kadett E 1.3S 1987

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett E 1.3S 1987

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256593
    jaimie84
      Lid sinds:
      9 April 2010

      hallo ik heb n vraag , mn kadett loopt niet goed en heeft een slechte verbranding dan blijft ie nog wel stationair lopen maar niet lang hij zakt langzaam in en slaat af . Ook bij terugschakelen merk ik dat er een blauwe pluim uit de uitlaat komt.Mijn carburateur is een PierburgE2 met automatische choke.Wat kan ik eraan doen om de kadett weer goed te laten lopen? .

      mvg

      Jaimie

      #18120599
      teamwaldseinjonge
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2012

        kan van alles zijn neemt je motor ook olie?
        ontstekking afstellen,bougie’s nalopen en eventuweel caberateur reinigen.
        of een andere monteren als de jouwe versleten is.
        en je distributie nog wel fris?
        en is de jouwe een multiepoint systeem?
        …..groetjes team waldsein…..

        #18120600
        jaimie84
          Lid sinds:
          9 April 2010

          kan van alles zijn neemt je motor ook olie?
          ontstekking afstellen,bougie’s nalopen en eventuweel caberateur reinigen.
          of een andere monteren als de jouwe versleten is.
          en je distributie nog wel fris?
          en is de jouwe een multiepoint systeem?
          …..groetjes team waldsein…..

          Van de motor is vorig jaar bijna alles vervangen op de koppakking na er is zelfs nog een andere bak achtergekomen . Hij zuipt geen olie en het is geen multipoint injectie .

          mvg Jaimie

          #18120601
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Ik verdenk de carburateur

            #18120602
            GS2.6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 March 2011

              Kan vanal zijn, maar de 1.3s heeft de elektr. chocke toch of niet? Je moet die carb. eens laten afstellen, dat is bij die vaak nodig.

              #18120603
              Eviltruckdriver
                Lid sinds:
                4 August 2013

                misschien revisie setje voor de caberateur ?

                #18120604
                jojonopel
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 September 2006

                  De Pierburg 2E3 is een goede carburator ! Probleem is meestal
                  die dunne rubber slangetjes die verduren. Je kan die in de handel
                  kopen aan de meter.
                  Slecht stationair lopen is meestal een verstopping.
                  Achteraan zit een van die dunne slangetjes op een KOPEREN buisje,
                  er is er maar EEN in koper, daar zit een regelgaatje in dat na verloop van
                  tijd verstopt met koolaanslag. Voorzichtig, met de hand, uitboren met
                  een boortje van 0,5 mm.

                  #18120605
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    @GS2.6 wrote:

                    Kan vanal zijn, maar de 1.3s heeft de elektr. chocke toch of niet?

                    Nope, Mechanisch bediende automatische choke, wel met een Bi-metaal als hulpverwarming, word geregeld door koelvloeistof.
                    De pierburg 2e3 heeft inderdaad veel last van verteerde vacuumslangen, deze kunnen de motor echt beroerd doen laten draaien.

                    >> Pierburg 2e3 Carburateurs:

                    Bij mijn Ascona-C 1987 1.6S (16SV) zat ook dat koper pijpje dicht, toen die weer open was, liep ze al weer een stuk beter.

                    Bij mijn gaat het 2 kanten op trouwens.
                    heb 2 pierburg carburateurs,
                    – de ene loopt prachtig stationair, maar trekt voor gene meter, en zuipt als een kogel

                    – en de gene die op mijn auto zat bij aanschaf, en nu ook weer eropzit, loopt wat rommelig stationair, maar daarmee loopt de Ascona retevlot, en superzuinig, deze wil wel eens afslaan omdat 1 van de sproeiers dicht gaat zitten, carb. al 10keer schoongemaakt, benzinefilter vervangen, maar dit blijft ie doen.
                    1x doortrekken en het is weer over, kan ik wel mee leven.
                    – Koude start: Tijdens starten gas tot de helft in en ze slaat in 1 a 2 slagen aan en blijft direct lopen (effe 800 toeren, om door te klimmen naar 1500 toeren.
                    Als ik zoals in het boekje staat start, staat ze de eerst 5 minuten te pruttelen (verzuipen), dat doet ze met bijde carburateurs hetzelfde.

                    >> Blauwe rook:
                    – Verbranden van motorolie, door versleten kleprubbers, dit hoeft niet veel te zijn, flinke rook heb je al met 1 druppie olie

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.