Kadett e CIH ??

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett e CIH ??

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    tinusbaksteen

ik ben van plan om een e kadett klaar te maken. met vectra 2000 bumpers enz enz. dus ik ben alvast wat informatie aan het verzamelen. nu zag ik op mp dat er een 2.4 cih te koop staat. ik was wel benieuwd of dit past in een kaddett. evt icm een c20xe kop. wie kan mij dit vertellen?

bvd.

arjan

jermir

hmmmm misschien icm een f13 bak dat dit dan past……… :hmmz

maar even serieus , nee gaat niet passen.

cih is voor achterwielaandrijvers en een kop van een c20xe gaat daar nooit op passen.
        bekijk anders de topics eens bij motoren etc……

in een e kadett kan je gewoon een c20xe of c20let hangen als je lekker vooruit wil gaan.

kan je denk ik beter zeggen dat t past want die advertentie is van mij op mp maar dat zou niet echt tof zijn:jerry:jerry

js 400
        Deelnemer

nee hoor past niet

black champion

cih met de kop van een c20xe:wors

c-dett16v
            Deelnemer

origineel gepost door black champion
              cih met de kop van een c20xe:wors

setje tandwielen op je xe kop en hier en daar een extra kanaaltje…….. en gaan.:jerry

Kadett91

Bak eraan vast lassen, gaatje boren boutje erin moertje erop en klaar :D

MantasticB1
                Deelnemer

met een beetje PUR-schuim past alles….:angel

hij vraagt niet of het daarna ook nog werkt…;)

Astraman
                  Deelnemer

Dit is net als dat c30se in een vectra idee al net zo’n geweldig plan. king:

De hele distributie van een 2400 geschiet met een ketting ipv een distributie riem, daar kun je niet zo ff een xe kop op schroeven, dan zit je nog met je versnellingbak ezno, affijn de heren hebben het hierboven al verduidelijkt.

Is geen moetje, maar ik zou als je dit soort plannen hebt je even gaan verdiepen in de verschillen van Opel motoren, de opbouw, herkomst van de verschillende technieken.

Je kunt bij Opel veel uitwisselen onderling maar helaas niet alles. Zo zijn 6 cilinder lijn blokken alleen voorbehouden aan achterwielaangedreven opels.

CIH’s ook.

xe’s en andere (D)OHC blokken zijn weer beter in te bouwen in vooral FWD’s en in de latere RWD modellen zoals de omega A en B mits er maar de juiste versnellingbak achter hangt.

Wil je toch iets anders, bereid je dan maar voor op gruwlijk veel werk.

jblfreak
                    Deelnemer

c25xe x25xe x30xe y32se past ook in een kadett e maar moet je wel t een en ander gaan aanpassen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.