Kadett D C20xe uitlaat en andere vragen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett D C20xe uitlaat en andere vragen

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Scharff
    Deelnemer

Hallo,
      ik wil a.s. zaterdag gaan kijken bij een d Kadettje waar een C20xe in is gelegd. Nu heeft hij de standaard uitlaat van de 12s op het uitlaatspruitstuk van de C20xe gemaakt. Wat voor uitlaat hebben jullie er onder liggen aangezien de kadett d nooit uit de fabriek is gekomen met C20xe. Het lijkt me dat de motor niet echt geweldig uit ademt door zo’n dun pijpje. Jullie voor de rest nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop qua ombouw/blok/bak?

opelpower89
      Deelnemer

zelf maken of die van een 18e op zijn minst :P , kadett e gsi zal ook wel ver passen

Scharff
        Deelnemer

Ja zat er aan te denken om er een van een e kadett gsi onder te leggen inderdaad. Maar weet niet tot hoever deze past. Volgens mij komen de uitlaten van de 13s uit de d en e kadett wel precies overeen.

Vinci
          Deelnemer

De bodemplaat van de E1 is sowieso 100% gelijk aan de D Kadett. Er zijn wel eens wijzigingen doorgevoerd bij de Kadett E met de ophangpunten, maar de loop en vorm van de uitlaat gaat wel passen. Hou er alleen wel rekening mee dat een E2 een heel veel dikkere tunnel heeft om de katalysator te kunnen huisvesten. Die past van een E2 ook niet onder een E1, en dus ook niet onder een D. Je kan dan wel de katloze variant nemen, en die past ook onder een E2, dan hou je zeeen van ruimte over, maar de lengtes en bochten zijn wel identiek.

Hier zie je dat verschil tussen positie 16 en 17:
            http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/22/298/4274/22413/” onclick=”window.open(this.href);return false;

Scharff
            Deelnemer

Oke, thanks voor de info hier heb ik wat aan :thumbup

jethro
              Deelnemer

@Scharff wrote:

Hallo,
                ik wil a.s. zaterdag gaan kijken bij een d Kadettje waar een C20xe in is gelegd. Nu heeft hij de standaard uitlaat van de 12s op het uitlaatspruitstuk van de C20xe gemaakt. Wat voor uitlaat hebben jullie er onder liggen aangezien de kadett d nooit uit de fabriek is gekomen met C20xe. Het lijkt me dat de motor niet echt geweldig uit ademt door zo’n dun pijpje. Jullie voor de rest nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop qua ombouw/blok/bak?

Zou maar heel goed de zaak bekijken.

Want als je al de 12S uitlaat op een 16 klepper maakt, wat kan je of zou je meer kunnen verwachten. ;) king: :wtf

:cry

Vinci
                Deelnemer

Ja, de 12S is volgens mij 38mm en das zeker krap!

Vinci
                  Deelnemer

Kabelboom zal ook wel flink in geknipt zijn, en is de pomp wel fatsoenlijk op een relais gezet die via de ecu geschakeld wordt. Kan dat niet vaak genoeg zeggen dat dat levensgevaarlijk is op een straatauto!! Iets werkend inbouwen en iets goed en veilig werkend inbouwen zit nog een hele wereld tussen!!

Scharff
                    Deelnemer

Ja ik zal hem zeker goed bekijken. Nog specifieke dingen? http://ww3.autoscout24.nl/classified/285796110?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
                      De auto ziet er zo op het eerste gezicht niet heel slecht uit. Alleen afwerking onder de motorkap kan beter.

Vinci
                      Deelnemer

Als je hem op contact zet mag de pomp nog niet aan gaan, dat is iets om op te letten bij deze motor.

Vinci
                        Deelnemer

Wat ik zo op de foto zie is de zelfontluchting van de inlaat/pomp niet aangesloten, carterventilatie ook niet… Das wachten op een bult olie op de gasklep en slechte koeling… Open luchtfilter… :thumbdown :thumbdown Echt lelijk ingebouwd, en nog maar afwachten wat er nog meer aan gebeund zit.

Vinci
                          Deelnemer

Hoe langer ik onder die motorkap kijk hoe meer dingen ik zie… :cry :cry Oh man, dat die motor loopt is al best een wonder!

ECU in de wielkuip, pomp achter de veerpoot, geen resonantiedemper en geen filter na de pomp, remmetjes zijn zo te zien ook mager, zo niet dan is de hoofdremcylinder niet mee vervangen… :cry Ik zie overal afgeknipte bedrading, kabelboom zonder isolatie, draden heel dicht bij spruitstuk, gekke slangen en slangklemmen, wat een rommel man!! Zou daar een paar weekjes in door kunnen brengen in die motorruimte, en een leuke duit in kunnen steken om dat netjes te krijgen… :angel

maxkadett
                            Deelnemer

ik zie dat de d op de foto er sr vlgen onder heeft dat betekend dat er kleine remmen onder zitten ik heb zelf ook sr velgen en deze pasten niet om mijn gsi remmen let daar dus ook op,

mvg maxkadett

Vinci
                              Deelnemer

Staat die motor op kenteken zo? Bij mijne keken ze met de keuring heel streng naar de remmen. Moet voor zeker 256x24mm geventileerd op.

bart-gsi
                                Deelnemer

@Vinci wrote:

Staat die motor op kenteken zo? Bij mijne keken ze met de keuring heel streng naar de remmen. Moet voor zeker 256x24mm geventileerd op.

Motor staat niet op kenteken.. Staat ook in de advertentie..

jethro
                                  Deelnemer

De originele motor er weer in en verkopen die DETT, en de 16V in je eigen DETT.
                                    Zo zou ik het doen.

Prutsers zijn er altijd geweest maar dit……………………………….. :vertag

:jerry :wtf king: :thumb

Vinci
                                    Deelnemer

In elk geval er uit en even goed zowel de auto als de motor en aanbouwdelen opfrissen en waar nodig aanpassen, en nog eens goed nadenken over wat je gaat kiezen wat je met die D wil.

Realiseer je wel dat als dit leidt tot een lelijk ongeluk waarbij rechergewerk plaatsvindt de verzekering wel eens kan besluiten om niet uit te gaan betalen. Die ga je dan gewoon verliezen namelijk. Zodra je het netjes op de papiertjes in orde hebt dan sta je altijd sterk, en mijns inziens een win-win situatie, want je hebt een betere auto ook als je zorgt dat alles ook technisch klopt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.