 22:25 #1794764017 jarige en witte e kadetts gaan goed samen :jerry ;)
Zou ook wel foto’s willen zien.
Lijstje wat er aan moet gebeuren zal wel langer worden…te minste dat had ik. Telkens kleine dingetjes die ik wilde doen (of ons pap liet doen :D)27 november 2011 om 23:04 #17947641@rik bedankt, ik ga snel kijken,, de kadett staat nog niet thuis, in februarie word hij gekeurd en dan zal hij ook deze kant op komen, ben aan het lessen op mn 17e met die nieuwe regeling, in maart mag ik afrijden en de instructeur zij bij mn 2e les dat het te goed ging, ik zou al veel eerder af kunnen rijden maar ik ben nog geen 18 dus ben echt afhankelijk van die 4 maanden.
6 dec theorie dus best spannend allemaal, zal snel fotos maken, die van raluph is als 2 druppels water.@ raluph
hahaha jhaaa egt wel het rijd egt supper lekker en idd die lijst zal wel groter worden.
wel vind ik het jammer dat ik een beige dashboard heb, had m graag zwart gewilt. maar idd.rijden die kadettjes een beetje zuinig?
die ik over ga nemen zou 140 km rijden op 7 liter lijkt me wel heel zuinig voor en 1.4 en strax met mijn rijstijl (A)zoiezo moet er nog een sportdemperop, jammer voor die nieuwe achterdemper maar goed:P en mn woofer moet er nog in. echt,, ik kAN niet wachten :D:D:D :wub
28 november 2011 om 09:43 #17947642dashboard eruit en ene zwart er ;)
Enigste verschil aan de buitenkant is je spoiler wat ik zover zie…..
En succes met je theorie…was echt blij dat ik hem in 1 keer had gehaald en als mijn praktijk exame…Maar je moet je theorie echt niet onderschatten…moeilijker dan je denkt…Je orginele achterdemper zou ik wel bewaren..stel dat je sportdemper straks kapot gaat dan heb je er altijd nog een….mijne is goed roestig maarja hij is nog goed en geen gaten…dan blijft die er lekker op toen dat ie echt op is en niet meer door de apk zou komen….(komt ook omdat ik hem zo veel mogelijk orginele wil houden)
28 november 2011 om 09:56 #17947643heey
ik ga het zekr niet over schattenbij mn pakket zitten ook theorie lessen en die proeftoetsen gaan steedds beter
soms 14 fout soms 18 fout dus nog ff goed leren enzo
mn vader deed er ook 2 keer over.gevaarherkenning is pittig maar dar mag je er veer van fout hebben alleen de algemene mag maar 5 fout he. en al die kutregels haha. maarja,6 dec, best spannend:D
die spoiler is er al af ik ga er vandaag heen. nieuwe spiegels zetten, nieuwe dynamo en ff naar die kachel kijken en dan zal ik wel eens wat fotos maken:)
groetjes ricky28 november 2011 om 13:53 #17947644zeg rik.. ik heb vandaag die paravaan weggehaald en zag de kachelmotor zitten.. alleen niet een blok, zoals ik dat verwacht had
er zit een klein groen dingetje op wat lijkt op eem grote batterij, 3 draden erop en 1tje flink gesmolten en cosorie,
alleen is dat ding los te vervangen of niet? omdat de draden vast zitten aan de motor en het lijkt me niet dat je daar aan moet knippen?
dat je dus heel de kachelmotor moet vv?
een 2e hands is 35 euro dus dat is geen probleem maar tochoja, het lampje van de achteruit verwarming brand niet;)
ricky
28 november 2011 om 15:52 #17947645heb ook nog wel een kachel motor liggen ligt op de bult voor het stort dus mag je zo ophalen
arnold
28 november 2011 om 15:55 #17947646Kijken of de kachelmotor niet uit z’n lager is gelopen, als dat nog niet het geval is dan kan je ‘m goed invetten. Weerstand vervangen met een weerstand uit een astra/corsa met 3 standen.
Als hij uit z’n lager is gelopen is er weinig te redden.
28 november 2011 om 16:21 #17947647van je theorie mag je er van de 25 gevaren herkenningsvragen er 12 fout hebben en de theorievragen van de 40 mag je er 5 fout hebben.
Dus nog ff oefenen en dan komt het wel goed…28 november 2011 om 17:40 #17947648@ raluph dat denk ik ook wel:)
@ aap hij werk gewoon op stand 3 hoor en blaast goed alleen 1 en 2 niet
maar je zegt vervang die weerstand alleen ik vroeg juist of dat ding er wel af kan omdat het een geheel lijkt en dat je moet solderen enzo lijkt me niet.
kachelweerstand zou tog gewoon, schroefje loshalen en stekker loshalen zijn?28 november 2011 om 17:58 #17947649Stand 3 = weerstandsloos –> Volle snelheid.
