Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett E Als eerste auto waarom wel/niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2013 om 11:51 #18172993
@Raluph wrote:
@BradKadett wrote:
Behalve dat het een witte 1.2 3 deurs moet zijn.
Zo een heb ik ongeveer…. 3 deurs met een 1.2sc. Alleen geen zwarte striping en op de foto is een E2 en de mijne is een E1
Jaaa :D Dat model was het!! een E1.
Zeg me alsjeblieft dat er daar nog een aantal van rijden/te koop staan?
Tot welk jaar is de E1 gebouwd?11 september 2013 om 12:05 #18172994De Kadett E1 is gebouwd tot eind 1988 als ik het goed heb.
11 september 2013 om 12:06 #18172995Dus er zijn er nog wel een aantal te vinden? :)
Er staat er een van de eerste eigenaar op Gaspedaal voor 2500 euro, dat lijkt me een tikkeltje overdreven aangezien daar onder een `87er staat voor 650..11 september 2013 om 13:28 #18172968ach,het is maar hoe je het bekijkt,koop er eens een met rotte achterkuipen en ga eens lassen en spuiten,ga je van schrikken wat je kwijt bent
Maar als je een nette hebt,gooi er alsjeblieft een goeie antiroestbehandeling tegen aan,want ze kunnen ineens heel hard gaan.
Ik had eens een 91er expression ,in 2002 gekocht,2 kleine puntjes op de achterschermen en de dorpels keihard,de puntjes werden groter met de week,na een half jaar waren het al gaten,en met de APK in 2003 waren beide dorpels over de volle lengte weg.Dus binnen een jaar van plaatje tot wrak.
De tip van Raluph is dan ook een hele goeie,vraag of je inderdaad naast de achterbank de panelen even weg mag halen,en als je links in de koffer het kapje bij het achterlicht weghaalt kan je daar ook in het scherm kijken.
Ga er maar van uit als er daar al de nodige roest zit,dat je binnen 2 jaar zeker mag gaan lassen.
Daarentegen,technisch is er nooit wat mee,en onderdelen kosten niks.11 september 2013 om 14:08 #18172996Dit zijn ook best wel belangrijke punten om even te checken.Is wel even een werkje,maar dit zijn over het algemeen ook belangrijke punten.
En zo horen de wielkasteranden eruit te zien.Bij mijn Kadett zijn ze gaaf en heb daarom ook preventiemaatregelingen getroffen om roesten te voorkomen.
Ook onder de vloerbedekking is het belangrijk om het even te controleren.
Ook bij mijn Kadett is de bodem binnen klokgaaf!
Maar de tand des tijds laat ook de sporen na……..Achter het paneel wat Raluph bedoelt.
gr Marcel.
11 september 2013 om 16:08 #18172997Ach, dat valt qua roest nog wel mee.
Ik kan ook foto`s posten van de 17 jaar oude Cinquecento van m`n ma, dan zeggen julie allemaal dat een Kadett nagenoeg niet roest :)Dus, inprincipe… als die plekken nog hard/semi hard zijn, dan kan ik hem wel met enige zekerheid kopen zonder er echt absurd veel geld in te hoeven steken?
Als er roest op die plekken zit, sja.. plaatjes lassen kan mijn vader doen, kost dan waarschijnlijk alleen het materiaal, maar dat hoeft niet duur te zijn.
Als ik een 86 7 of 88er Kadett SC tegenkom, maakt het mij inprincipe niet heel erg veel uit hoe hij er uit ziet, zolang er 1 jaar APK op zit, en hij goed loopt is het prima!
M`n vader heeft z`n eigen klusgarage en dan kan ik hem daar wel laten oplappen, kost het mij alleen maar de onderdelen…
Mijn doel is om deze Kadett een kopie te laten worden van de Kadett waar ik toen met m`n ouders als jochie van 5 mee naar Zuid-Frankrijk ging, die auto heeft voor mij gewoon een speciale betekenis.
Dus, inprincipe mag er dan bést wel wat geld tegen aan gegooid worden, alleen is dat op dit moment beperkt tot 200 euro per maand.
11 september 2013 om 16:21 #18172998Wow, wat een reacties sinds je eerste post.
Ten eerste, van harte welkom op dit forum, het gaat je vast goed bevallen hier.
Verder heb ik niet zoveel meer toe te voegen want er zijn al vele leden voor me geweest met reacties :wors
Om te vergelijken:
Mijn vaste kosten voor mn E:
6 Euro verzekering, 25 Euro wegenbelasting en ik heb 65 Euro benzine begroot.Mijn E is mijn PretKadett, lekker toeren op mooie dagen en opvallen in het verkeer.
