Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › kadett e 1.8s houd soms in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2015 om 16:29 #17269910
hallo, ik heb de laatste tijd problemen met mijn 1.8 8v met carberateur
soms wil ik volgas optrekken en dan houd die in knalt die een paar keer en rijd dan verder weer goed,
of als ik op de snelweg reed en dat die schokte, toen ging ik de afrit af en was het over.
verder rijd die wel goed.
bij stationair lopen stinkt die ook erg naar benzine en sputtert er soms onverbrande benzine uit
hij zuipt ook wel teveel dan hoort geloof ik
ik heb de carberateurs al eens schoongemaakt en de bougie’s zijn een 3 maanden terug al eens vervangen6 januari 2015 om 19:30 #18267979Controleer eens op lekke slangen.
groeten.
6 januari 2015 om 19:51 #18267980oke zal er morgen naar kijken.
ik zat er ook aan te denken om er een injectie motor in te zetten, want ik heb elke keer wat met dit blok,
maar mijn blok is nu een carberateur,ik zag bijvoorbeeld ook de c20ne of 20seh, maar wat heb ik allemaal nodig om dit om te bouwen?
het blok zelf, computer en kabelboom? en zijn mijn motorsteunen,versnellingbak, radiateur, aandrijfassen verder plug en play? en moet ik elektrisch veel aanpassen?
en hoe zit het met de tank? moet hier alleen een retour op gemaakt worden en een los brandstofpompje ertussen?groeten
6 januari 2015 om 20:06 #18267981Ik denk dat je een probleem hebt met de ontsteking: knal geluid komt dan doordat de verbranding plaatsvind in de uitlaat en onverbrande benzine in de uitlaat kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.
Hoe zien je bougies er uit? Waarschijnlijk doet een nieuwe verdeler en kabels en (weer) nieuwe bougies wonderen.6 januari 2015 om 20:16 #18267982bougies zijn 3 maand geleden vervangen ongeveer, ik heb laatst het blok wel afgespoten, hierna liep die op 3 cilinders. maar toen heb ik de verdeelkap (volgens mij) erafgehaald en ingespoten met contactspray en weer gemonteerd toen was het over, maar kreeg later wel een schok van de verdeelkap zelf, het is trouwens een rotor onsteking. verdeelkap is toch het blokje naast de kop met een rond asje erin. ik dacht mischien ook wel dat het iets elektrisch kon zijn.
na het schoonspuiten was het over maar toen kreeg ik wel deze mankementen, van het inhouden. de carberateur is al helemaal schoongemaakt enheeft ook geen valse lucht. ook loopt de auto niet regelmatig stationair, het is net een harley als die stationair loopt.7 januari 2015 om 16:05 #18267983Is je carb nog wel goed; vlotternaald e.d.
7 januari 2015 om 16:13 #18267984als klinkt als een harley dan doet er vast een cylinder niet mee.
zou eens beginnen met een nieuwe verdeelkap rotor en bougie kabels.
7 januari 2015 om 16:18 #18267985Anders heb ik nog wel een c18nz te koop met 90.000km. Super betrouwbaar monopoint injectie blok. Alles zit er bij, zelfs een hele winkel nieuwe onderdelen zoals volledige distributie met waterpomp, kopbouten en pakking, noem maar op…
100 euro mag hij voor weg…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.