Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett D C20xe uitlaat en andere vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2016 om 17:33 #17275736
Hallo,
ik wil a.s. zaterdag gaan kijken bij een d Kadettje waar een C20xe in is gelegd. Nu heeft hij de standaard uitlaat van de 12s op het uitlaatspruitstuk van de C20xe gemaakt. Wat voor uitlaat hebben jullie er onder liggen aangezien de kadett d nooit uit de fabriek is gekomen met C20xe. Het lijkt me dat de motor niet echt geweldig uit ademt door zo’n dun pijpje. Jullie voor de rest nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop qua ombouw/blok/bak?8 maart 2016 om 18:05 #18312790zelf maken of die van een 18e op zijn minst :P , kadett e gsi zal ook wel ver passen
8 maart 2016 om 18:28 #18312791Ja zat er aan te denken om er een van een e kadett gsi onder te leggen inderdaad. Maar weet niet tot hoever deze past. Volgens mij komen de uitlaten van de 13s uit de d en e kadett wel precies overeen.
8 maart 2016 om 23:12 #18312792De bodemplaat van de E1 is sowieso 100% gelijk aan de D Kadett. Er zijn wel eens wijzigingen doorgevoerd bij de Kadett E met de ophangpunten, maar de loop en vorm van de uitlaat gaat wel passen. Hou er alleen wel rekening mee dat een E2 een heel veel dikkere tunnel heeft om de katalysator te kunnen huisvesten. Die past van een E2 ook niet onder een E1, en dus ook niet onder een D. Je kan dan wel de katloze variant nemen, en die past ook onder een E2, dan hou je zeeen van ruimte over, maar de lengtes en bochten zijn wel identiek.
Hier zie je dat verschil tussen positie 16 en 17:
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/22/298/4274/22413/” onclick=”window.open(this.href);return false;9 maart 2016 om 11:02 #18312793Oke, thanks voor de info hier heb ik wat aan :thumbup
9 maart 2016 om 11:36 #18312794@Scharff wrote:
Hallo,
ik wil a.s. zaterdag gaan kijken bij een d Kadettje waar een C20xe in is gelegd. Nu heeft hij de standaard uitlaat van de 12s op het uitlaatspruitstuk van de C20xe gemaakt. Wat voor uitlaat hebben jullie er onder liggen aangezien de kadett d nooit uit de fabriek is gekomen met C20xe. Het lijkt me dat de motor niet echt geweldig uit ademt door zo’n dun pijpje. Jullie voor de rest nog tips waar ik op moet letten bij de aankoop qua ombouw/blok/bak?Zou maar heel goed de zaak bekijken.
Want als je al de 12S uitlaat op een 16 klepper maakt, wat kan je of zou je meer kunnen verwachten. ;) king: :wtf
:cry
9 maart 2016 om 11:48 #18312795Ja, de 12S is volgens mij 38mm en das zeker krap!
9 maart 2016 om 11:51 #18312796Kabelboom zal ook wel flink in geknipt zijn, en is de pomp wel fatsoenlijk op een relais gezet die via de ecu geschakeld wordt. Kan dat niet vaak genoeg zeggen dat dat levensgevaarlijk is op een straatauto!! Iets werkend inbouwen en iets goed en veilig werkend inbouwen zit nog een hele wereld tussen!!
9 maart 2016 om 13:52 #18312797Ja ik zal hem zeker goed bekijken. Nog specifieke dingen? http://ww3.autoscout24.nl/classified/285796110?asrc=st|as” onclick=”window.open(this.href);return false;
De auto ziet er zo op het eerste gezicht niet heel slecht uit. Alleen afwerking onder de motorkap kan beter.9 maart 2016 om 15:37 #18312798Als je hem op contact zet mag de pomp nog niet aan gaan, dat is iets om op te letten bij deze motor.
9 maart 2016 om 18:38 #18312799Wat ik zo op de foto zie is de zelfontluchting van de inlaat/pomp niet aangesloten, carterventilatie ook niet… Das wachten op een bult olie op de gasklep en slechte koeling… Open luchtfilter… :thumbdown :thumbdown Echt lelijk ingebouwd, en nog maar afwachten wat er nog meer aan gebeund zit.
9 maart 2016 om 18:43 #18312800Hoe langer ik onder die motorkap kijk hoe meer dingen ik zie… :cry :cry Oh man, dat die motor loopt is al best een wonder!
ECU in de wielkuip, pomp achter de veerpoot, geen resonantiedemper en geen filter na de pomp, remmetjes zijn zo te zien ook mager, zo niet dan is de hoofdremcylinder niet mee vervangen… :cry Ik zie overal afgeknipte bedrading, kabelboom zonder isolatie, draden heel dicht bij spruitstuk, gekke slangen en slangklemmen, wat een rommel man!! Zou daar een paar weekjes in door kunnen brengen in die motorruimte, en een leuke duit in kunnen steken om dat netjes te krijgen… :angel
9 maart 2016 om 21:59 #18312801ik zie dat de d op de foto er sr vlgen onder heeft dat betekend dat er kleine remmen onder zitten ik heb zelf ook sr velgen en deze pasten niet om mijn gsi remmen let daar dus ook op,
mvg maxkadett
9 maart 2016 om 22:54 #18312802Staat die motor op kenteken zo? Bij mijne keken ze met de keuring heel streng naar de remmen. Moet voor zeker 256x24mm geventileerd op.
10 maart 2016 om 01:32 #18312803@Vinci wrote:
Staat die motor op kenteken zo? Bij mijne keken ze met de keuring heel streng naar de remmen. Moet voor zeker 256x24mm geventileerd op.
Motor staat niet op kenteken.. Staat ook in de advertentie..
10 maart 2016 om 14:20 #18312789De originele motor er weer in en verkopen die DETT, en de 16V in je eigen DETT.
Zo zou ik het doen.Prutsers zijn er altijd geweest maar dit……………………………….. :vertag
:jerry :wtf king: :thumb
10 maart 2016 om 22:56 #18312788In elk geval er uit en even goed zowel de auto als de motor en aanbouwdelen opfrissen en waar nodig aanpassen, en nog eens goed nadenken over wat je gaat kiezen wat je met die D wil.
Realiseer je wel dat als dit leidt tot een lelijk ongeluk waarbij rechergewerk plaatsvindt de verzekering wel eens kan besluiten om niet uit te gaan betalen. Die ga je dan gewoon verliezen namelijk. Zodra je het netjes op de papiertjes in orde hebt dan sta je altijd sterk, en mijns inziens een win-win situatie, want je hebt een betere auto ook als je zorgt dat alles ook technisch klopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.