Verbruik: 1:15,5. :angelIk heb ook een F op LPG, daar rijdt ik verreweg het meeste in :wub
Mijn eerste auto was (uiteraard) ook een E1 Kadett GT.
Veel plezier hier :wors
Rik :)
11 september 2013 om 16:28 #18172999LPG ga ik van z`n levensdagen niet mee beginnen (Tenzij ik echt een super baan vind) want dat is rete duur qua verzekering en belasting :P
Verbruik is heel erg netjes trouwens, dat doet het Fiatje van m`n moeder ook gemiddeld :) Dus dat is prettig.
Wegenbelasting valt me ook heel erg mee moet ik bekennen, en verzekering.. een 22 jarige in een kadett, dat kan nooit duur zijn in de verzekering :PWat zijn de rijeigenschappen van zo`n Kadettje?
Is het een beetje comfortabel rondrijden? of is het te vergelijken met een Opel Corsatje? :P (Zo`n Corsa B bedoel ik dan)De reacties hier vind ik te gek, het is super dat er zoveel liefhebbers zijn die een (beginnende) liefhebber willen helpen!
Dat de roest een probleem zou worden wist ik overigens wel, dat is een beetje het slechte imago van een Kadett toch? Maargoed, wat ik al zei..
Plaatjes laten lassen op élke erge roestplek, voor de rest de auto gewoon (Mocht het nodig zijn) laten tectyleren, en er betijds bij zijn qua onderhoud.
Eventueel wil ik er ook nog zo`n speciale auto hoes voor kopen… ik ben (nog) thuiswonend en heb dus (nog) geen garage, dus hij staat voor de deur, en ik zou het zonde vinden als hij door de hevige regenval extra gevoelig is voor roest.
11 september 2013 om 17:38 #18173000Rij eigenschappen van een Kadett?
Tja,je stelt niet veel eisen aan comfort als ik het zo hoor van je.Wij hebben als daily auto een Volvo V40 en ja,die is wel ff wat stugger geveerd dan de Kadett.Die ‘zweeft’ een beetje. Ook zit er van alles in en op.Terwijl de ruimte voorin de Kadett aanzienlijk groter is dan in de V40.
Maar om terug te komen op de Kadett.Ik heb dus een 3 trapsautomaat en die is wel ff wat duur in benzine.Nu maakt dat voor mij niet veel uit,want de km die ik maak per jaar (vorig jaar 947 km gereden) is nihil.
Persoonlijk kun je gerust wel een uurtje of twee achter het stuur zitten,zonder dat je last heb van je rug oid.
Die hoes………………NIET doen!!!!!!! Laat je auto maar dan gewoon in de regen staan,maar die hoes is de doodslag voor je wagen.
Ik had er ook een,maar met een week had ik al condensplekken op de motorkap en het dak (onder de hoes) en als je dat ding laat zitten,met een maand staat er schimmel in je wagen.De Kadett heeft achter de zijramen ventilatieroosters zitten en die moeten open blijven.En kijk maar op de foto,ze zijn afgesloten door de hoes.
gr Marcel.
11 september 2013 om 18:51 #18173001mijn eerste auto was een astra f 1.4 lpg fx-vg-30 maar ………..mijn tweede auto was een witte kadett station zr-68-vs heb die auto 6 jaar gereden staat nu in de garage ik heb 6 kadettjes gehad me een reuma gelast versleuteld mijn witte kadett heeft 4 aanrijdingen overleefd iedere keer verwonderde ik mij er over hoe makkelijk het te repareren was :wub hamer tang nieuwe bumper lampen en gaan met die banaan de kadett is de kever van opel de beste auto die ze ooit gebouwd hebben naar mijn mening en nee over een paar jaar zelfs nu goede kadettjes worden steeds duurder de mooisten kadetten zijn de c en de e en de gsi 16v is de auto die ik heel mijn leven zal koesteren goede auto briljante moter =super prestaties :thumb van alle auto die ik gereden heb is dat de enige die nog iedere keer vlinders geeft en ik heb rx7 s echt allerlei autos gereden samengevoegd ze roesten kraken roken rammelen maar vertroetel ze en je hebt iedere keer een smile op je gezicht :thumbup :D king: :thumb
11 september 2013 om 18:55 #18173002als je goed bent voor je auto,is de auto goed voor jou!
11 september 2013 om 19:08 #18172967las ooit dat tom coronel zij dat een ascona minder waard was dan een pak wc papier datzelfde gold een lange tijd voor de kadett maar nu worden ze steeds schaarser het zou je verwonderen hoeveel mensen nu omkijken als ze een mooie kadett zien het gaat ooit een mooie klassieker worden het is een tijdloze auto om te zien ………ich liebe auto,s :wors :wub :afro
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.