Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E cabrio opknapprojectje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 november 2009 om 12:53 #17531280
tja het staat wel leuk hoor maar geen interesse, we willen hem zoveel mogelijk origineel houden ;)
9 november 2009 om 13:43 #17531281AnoniemLid sinds:
1 January 1970persoonlijk
zou ik er astra f gsi bumpers opmaken
zou heeeel erg mooi staan in deze kleur:wors:wors:worsde voorschermen van een cabrio
zijn die niet anders als van een niet cabrio???????????
staat me iets van bij?in groningen bij “maris”staat er nog 1 op de sloop
niet in de deze kleur;)10 november 2009 om 06:37 #17531282origineel gepost door louwe 16 klepper
persoonlijk
zou ik er astra f gsi bumpers opmaken
zou heeeel erg mooi staan in deze kleur:wors:wors:worsde voorschermen van een cabrio
zijn die niet anders als van een niet cabrio???????????
staat me iets van bij?in groningen bij “maris”staat er nog 1 op de sloop
niet in de deze kleur;)Hallo louwe 16 klepper,
Het verschil is dat de voorschermen van een cabrio voorzien zijn van gaten voor de zij knipperlichten.
14 december 2009 om 18:08 #17531283origineel gepost door GTC-Freak
Hallo louwe 16 klepper,
Het verschil is dat de voorschermen van een cabrio voorzien zijn van gaten voor de zij knipperlichten.
Klopt niet, die gaten zijn er enkel bij wagens die een trekhaak hebben, ik ken cabrio’s zonder deze gaten en gewone E-tjes met deze gaten.
Grtz
14 december 2009 om 22:46 #17531284origineel gepost door Kadett Bertone
origineel gepost door GTC-Freak
Hallo louwe 16 klepper,
Klopt niet, die gaten zijn er enkel bij wagens die een trekhaak hebben, ik ken cabrio’s zonder deze gaten en gewone E-tjes met deze gaten.
Grtz
ik heb verschillende modellen gehad wbt de E kadett allemaal hadden ze een trekhaak maar ik had tog alleen bij de cabrio gaten zitten.. de sedan de hatchback en nu mijn station hebben dat allemaal niet .. maar wel een trekhaak..
maar inderdaad jongens leuke kadett cabrio.. ik wou dat de mijne zo netjes was dan deed ik m ook nie weg..
ga zo door..15 december 2009 om 06:36 #17531285origineel gepost door Kadett Bertone
Hallo louwe 16 klepper,
Grtz
Het klopt dat als je een trekhaak hebt, dat je zij knipperlichten dient te hebben. Toen de kadett uit de fabriek kwam rollen, was dit niet voorbereid. Trekhaak gemonteerd af-fabriek kende ze in die tijd volgens mij ook niet. Had je een trekhaak, moest je zelf boren en de knipperlichten plaatsen.
Mijn cabrio heeft geen trekhaak (nooit gehad) en heeft toch zij knipperlichten.
On topic.
Een leuke cabrio voor weinig. Maak er iets moois van en wees er zuinig op. Voor dat geld wat je er voor betaald hebt, kocht ik onlangs een nieuw deurrubber voor mijn cabrio.19 december 2009 om 11:11 #17531286mijne heeft wel een trekhaak en geen zijpinkers:P
26 december 2009 om 09:56 #17531287leuke wagen maar zou er persoonlijk wel andere velgen onder zetten ;)
27 december 2009 om 10:47 #17531288origineel gepost door Black_Commo
leuke wagen maar zou er persoonlijk wel andere velgen onder zetten ;)Wij willen hem helemaal origineel houden, ook gezien de kilometerstand.
Woensdag was ik op de sloop, Opdam in Valkenburg (ZH) en vond een exact dezelfde :o Kadett cabrio (ook kleur!!!)
Dus hele voorkant eraf geschroefd :D We hebben nu alle onderdelen.
