Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E automaat 1988
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2014 om 07:01 #17798598
Dat is dan wel weer grappig zeg. Want er rijden er niet veel meer rond.
Rijd die mat-zwarte sedan nog :?:7 april 2014 om 09:16 #17798599Die matzwarte sedan rij niet meer hier in de rondte.Die stond een tijdje geleden te koop op MP.(hij was oorspronkelijk rood van kleur).
Wel reed hier ook nog een groenige en een zilverkleurige Kadett in de rondt.Deze heb ik de laatste tijd ook niet meer gezien.14 april 2014 om 17:07 #17798600Gisteren bij de M&M meeting geweest in Dronten.Hoop gezien,leuke mensen gesproken en interresante dingen opgedaan.
Uiteraard was er een prijs uitreiking en ik was de gelukkige die de 3e prijs in ontvangst mocht nemen.
De categorie was ‘origineel’ dus zonder plastic of andere pimpspullen.
Natuurlijk zo trots als een pauw!!!
Toch super,zo’n prijs.Meedoen en aanwezig zijn is al super,maar als je dan met een prijs naar huis toe rijdt,doet het je toch wel wat!
gr Marcel14 april 2014 om 17:19 #17798601gefeliciteerd hij ziet er ook erg goed uit
heb ooit zelf een gsi 16v in die kleur gehad
14 april 2014 om 17:24 #17798602Top. Ziet er echt net uit ook van onderen lijkt het wel een wagen van een paar jaar oud. Neem aan dat het tecyl is ? :) Verder terecht dat zo wagen een prijs krijgt. Zo zie je ze niet vaak. :)
14 april 2014 om 17:37 #17798603GEFELICITEERD Marcel :thumb :thumb :thumb :thumb :thumb
Rik :D
14 april 2014 om 20:40 #17798604Inderdaad een terechte prijs voor deze mooie Kadett !! king:
14 april 2014 om 20:52 #17798605Gefeliciteerd :)
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
14 april 2014 om 21:31 #17798606Gefeliciteerd Marcel :thumb
15 april 2014 om 04:17 #17798607:thumb
respect dat je de E Kadett zo in ere houd !15 april 2014 om 10:11 #17798608Gefeliciteerd! :thumb
3 mei 2014 om 20:32 #17798609Vanmiddag even een rondje gereden.Na ongeveer 5 minuten stilstaan met bedrijfswarme motor begon de Kadett rommelig te lopen en vervolgens sloeg hij af :shock: :shock:
Ik denk wat is dit nu weer.Starten en weer na wat gerommel afslaan.
Ik heb een paar minuten gewacht waarna de Kadett weer rond draaide en ik kon m’n weg vervolgen.
Heeeeeeel vaag.
Hij ‘blafte’ ook wat uit de uitlaat tijdens het probleempje.Thuis gekomen liep hij weer keurig stationair.
Ik snap er niets van.
Morgen maar even de bougies schoonmaken en de boel ff checken.brandstoftoevoer?
3 mei 2014 om 21:38 #17798610Ik heb vanmiddag ook nog een rondje gereden; maar je niet gezien :( had je Kadett wel ff willen bewonderen.
Gr
Marcel4 mei 2014 om 06:36 #17798611@turbo.d wrote:
Ik heb vanmiddag ook nog een rondje gereden; maar je niet gezien :( had je Kadett wel ff willen bewonderen.
Gr
MarcelHoi Marcel,
ik reed door de wijken heen.Niet op de hoofdwegen.Dus dat kan kloppen dat je me niet zag.
gr Marcel4 mei 2014 om 07:12 #17798612Nou ja, weet zeker dat het een keer gaat lukken.
4 mei 2014 om 10:09 #17798613@turbo.d wrote:
Nou ja, weet zeker dat het een keer gaat lukken.
Zeker weten,dit gat is niet zo groot hahahaha
5 mei 2014 om 15:45 #17798614Haha idd, maar we rijden beiden niet dagelijks in onze hobby voertuigen.
9 mei 2014 om 17:50 #17798616Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan…
Mijn ouders hebben dat met hun C18NZ gehad, dus dat is wel een beetje een andere motor… (de E16NZ is gelijk aan de C16NZ maar dan zonder katalysator, en de C18NZ is het grote broertje daar weer van…) echter was dat in Frankrijk. Zie daar maar eens een bobine te vinden… Moesten we helemaal naar Albertville om een nieuwe te bemachtigen. Ding geplaatst, ging de benzinetank lek… fijn! Konden we wéér naar Albertville.
9 mei 2014 om 20:24 #17798615@ginkelvanmichiel wrote:
Voor wat betreft het probleem, dat klinkt als een bobine met kuren. Op het moment dat hij warm wordt levert hij niet meer voldoende spanning naar de bougies en krijg je last van backfires en afslaan…
Mijn ouders hebben dat met hun C18NZ gehad, dus dat is wel een beetje een andere motor… (de E16NZ is gelijk aan de C16NZ maar dan zonder katalysator, en de C18NZ is het grote broertje daar weer van…) echter was dat in Frankrijk. Zie daar maar eens een bobine te vinden… Moesten we helemaal naar Albertville om een nieuwe te bemachtigen. Ding geplaatst, ging de benzinetank lek… fijn! Konden we wéér naar Albertville.
hmmmmmm ik heb inderdaad even (een minuut of 2 a 3 ) gewacht,de auto gestart en ik kon weer doorrijden.Weleenswaar niet echt van harte,maar ik kon thuis komen.Thuis aangekomen heb ik hem nog even laten draaien,maar toen was er niets aan de hand.
