Kadett E Cabrio gekocht: Wat vragen: uitlaat / trekhaak

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett E Cabrio gekocht: Wat vragen: uitlaat / trekhaak

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257861
    Kadett C
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Sinds deze week de trotse eigenaar van een mooie Kadett E Cabrio!
      Mooie kleur, wel een keer overgespoten, iets ander tintje blauw dan origineel, vleugje paars erdoorheen.
      Het is een 1.6i 75pk, prima motor, goed onderhouden en simpele techniek.
      Uiteraard erg blij mee, rijdt erg fijn.
      Helaas de kap alleen met de proefrit omlaag kunnen doen, de laatste dagen alleen nog maar regen gehad.



      Maar ook wat minders… Helaas heb ik sinds vanmiddag lekkage. Al wat regenbuien gehad, geen last gehad, vandaag geparkeerd, auto stond zo ik kon zien vlak / recht.
      Het lekt bij bij de bestuurdersdeur op de aansluiting dak / A-stijl. Hier druppelt het aan de binnenkant naar binnen, een klein beetje langs het raam, maar vooral flinke druppels via het laagste punt van het rubber, precies boven het steuntje in de zijruit.
      Op de foto’s zijn de hangende druppels te zien.
      Uiteraard een flinke domper na twee dagen in bezit en een voor de rest erg goed uitziende auto.
      De kap ziet er overigens erg goed uit. Ook geen sporen van lekkage’s in de hemel of rest van het interieur.
      Het is niet de originele kap, maar een blauwe stoffen kap.



      Is dit op te lossen??? Zo ja > hoe??? Of moet er een specialist aan te pas komen??? En waar vindt ik die specialist???
      Ik kan de auto helaas niet binnen of onder carport stallen, dus het moet wel goed functioneren.

      Groeten, MArk

      #18144620
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        mooie wagen!!
        Je kan eens proberen om wat te goochelen met de haken van de sluiting,deze kan je dmv draaien afstellen.
        Stukje korter of juist iets langer (dus strakker of losser)
        Bij mij was destijds iets langer (dus minder strak sluiten) de oplossing.
        Verder de rubbers goed schoonmaken en insmeren met vaseline om ze soepeler te maken.

        #18144621
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Allereerst: mooie Cabrio! Dat is een bekend plekje waar ze kunnen lekken, doet de mijne helaas ook een beetje afhankelijk van de omstandigheden terwijl ook bij mij dak en rubbers in prima staat zijn. Ik heb er nog geen goede oplossing voor maar bij mij wordt ie hoofdzakelijk nat bij een wasbeurt ;) dus ik heb er ook nog niet veel aandacht aan besteed.
          Maar goed, wat Asconahobbyist al zegt: check je afstelling van het dak en of de rubbers goed zitten. Heb net even snel bij de mijne gekeken, de rubber boven het zwarte afwerkkapje van de deur lijkt bij die van jou verder uit te steken. De rubber boven het grote raam van de deur lijkt ook iets verder uit te steken: hierdoor zou water vanaf de kap op de rubber komen waardoor dit naar de voorkant loopt (overgang rubber boven deur naar rubber boven voorruit).
          Ik zie trouwens ook dat je elektrische ramen hebt, kijk eens of deze helemaal goed tot boven sluiten: als de motortjes ouder worden hebben ze niet zoveel kracht meer.
          Doe je de Kadett nog een antiroest behandeling geven? Veel plezier ermee in ieder geval!

