Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2010 om 16:50 #17713062
origineel gepost door TheGeneral
origineel gepost door DETTD
origineel gepost door CommoCruiser
hmmmm…
ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.:o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?
als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!Nee als de motor een motor waterslag maakt dan kunnen de drijfstangen krom worden dat komt omdat vloeistof niet kunt samenpersen zoals lucht dus de krachten van het samen geperste water moeten ergens heen dat verklaard idd het moeilijk starten van het apparaat
Maar als ik jou was zal ik toch proberen om eerst het koelwaterlekkage te vinden klinkt als een koppakking die overleden is of je kop is gescheurd en dat op te lossen en dan motor aan de gang krijgen en dan verder kijken of je nog meer schade heb succes
Klopt helemaal !
Ook kan er schade aan de krukas- en drijfstanglagers ontstaan, en in het ergste geval kan zelfs de krukas breken. :o:oAls je koelvloeistof in het carter hebt, zowiezo de krukas- en drijfstanglagers vernieuwen, dan voorkom je ook de gevolgen van een evt. schade daaraan door de waterslag.
Als je dan toch bezig bent, meteen even de drijfstangboutjes vervangen door ARP bouten, deze willen nog wel eens breken….5 oktober 2010 om 15:11 #17713063Na lang wachten op mijne kop heb ik hem trug in elkaar gestoken en voor de eerste keer gestart!!!
wat bleek er loopt trug water uit mijnen uitlaat! :cry nochtans ik heb het blok laten vlakken, een buis in het kanaal ineens laten persen en een nieuw ijzeren pakking gekocht!!! mss ligt het aan een aanhaal moment?
ik heb het aangetrokken op 45 nM en dan 2 keer 60 graden!!! normaal is 3 keer maar ik had schrik dat de bouten gingen breken, want ik kon het bijna niet verder draaien!ik had de motor nog eens gestart zonder koelwater en het draaide goed alleen al die kompressie druk ging naar mijn expansievat!!
5 oktober 2010 om 16:28 #17713064welke ijzeren koppakking heb je er tussen gedaan??
die van de z20let??
zoja heb je de popnageltjes uitgeboord???
5 oktober 2010 om 18:07 #17713065origineel gepost door corsaracer
welke ijzeren koppakking heb je er tussen gedaan??die van de z20let??
zoja heb je de popnageltjes uitgeboord???
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=301317&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
ik heb de koppakking bij m tech gekocht! popnageltjes bedoel je met die klein goude ringetjes in t gaatjes, ik vermoed voor die pakking bijeentehouden?
is mijne kop trug beschadigt dan?
en moet ik dan trug een nieuw pakking gaan kopen denk je?5 oktober 2010 om 18:14 #17713066gvd ik ben juist gaan zien en ik zie ze nog half uitsteken! ik weet al wat je bedoelt!! dus die steunen wss op het blok en ik kan de kop niet volledig afsluiten!!!!:mad: dat weten we nu int vervolg ook al!
en hopla weer uiteen!
toch bedankt voor de tip!7 oktober 2010 om 14:25 #17713067:wtf vandaag een nieuw pakking gaan halen (een gewoon geen stalen!) en geplaatst! ik start de motor… weer niet goed!!! koelwater verdwenen, witte rook van achter! dat kan toch ni??? :o heb ik de slangen verkeerd ofzo aangesloten? want er wordt druk opgebouwd in mijn expansivatje! de slang van expansievat gaat naar de teut aan de rechter kant van de kop (als je ervoor staat)! dat zou normal toch moetn zijn of ni?? of is mijn ontluchting ni goe??? dat zal wss niks mee te maken hebben??
het enigste is mss dat het nog kan helpen is bouten natrekken!
HELP ben ten einde raad!!!7 oktober 2010 om 15:02 #17713068ik zou als ik jou was de kop even laten nakijken en misschien ook even laten afpersen.
Is ie niet krom geworden door dat akkefietje met die popnagels? (of zaten die gelijkmatig over de hele kop verspreid?)met afpersen weet je ook meteen of hij niet lek is natuurlijk
Mischien dat je al met een recht metaal iets al kan zien of ie krom is? Dan moet je hem weer eens vlakken…7 oktober 2010 om 15:36 #17713069origineel gepost door Maartuh
ik zou als ik jou was de kop even laten nakijken en misschien ook even laten afpersen.
Is ie niet krom geworden door dat akkefietje met die popnagels? (of zaten die gelijkmatig over de hele kop verspreid?)met afpersen weet je ook meteen of hij niet lek is natuurlijk
Mischien dat je al met een recht metaal iets al kan zien of ie krom is? Dan moet je hem weer eens vlakken…ik heb het al eens laten persen en vlakken! maja tkan zijn dat het krom is ja, kzal moregen wel zien!
9 oktober 2010 om 14:33 #17713070ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!
:angel
12 oktober 2010 om 07:01 #17713071origineel gepost door DETTD
ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!:angel
ow wat was het nou uiteindelijk?
12 oktober 2010 om 18:32 #17713072origineel gepost door Maartuh
origineel gepost door DETTD
ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!:angel
ow wat was het nou uiteindelijk?
slangen verkeerd aangesloten! ik had de leiding van de inlaatspruitstuk die bedoeld was voor lucht aan te zuigen verbonden aan een koelwater kanaal! iets heel dom dus! ik heb de motor los gekocht dus ik moest het allemaal zelf uitzoeken, en ik dacht dat de inlaatspruitstuk ook gekoeld moest worden!! maar ik ben blij dat het iets stoms is :)
12 oktober 2010 om 18:40 #17713073alles wat je ziet uitsteken of loshangen! daar komt nog een verandering in hoor! eerst motor laten draaien en dan de rest!
alleen ecu kabel lijkt mij wat kort (vorige eigenaar heeft ingekort), ik zou het echt niet weten waar ik de computer moet hangen!! hebben jullie een idee? [/quote]overtijd zei iemand iets over restdrukventielen van de hoofremcillinder!! wat moet ik daar mee doen? ik heb gsi achteras met schijven nu! ik vermoed dat ik daarom iets moet veranderen aan mijne hoofdremcillinder! kan me iemand helpen?? daar heb ik heb geen ervaring mee! :cool:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.