Kadett E 1.3S uit 1986 PROBLEEM BLIJFT :(

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Kadett E 1.3S uit 1986 PROBLEEM BLIJFT :(

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246771
    vincent23
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 February 2005

      Hallo,

      laatst heb ik voor het dagelijks gebruik een ’86 E kadett op de kop getikt.

      het betreft hier een 1.3 S uitvoering automaat.

      nu heb ik het idee dat de automatische choke defect is (als dat als uberhaupt kan )
      gezien het feit dat de chokehendel ontbreekt in het dashboard, ga ik ervan uit dat het een automatische choke is.

      als de motor koud is dan start de auto, zeg maar uhhhhh niet hahaha. Echt heel erg beroerd.
      sleutel omdraaien, je hoort m aanslaan, pruttel pruttel en dan uit. Ook daarna als ik m flink doorstart wil de auto met geen
      mogelijkheid aanslaan.
      Als de auto uit eindelijk dan toch aanstaat, dan loopt de motor ok.

      Ik rij normaal gesproken met een injectie motor en ben niet zo bekend met dit type motor.

      Wel doe ik alles kwa ontsteking nog vervangen, dus bougies, kabels, verdelerkap, bobine en lucht filter.
      Gezien het feit dat de motor wel loopt als die warm is, lijkt mij dit niet 123 het startprobleem.

      Ik hoor graag of iemand mij kan uitleggen of iets, hoe die automatische choke werkt, waar die zit en hoe ik hem kan fixu

      Gr Vincent

      #17995640
      jojonopel
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 September 2006

        Zie instructieboekje !

        Kadett E 13S heeft een Pierburg 2E3 carburator, die geeft weinig problemen !

        #17995641
        vincent23
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 February 2005

          haha kijk dat is een mooie uitleg :thumb

          wel een gebruiksaanwijzing zeg haha

          bedankt

          gr vincent

          #17995642
          vincent23
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 February 2005

            Gebruiksaanwijzing braaf gevolgd, maar het resultaat blijft uit :(

            ik heb toch het vermoeden dat er iets niet goed zit met de automatische choke.
            ik heb alles vervangen wat hierboven genoemd is, en als de motor iets warm is dan start de auto binnen een scheet en een zucht.

            iemand een andere oplossing ??

            ik neem aan dat de choke dat ding is onder het luchtfilter ? met een rood palletje eraan geloof ik ?

            als k de auto voor het eerst start dan doe ik t gas helemaal intrappen en dan starten, dan slaat de auto wel aan, maar ook weer uit na 2 sec.
            weer starten is hopeloos, pas na 8-10 x starten dan wil de auto een beetje aanslaan.
            dan als ik gas probeer te geven dan slaat de auto direct weer uit.
            dit herhalen en dan doet tie t wel…

            als de auto warm is dan geen problemen…

            zucht……

            wie o wie

            #17995643
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              en tijdens het starten een klein beetje gas blijven geven..
              Dat deed ik altijd met die ouwe carb blokjes..

              Ze kunnen wel wat hebben

              #17995644
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Ik heb ook een 13S uit 1986 gehad met automatische choke maar inderdaad, paar keer pompen en dan beetje gas houden en starten.
                Ik heb daar nooit problemen mee gehad.

                Rik :)

                #17995645
                vincent23
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 February 2005

                  ja die blokjes kunnen idd wel wat hebben haha, heb er meer vertrouwen in dan de v6 in onze alhambra hahaha :ass

                  ik zal morgen is ff een paar keer pompen en dan dat gas erbij houden….

                  je moet wat he hahaha

                  gr vinc

                  #17995646
                  camper
                    Lid sinds:
                    25 December 2011

                    of je klep gaat niet goed open
                    versleten
                    boor er een gaatje in van
                    6mm en dan zul je zien
                    dat hij wel start

                    #17995647
                    vincent23
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 February 2005

                      Nou gaatjes gaan we niet boren hoor haha, er moet ook een normale oplossing zijn toch….

                      #17995639
                      usbstick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2012

                        ik zou even het luchtfilter eraf halen en dan de intrap methodezoals hierboven doen en kijken of de klep open of dicht gaat,dan zie je wat ie doet, ik zou idd geen gaatjes gaan boren, het heeft altijd zo gewerkt dus waarom nu niet..

                        #17995648
                        vincent23
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 February 2005

                          een paar keer pompen werkt idd een stuk beter, kwa starten dan.

                          als je het gas weer laat zakken dan slaat tie gewoon weer dood (uit).

                          miss is een brandstof fluss erdoor gooien ?? ( heeft 1 jr stil gestaan, wel nieuwe brandstof gekregen)

                          als we ff met 2e zijn dan kijken we even naar t voorstel van usbstick ;)

                          gr vinc

                          #17995649
                          vincent23
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            4 February 2005

                            Hebben gekeken en het geval is dat de klep in de carb open blijft staan en dus de choke niet functioneerd.
                            (bij gebruik choke is de klep dan bijna dicht)
                            als ik, als de motor aanstaat de klep handmatig bijna dicht duw, dan loopt de motor als een zonnetje en starten ook prima.

                            wat moet ik nu vervangen zodat die klep weer gaat werken zoals t hoort ??

                            volgens mij zuipt de dett nu ook een stuk meer dan dat deze dan zou moeten doen, kan dat ?

                            ik hoor het graag.

                            gr Vinc

                            #17995650
                            KadAstra-EF
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              24 July 2010

                              @vincent23 wrote:

                              Hebben gekeken en het geval is dat de klep in de carb open blijft staan en dus de choke niet functioneerd.
                              (bij gebruik choke is de klep dan bijna dicht)
                              als ik, als de motor aanstaat de klep handmatig bijna dicht duw, dan loopt de motor als een zonnetje en starten ook prima.

                              wat moet ik nu vervangen zodat die klep weer gaat werken zoals t hoort ??

                              volgens mij zuipt de dett nu ook een stuk meer dan dat deze dan zou moeten doen, kan dat ?

                              ik hoor het graag.

                              gr Vinc

                              Als ik je verhaal zo lees wat ik gequote heb dan lijkt het of de kabel van de hendel naar de gasklep niet goed staat afgesteld.
                              Maar zo simpel zal het niet zijn toch ??
                              maar je weet nooit.

                              Rik :)

                              #17995651
                              rekord20s
                                Lid sinds:
                                13 April 2012

                                Het lijkt erop dat de pulldown inrichting op de carburateur niet goed werkt, bij een Varajet II carb (als je die hebt natuurlijk) is dat een vacuumdoosje met een stangetje eraan die de chokeklep direct na het starten een heel iets open doet gaan om te voorkomen dat direct na het starten de motor verzuipt en dan direct afslaat.
                                Als de nokken op de stationairversneller afgesleten zijn wat een kwaal is van deze carburateurs loopt de motor niet versneld stationair tijdens de koude start en zal ook dan afslaan omdat ,ie dan van de choke afschiet.
                                De mate van openen/sluiten van de chokeklep kun je verstellen door het electrisch choke-element te verdraaien,het is een zwarte soort van ronde doos met stekkeraansluiting aan de zijkant van je carb met een schaalverdeling erbij.

                                succes.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.