          #18144622
          Kadett C
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Kijk, dat zijn antwoorden!
            Ik wil inderdaad nog wel een anti-roest behandeling geven, maar eerst dit oplossen…
            Bekende plek dus… Het lijkt inderdaad alsof de kap aan de passagierskant wat verder over het rubber heen valt. Is dit op te lossen met het rubber? Of moet de stof anders gesteld worden.
            Ik heb zojuist gezien dat de stof aan de voorkant in een rand geschroefd zit in de binnenrand van de kap. Is dat door en door geschroefd? Of naar links / rechts te stellen? Lijkt echt alsof ik links wat stof te kort kom, terwijl die rechts gewoon mooi zit > kap te klein?
            Raammotortjes gaan inderdaad met wat moeite > zijn deze te vervangen??? Origineel Bertone had ik al ergens gelezen = niet meer te krijgen. Of zijn er remakes / andere (conrad) oplossingen?
            Het rubber boven het afdekkapje van de deur steekt dus ook iets te veel naar buiten > dit zit helemaal gekit > kan ik dit dan wijzigen? Heb het nog niet goed kunnen bekijken (regen continu!) loopt toch helemaal door boven de ruit?
            Tijdens het rijden vandaag merk ik ook dat de kap links voor een beetje ruist, rechts helemaal niet…
            Dus links strakker stellen en rechts wat losser???
            Maar belanrijker > hoe krijg ik de kap wat meer naar links? Denk dat dit de lekkage voor heel wat zal op lossen. Het water loopt nu halverwege de deurruit op het rubber en zo naar voren. Op de snelweg lekt het ook niet, langzamer wel een beetje, maar parkeren het meeste. Proberen een beetje achterover te parkeren?

            Groeten, MArk

            #18144623
            jblfreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Zou even kijken naar die afstelling bij de dakhendels

              Bedoel je de stalen strip op de kopsekant van het dak? dit zit origineel met popnagels

              Misschien is de kap te stellen op de scharnieren (achter de interieurkappen )van het frame maar dit weet ik nog niet zeker want mijn kap ligt er weer af

              Raammechanisme word lastig k heb er zelf ook nog nodig maybe ebay.de

              #18144624
              midnight black
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2011

                Kap heeft in het midden vooraan op de raamlijst een soort centreerpunt en de sluitplaten (daar waar je dakhaken in vallen) zitten met elk 3 schroeven vast en
                zijn ook iets of wat te verstellen.
                Wat betreft de raammotortjes: deze zijn idd anders dan van andere Kadettjes en er schijnen er nog 2 te liggen bij 2 dealers in Nederland…. Maar de verkoopprijs hiervan :shock:
                Ik ga bij de mijne proberen er motortjes van een jongere Opel in te maken: deze zijn een stuk sterker en goedkoper. Als dit lukt dan zal ik er wel een how to van maken.

                #18144625
                Kadett C
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Dat van de motortjes zou mooi zijn!
                  De sluitplaten ga ik ook ff naar kijken.
                  Heb er nu links dubbelgeslagen ducktape met een koord erin tussengestoken (niet geplakt!) Om zo de kap wat te “verlengen”. Nog niet mee gereden, maar tot nu toe droog.

                  Groeten Mark

                  #18144626
                  Kadett C
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Nu drie weken met mijn “nieuwe” kadett aan het sturen. Eindelijk ook wat mooi weer gehad, dus kap open!
                    Ik had wat lekkage, komt omdat de kap links te hoog op het rubber ligt. Zoals de post hierboven. Ook na een paar fikse regenbuien geen nattigheid en het blijft prima zitten. Ik ben nog wel van plan een keer een specialist te bezoeken. Maar voor nu valt het nauwelijks op, zit het er zo tussen en is supergoedkoop, dus het voldoet tot nu toe.
                    Wat ik nog wil veranderen aan de auto:
                    – windscherm plaatsen
                    – ter zijner tijd verbrede GT velgen 14 inch er onder. Deze heb ik al liggen, maar moeten nog gestraald en gespoten worden.
                    – trekhaak monteren
                    – uitlaat vervangen

                    Meteen vraag hierover:
                    – welke trekhaak kan ik naar op zoek? Gewoon die van hatchback is passend? Mocht iemand wat hebben liggen: ik houd me aanbevolen!
                    – uitlaat: er zit nu een sport einddemper onder, maar die vind ik te veel herrie maken en trilt te veel door in de auto, zeker met de kap open is dit irritant op langere stukken. Er staat U9 op het kenteken. Ik wil eigenlijk de auto even op de brug zetten en kijken hoe de verdere staat van de uitlaat is, maar ik heb het idee dat hij ook nog ergens lekt, want hij pakt in de lage toeren niet zo lekker op en ik hoor ook tijdens het rijden wat zuigend geluid en bij terugvallen naar stationair het rommelende brommen. Als de kat slecht is: moet ik deze dan vervangen of kan ik deze voor een katvervanger vervangen. Wordt de uitlaat hier luider door?

                    Groeten, MArk

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.