Dus in het nieuwe jaar gaan we verder.
Iedereen alvast de beste wensen!
27 december 2009 om 11:18 #17531289nieuwe binnenscherm ook al ?
k heb die sloper nog steeds staan
27 december 2009 om 11:51 #17531290origineel gepost door jblfreak
nieuwe binnenscherm ook al ?k heb die sloper nog steeds staan
nope die nog niet. Wel bumper, buitenscherm, motorkap en witte knippers.
1sane zou dat met afhandelen, toch??
27 december 2009 om 22:40 #17531291ja wat ik begreep wel maar heb niets meer gehoord
19 januari 2010 om 13:39 #17531292tijd voor actie :D zaterdag na lange tijd van drukte en afwezigheid gaan we knallen
19 januari 2010 om 16:44 #17531293origineel gepost door Kadett Bertone
Grtz
Klopt ook niet, ik heb een cabrio met deze knippelichten aan de zijkant maar geen trekhaak hoor…
19 januari 2010 om 17:17 #17531294origineel gepost door GTC-Freak
origineel gepost door Kadett Bertone
Hallo louwe 16 klepper,
Grtz
Het klopt dat als je een trekhaak hebt, dat je zij knipperlichten dient te hebben. Toen de kadett uit de fabriek kwam rollen, was dit niet voorbereid. Trekhaak gemonteerd af-fabriek kende ze in die tijd volgens mij ook niet. Had je een trekhaak, moest je zelf boren en de knipperlichten plaatsen.
Mijn cabrio heeft geen trekhaak (nooit gehad) en heeft toch zij knipperlichten.
On topic.
Een leuke cabrio voor weinig. Maak er iets moois van en wees er zuinig op. Voor dat geld wat je er voor betaald hebt, kocht ik onlangs een nieuw deurrubber voor mijn cabrio.Ligt het niet aan het bouwjaar?
Na een bepaald bouwjaar moesten de auto’s toen niet voorzien zijn van zijknippers? Of is dit nog veel later?
27 januari 2010 om 14:51 #1753129526 februari 2011 om 11:01 #17531296en inmiddels is de Cabrio overgaan in mijn bezit.
Gister opgehaald bij Mau81 en vandaag technish even in orde maken,daarna het uiterlijk de puntjes op de i zetten en wellicht als ik m tegenkom voor een leuk prijsje nog een keer een ander dakje,is helaas stukgesneden en zit nu een stuk ducktape op.26 februari 2011 om 14:52 #17531297Mooi exemplaar hoor..! Zuinig op zijn :)
Voor dit type cabrio heb ik nog een hoop reserve-onderdelen en plaatwerk liggen..
Toevallig ook in deze kleur :)
Mocht je nog iets nodig hebben stuur je maar een u2u !
Grt
26 februari 2011 om 18:35 #17531298ik ga je 1 dezer dagen wel ff u2uen,moet m nog ff goed nalopen qua lak,eerst maar ns goed poetsen.
Technisch heb ik al het nodige achterstallig onderhoud weggewerkt.
Motortje zit niet meer onder de olie,klepdekselpakking vervangen en 3 bussen remmenreiniger leeggespoten.
Olie plus filterje,olie was pikzwart en dik,leek wel teer,luchtfilter was geheel zwart,bougies waren volledig op en brandtoffilter was volgens mij nog nooit vervangen,dus qua liefde en verzorging is ie wel wat tekort gekomen,uitlaatje hangt ook weer goed,dat hing aan een verkeerd rubber.