Het zou natuurlijk de bobine kunnen zijn,die is tenslotte ook 26 jaar oud.
Wel heb ik de bobine wat opgeknapt en zwart gespoten.
Zou dat het probleem wezen?Dat er een laag verf op zit?
Maarja,aan de andere kant,ik ben er wel mee naar Dronten geweest.Tuurlijk had ik wel rijwind.14 mei 2014 om 11:19 #17798617Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.
Uiteindelijk de anwb gebeld ergens onderweg, die kwam er achter dat het de module was. Dit kon je op 1 of andere manier doormeten, maar ik weet niet meer hoe.
Misschien een idee om even te checken.
14 mei 2014 om 15:15 #17798618@Caravan-E wrote:
Het is al even geleden, maar toen ik een 1.6i had heb ik ook een tijdje problemen gehad met dan wel starten, dan niet starten, warm of koud, er was geen touw aan vast te knopen.
Uiteindelijk de anwb gebeld ergens onderweg, die kwam er achter dat het de module was. Dit kon je op 1 of andere manier doormeten, maar ik weet niet meer hoe.
Misschien een idee om even te checken.
Uiteraard speelt dat ook in mijn gedachte.Ik ga ervan uit dat de module ook ondertussen na 26 jaar een beetje de geest gaat geven.
15 mei 2014 om 05:16 #17798619@saluma wrote:
Vanmiddag even een rondje gereden.Na ongeveer 5 minuten stilstaan met bedrijfswarme motor begon de Kadett rommelig te lopen en vervolgens sloeg hij af :shock: :shock:
Ik denk wat is dit nu weer.Starten en weer na wat gerommel afslaan.
Ik heb een paar minuten gewacht waarna de Kadett weer rond draaide en ik kon m’n weg vervolgen.
Heeeeeeel vaag.
Hij ‘blafte’ ook wat uit de uitlaat tijdens het probleempje.Thuis gekomen liep hij weer keurig stationair.
Ik snap er niets van.
Morgen maar even de bougies schoonmaken en de boel ff checken.brandstoftoevoer?
Ook paar keer gelijksoortige dingen meegemaakt, spontaan afslaan tijdens rijden (lekker als je 120 op de linkse baan rijd in de spits). Soms een enkele seconde inhouden.
Soms niet willen starten, maar meestal wel. En dan ineens helemaal niet meer.
Was in alle gevallen (Vectra A 1.6i, Kadett E 1.3s, Vectra A 1.8i, etc.) de module. Is dat kleine zwarte blokje wat elektronica regelt. Zit ergens onder je motorkap verstopt.15 mei 2014 om 14:28 #17798620Wat ik mij heb laten vertellen is dat een module,of werkt of niet werkt.Er is geen tussenweg.
Hij stopt ermee of hij blijft werken.
Mocht dit niet waar zijn dan zou ik kunnen beginnen met de module te vervangen.Maar het gekke is,dat ik hem van de week gestart heb,en hij sloeg gewoon aan en draaide netjes stationiar.(snap er geen hol van)
16 mei 2014 om 20:49 #17798621Vervang toch je module maar eens Marcel !
Ik heb hier ook al enige ervaring in en ook met de laatste keer:
Rijdt ik een parkeerterrein op, zet mn auto weg.
Kom ik terug en ik stap in en wil starten: helemaal NIKS !!
Nog een keer, nog een keer, even wachten dan maar.
En nog een keer proberen.
En ja, hopla, ineens starten en meteen prima lopen he ?Ik dus die module vervangen omdat ik meteen wel wist dat het aan de module lag.
En ja, sindsdien niet meer geauwehoer meer gehad :thumbDit is de “ontstekingsmodule”:
Rik :D
17 mei 2014 om 05:26 #17798622@KadAstra-EF wrote:
Vervang toch je module maar eens Marcel !
Ik heb hier ook al enige ervaring in en ook met de laatste keer:
Rijdt ik een parkeerterrein op, zet mn auto weg.
Kom ik terug en ik stap in en wil starten: helemaal NIKS !!
Nog een keer, nog een keer, even wachten dan maar.
En nog een keer proberen.
En ja, hopla, ineens starten en meteen prima lopen he ?Ik dus die module vervangen omdat ik meteen wel wist dat het aan de module lag.
En ja, sindsdien niet meer geauwehoer meer gehad :thumbDit is de “ontstekingsmodule”:
Rik :D
Hoi Rik,
ik ben er sinds gisteren achter gekomen dat de stekkers af zijn die in de module zitten.Althans,het plastic gedeelte.Helemaal weg en uitgedroogd.Ben op zoek naar een vervanging hiervoor. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.