Stand 2/1 = weerstand –> lage snelheid –> lage snelheid betekend dat hij langzamer draait kortom lawaai zal maken als de lager kapot is.Dat groene ding is de weerstand. Kachelmotor compleet eruit halen, als ‘t kan met behuizing eromheen. Moet gesoldeerd worden dus, op bureau dit doen is een stuk fijner en veiliger. Weerstand van nieuwere auto’s zit geklikt met een schroefje vast. Deze van jou zit erop gesoldeerd :)
Dus in allen gevallen smeer de motor goed als je erbij bent (dik kogellager vet zoeken). Maar doe jezelf een lol als hij uit de lager gelopen is, zet een andere motor erin :)
28 november 2011 om 18:04 #17947650dankje aapje
dank gaat het denk ik gewoon een kachel van de sloop worden aangezien hij ook wel een beetje piept soms en een weerstands los erop zetten ,, denk dat ik het alleen maar kapot zal maken :hmmz haha
ricky
28 november 2011 om 22:41 #17947651Achterruitverwarming wordt met een relais bedient, K1 in de schema’s (mogelijk ook de benaming op het plaatje in de zekering kast) Verder wordt de + van de geschakelde + gepakt, dus werkt alleen met contact aan.
Vaak is zo’n stekkertje op de zijkant van het raam van het glas los gebroken. Weet niet of zo iets goed te repareren is.
Dynamo kun je gewoon teflon spray in spuiten, is hij zo weer stil. Een nieuwe kan altijd nog…
28 november 2011 om 23:02 #17947652dankje vinci
zat ook al aan een relais te denken
die kachelmotor is wel irritand dus die wil ik zoiezo vervangen hebben dynamo is vervangen omdat die niet goed mee bij laaidericky
28 november 2011 om 23:14 #17947653En nu wel? Hou er rekening mee dat het accu controle gloeilampje in de dash een cruciaal onderdeel is voor het laadsysteem. Moet minimaal 3 watt zijn, anders loopt er te weinig stroom door de veld spoel en laadt hij niet goed bij. Kun je zo meten wat voor spanning er op de accu staat met de motor aan en accu die net van de lader komt, moet minstens 13,8V zijn dan….
28 november 2011 om 23:18 #17947654hij laad 13.74 dus dat is goed:)
we dachten eerst dat de accu versleten was maar het bolletje was ineens weer groen.
de dynamo hoorde je al rammelen en heeft uiteindelijk ook de geest gegeven.maar de auto is van de 1e eigenaar geweest meneer is 88 en nu rijd mn kennis hem tot februarie,
als je hem op contact zet gaan de controlelampjes branden en die branden allemaal even fel.
he dashbord is ook nog nooit open geweestricky
1 december 2011 om 20:05 #17947655Mij is vertelt dat achterruitverwarmingen bij oude opels altijd problemen geven… Gelukkig die van mij nog niet, ff afkloppen.
Dynamo kun je t beste vervangen voordat ie t begeeft, anders sta je midde op de snelweg stil, das ook geen pretje als je zelf opleiding monteur doet :jerry1 december 2011 om 20:23 #17947656haha jha de dynamo is vervangen en doet het supergoed. 13.8 volt dus das geweldig
nou alleen nog een keer de thermostaat vervangen alleen die zit dus achter de db riem :(
riem ligt er 12000 km op:( maar die word vervangen
als je stilstaat is de kachel veel warmer en komt hij uit het blauw. al sje gaat rijden zakt hij terug
warmer motor is ook veel zuiniger hericky
2 december 2011 om 14:43 #17947657de achteruitvervarming doorgemeten. ik krijg op de schuifstekkers stroom die naar die banen gaat denk dat het iets in die klep is alleen kan nooit veel zijn joh. lijk me sterk dat al die banen kapoit zijn
2 december 2011 om 15:00 #17947658Lijkt mij niet sterk ;) Gebeurt te vaak, lang aanstaan fikken ze allemaal uiteindelijk van door.
2 december 2011 om 15:08 #17947659oke k zie wel thanks
11 december 2011 om 14:56 #17947660@rickykadett wrote:
zeg rik.. ik heb vandaag die paravaan weggehaald en zag de kachelmotor zitten.. alleen niet een blok, zoals ik dat verwacht had
er zit een klein groen dingetje op wat lijkt op eem grote batterij, 3 draden erop en 1tje flink gesmolten en cosorie,
alleen is dat ding los te vervangen of niet? omdat de draden vast zitten aan de motor en het lijkt me niet dat je daar aan moet knippen?
dat je dus heel de kachelmotor moet vv?
een 2e hands is 35 euro dus dat is geen probleem maar tochoja, het lampje van de achteruit verwarming brand niet;)
ricky
Op MP bied iemand een kachelmotor aan van een Kadett E.
Je hebt een goede kachelmotor en je kan meteen zien waar de weerstand zit zoals je eerder vroeg.http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/479841406-kachel-motor-opel-kadett-e.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Rik :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.