De rechter voor zijskirt lag er los is,die zit ook weer op zn plek,de stekkerdoos van de trekhaak was ook stuk,zit ook weer een verse op.
schijven en blokken heb ik ook al liggen,schijven zijn erg krom en blokken zijn scheef afgesleten omdat de klauwen vastzitten,het bekende geleide bussen probleem,maar een paar frisse Ascona C klauwen liggen al klaar,das een iets ander systeem en hebben dat probleem dus niet.Dan tegelijk de spoorstangen gangbaar maken zodat het dettje uitgelijnd kan worden.Ook de banden ga ik nog ns over nadenken,voor zit 185/60 14 onder met net 2mm dus versleten,achter zitten 2 stuks 175/65 14 met een millimetertje of 5,waarvan 1 behoorlijk droog dus tsja,gelukkig ligt er op reserve ook nog een 175/65 ,met rond de 7 mm,ook een michelin. Nou heb ik nog 2 Fuldaatjes liggen in de maat 175/70 14 dus een tikje hoger,ben benieuwd of je daar veel van ziet,anders gooi ik die lekker achter.Moet wel goed,maar wil het toch een beetje low budget houden.
Het lijkt een hele hoop werk maar gezien wat ik betaald heb is het allemaal best te overzien.
Overigens gaan de velgen die er onder zitten eronder weg,die komen onder mn Ascona,met 4 nieuwe bandjes,de Dett krijgt Corsa B GSI velgjes,zal best leuk staan.
Van binnen zal Maurits m niet meer terug kennen,bekleding is gereinigd,en de rest is natuurlijk ook helemaal schoon.Ik had nog een stoelframe met hoogteverstelling liggen,die zit er nu ook in,zit je mooi wat lager in het ding.
zal morgen wat fotootjes posten.
Dat was het voor vandaag,nu eerst bier en daarna feesten!!!:P27 februari 2011 om 10:25 #17531299hier wat foto’s.
hier had ik m net gekocht
interieurtje lekker opgefrist
vette bende
lekker fris bougietje
blokje opfrissen
zo ziet het er alweer een stuk frisser uit.
dat was het weer even voor nu,vanmiddag weer verder aan de Dett,eerst nog ff bijkomen van gisteravond en vannacht:P
27 februari 2011 om 22:56 #17531300Dkadett84 je hebt u2u
28 februari 2011 om 22:14 #17531301vanaaf weer lekker met t dettje bezig geweest.
Onder de post “kleingrut” vallen de wisserarmen,die waren nogal roestig dus ff kaalgeschuurd en satijnzwart gespoten.
meteen weer wat netter.wat serieuzer is het restantje voorschade.
In de beginpost is het al te zien toen de vorige eigenaars hem kochten.
Veel meer dan de handel een beetje rechtrammen en een ander schermpje en bumpertje erop is het repareren niet geweest.overigens is dat mij voor de aankoop eerlijk verteld dus ik wist wat ik kon verwachten.
Dus bumpertje eraf,koplampje eruit en rechter voorscherm eraf,en ns kijken hoe en wat.
enige wat me nogal tegenviel was dat er hier en daar een boutje inzat maar van goed monteren was geen sprake.
De montage punten van de bumper (de steuntjes met 2 m8 moeren erop) ontbraken zelfs geheel.De bumper zat in het railsje geschoven en bij het grille deel zaten 2 plaatparkers en verder zat ie dus gewoon los,ook bij het voorscherm ontbraken hier en daar wat boutjes.Binnenscherm zat er ook niet in.tevens is het jammer dat er wel het 1 en ander is rechtgemept,maar dat er verder niets meer is opgepoten waardoor het nogal een roestige janboel is. Nogmaals het is me verteld,maar toch wel een beetje knoeiwerk dus!
Maar we gaan vol goede moed ertegenaan.
Helemaal 100% zal het niet worden maar in elk geval ga ik het met een roterende staalborstel helemaal blank maken,daarna primer erop en dan overspuitbare tectyl,de tectyl 190 is daar perfect voor.Dan zal het in elk geval niet verder roesten,wellicht dat ik er ook nog eens een ander hoekje uit een sloopwagen in laat lassen maar nu nog even niet.
Al met al wordt het langzaamaan weer wat. Het autootje verdient het.
zo staat ie nu,in afwachting van wat komen gaat. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.