kadett e & comfort

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett e & comfort

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    safan

Hoi,

ik ben sinds een jaar in het bezit van een kadett e expression ’92. Het is de daily ride van ons gezinnetje.

Mijn vriendin jammert echter over het comfort en denkt dat een nieuwe auto nodig is. Ik heb gedreigd dat enkel een dacia sandero in aanmerking komt, maar wil wel proberen het comfort te verhogen. Volgende puntjes werden opgenoemd.

– gebrek aan servo-stuur. Ik neem aan dat dit te duur is voor in te laten bouwen. Is dit evt te verbeteren door nieuwe banden/velgen?

– dampt zeer snel aan. Ik heb gelezen dat dit door vocht in de auto komt, maar dit gebeurde ook als het lang droog was geweest.

– verwarming werkt niet al te goed. Nieuwe kachel of wat met de weerstandjes prutsen.

– radio geeft slecht geluid, geen cdspeler of mp3 aansluiting. Kan ik eender welke nieuwe radio (laten) inbouwen?

Welke puntjes zou ik kunnen verbeteren voor haar? Ik heb zelf geen rijbewijs en kan ook niet veel van autotechniek. Ik wil er wel wat geld insteken, maar dan moet ik ook van het gezaag voor een nieuwe auto af zijn ;)

Ik zal later vandaag wat foto’s erbij plaatsen.

safan

Rottentweetie
        Deelnemer

Jaaaa… Das een goede..

Er zijn genoeg mogelijkheden. Kijk bijv. maar naar mijn Kadett E uit 1989. Heb ik zelf ook wat moderner gemaakt van binnen: viewtopic.php?f=4&t=140790

Ik moet zeggen dat ik de Kadett E best comfortabel vind hoor.. Ik rij er echt heerlijk in! Heb er 15uur achter elkaar ingezeten, rijdend naar Oostenrijk.. Nergens last van gehad.

De verwarming is idd een bekend probleem. Ik heb daar ook zelf last van en ga binnekort even kijken wat hieraan te doen valt.

Ik had zelf ook last van een trillend stuur. (Al bij 100km/h) Heb de auto laten balanceren en hij rijdt nu heerlijk. (nog wel een kleine trilling, maar lang zo erg niet meer als dat het was.

Ik zou zeggen snuf is lekker wat rond op het forum! Kun je vast een hoop leuke ideen vinden!
          Succes!!

Groeten,
          Kevin

Aapje

Verwarming, de ventilator of echt de warmte die eruit komt? Wat is er slecht aan?

Een stuurbekrachtiging inbouwen is mogelijk, maar denk dat je met smallere banden en een wat hogere bandenspanning ook een heel eind komt :)

Radio, tja schroef een nieuwe antenne in het voorscherm. En monteer een willekeurige radio die je bij een autozaak haalt…

Bumpers kan je mooi opknappen met een verf-fohn of gekookt lijnzaad olie. Dan ziet de kadett-e weer als nieuw eruit :)

petrolhead

@safan wrote:

Ik wil er wel wat geld insteken, maar dan moet ik ook van het gezaag voor een nieuwe auto af zijn ;)

dan zou ik eerst maar eens vragen aan je vriendin of ze dan ophoud met zagen als je de punten die je opnoemt oplost,

succes ermee

Vinci
              Deelnemer

Ik ken dat, er graag in rijden, maar niet toegeven, en als er iets stuk gaat dan is het altijd weer die oude auto en moeten we niet toch eens een nieuwe kopen. Lach me dan altijd rot als ik mijn schoonouders rekening zie van de garage elk jaar!
                :jerry

Stuurbekrachtiging is er zo in te bouwen als je een setje kunt bemachtigen. Wat voor blok ligt er in eigenlijk?

Dat aandampen, laat me raden, 90% zeker weten dat er zo’n kabeltje los ligt aan de achterkant van het bedien paneeltje voor de verwarming! Zou zeggen kruip er eens achter aan de bestuurderskant en schijn met een zaklampje en volg het kabeltje! Een tie-wrapje kan wonderen doen!

Renkforce AN-8006 radiootje er in zetten, tenzij je een geld boompje hebt. Die dingen zijn ontzettend voordelig en goed.

Heb evt. nog een setje speakers, maar die zijn niet enorm mooi, wel erg goed geluid! Zijn speakers die je onder je dash moet hangen, mijn vrouwtje vind het geen probleem, maar de jouwe misschien wel…. 50 euro zijn ze van jou!

Waar kom je eigenlijk vandaan ongeveer? Is wel handig misschien als mensen nog wat hebben liggen voor je of evt. kunnen helpen….

EDIT: In elk geval Belgie zie ik…

KadAstra-EF
                Deelnemer

Een vraag van heel andere orde:
                  Roesten er geen Kadettjes E in Belgie ?
                  Die van jou ziet er uitmuntend uit namelijk.

Rik :)

safan

@ petrolhead: ze heeft al min of meer toegegeven dat ze liever deze auto heeft dan een nieuwe grijze alledaagse berlingo/dacia/fabia dus dat komt wel goed.

@ rik: ik heb hem van mijn pa gekregen, die er een garage voor had en 6 keer per jaar eens naar de familie reed, dit 18 jaar lang …, Wij gebruiken hem veel meer, en ook geen garage, dus het zal wel sneller gaan nu.

@ vinci: antwerpen-stad. Verder weten mijn vriendin en ik absoluut niets van auto’s, maar ik zal eens rondkijken voor zo’n stuurbekrachtiging en eens vragen aan de poolse garagist om de hoek. Ik maak van’t weekend eens een foto met de motorkap open.

Ik zal alvast dat radiootje eens zoeken en erin proberen te zetten, en als ik toch in de buurt ben die andere contactjes bekijken.
                    Tegen het voorjaar laat ik er dan nieuw banden opzetten, evt met iets flashier velgen. De banden die erop staan zijn ook nog die originele van 19 jaar geleden.

Anoniem

Nette Kadett! Hoeveel KM staat daarop?

RISL
                      Moderator

Als dat echt de originele banden zijn (bedoel je niet de velgen?), ben je wel een gevaar op de weg! Die banden zijn helemaal verdroogd en zullen ook wel vol zitten met droogtescheuren. En dan kunnen ze wel ieder moment klappen. Lijkt me dat je daar eerst maar eens geld in moet steken (en niet pas in het voorjaar!) in plaats van een andere radio….
                        Bij m’n schoonouders ook laatst 12 jaar oude banden onder de Peugeot vandaan gehaald, zaten scheuren in waarbij je zo tegen het canvas aankeek, zo breed dat je pink er in past… Profiel was nog wel best, ze rijden per jaar misschien maar een rustige 5000 km… Ze waren er twee weken ervoor gewoon mee door de apk gekomen :wtf

Vinci
                        Deelnemer

Da’s lekker, mijn APK garagist kijkt echt naar de leeftijds code op de band en hanteert daar een bepaald maximum voor hoor!

Nieuwe er op en inderdaad snel!! :shock:

ginkelvanmichiel
                          Deelnemer

Zo te zien zijn het inderdaad de originele Michelin MX-banden die er nog op zitten :D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.