KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • #17713062
    CommoCruiser
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2007

      origineel gepost door TheGeneral

      origineel gepost door DETTD

      origineel gepost door CommoCruiser
      hmmmm…
      ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
      Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.

      :o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?
      als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!

      Nee als de motor een motor waterslag maakt dan kunnen de drijfstangen krom worden dat komt omdat vloeistof niet kunt samenpersen zoals lucht dus de krachten van het samen geperste water moeten ergens heen dat verklaard idd het moeilijk starten van het apparaat

      Maar als ik jou was zal ik toch proberen om eerst het koelwaterlekkage te vinden klinkt als een koppakking die overleden is of je kop is gescheurd en dat op te lossen en dan motor aan de gang krijgen en dan verder kijken of je nog meer schade heb succes

      Klopt helemaal !
      Ook kan er schade aan de krukas- en drijfstanglagers ontstaan, en in het ergste geval kan zelfs de krukas breken. :o:o

      Als je koelvloeistof in het carter hebt, zowiezo de krukas- en drijfstanglagers vernieuwen, dan voorkom je ook de gevolgen van een evt. schade daaraan door de waterslag.
      Als je dan toch bezig bent, meteen even de drijfstangboutjes vervangen door ARP bouten, deze willen nog wel eens breken….

      #17713063
      DETTD
        Lid sinds:
        15 August 2010

        Na lang wachten op mijne kop heb ik hem trug in elkaar gestoken en voor de eerste keer gestart!!!
        wat bleek er loopt trug water uit mijnen uitlaat! :cry nochtans ik heb het blok laten vlakken, een buis in het kanaal ineens laten persen en een nieuw ijzeren pakking gekocht!!! mss ligt het aan een aanhaal moment?
        ik heb het aangetrokken op 45 nM en dan 2 keer 60 graden!!! normaal is 3 keer maar ik had schrik dat de bouten gingen breken, want ik kon het bijna niet verder draaien!

        ik had de motor nog eens gestart zonder koelwater en het draaide goed alleen al die kompressie druk ging naar mijn expansievat!!

        #17713064
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          welke ijzeren koppakking heb je er tussen gedaan??

          die van de z20let??

          zoja heb je de popnageltjes uitgeboord???

          #17713065
          DETTD
            Lid sinds:
            15 August 2010

            origineel gepost door corsaracer
            welke ijzeren koppakking heb je er tussen gedaan??

            die van de z20let??

            zoja heb je de popnageltjes uitgeboord???

            http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=301317&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
            ik heb de koppakking bij m tech gekocht! popnageltjes bedoel je met die klein goude ringetjes in t gaatjes, ik vermoed voor die pakking bijeentehouden?
            is mijne kop trug beschadigt dan?
            en moet ik dan trug een nieuw pakking gaan kopen denk je?

            #17713066
            DETTD
              Lid sinds:
              15 August 2010

              gvd ik ben juist gaan zien en ik zie ze nog half uitsteken! ik weet al wat je bedoelt!! dus die steunen wss op het blok en ik kan de kop niet volledig afsluiten!!!!:mad: dat weten we nu int vervolg ook al!
              en hopla weer uiteen!
              toch bedankt voor de tip!

              #17713067
              DETTD
                Lid sinds:
                15 August 2010

                :wtf vandaag een nieuw pakking gaan halen (een gewoon geen stalen!) en geplaatst! ik start de motor… weer niet goed!!! koelwater verdwenen, witte rook van achter! dat kan toch ni??? :o heb ik de slangen verkeerd ofzo aangesloten? want er wordt druk opgebouwd in mijn expansivatje! de slang van expansievat gaat naar de teut aan de rechter kant van de kop (als je ervoor staat)! dat zou normal toch moetn zijn of ni?? of is mijn ontluchting ni goe??? dat zal wss niks mee te maken hebben??
                het enigste is mss dat het nog kan helpen is bouten natrekken!
                HELP ben ten einde raad!!!

                #17713068
                Maartuh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 August 2004

                  ik zou als ik jou was de kop even laten nakijken en misschien ook even laten afpersen.
                  Is ie niet krom geworden door dat akkefietje met die popnagels? (of zaten die gelijkmatig over de hele kop verspreid?)

                  met afpersen weet je ook meteen of hij niet lek is natuurlijk
                  Mischien dat je al met een recht metaal iets al kan zien of ie krom is? Dan moet je hem weer eens vlakken…

                  #17713069
                  DETTD
                    Lid sinds:
                    15 August 2010

                    origineel gepost door Maartuh
                    ik zou als ik jou was de kop even laten nakijken en misschien ook even laten afpersen.
                    Is ie niet krom geworden door dat akkefietje met die popnagels? (of zaten die gelijkmatig over de hele kop verspreid?)

                    met afpersen weet je ook meteen of hij niet lek is natuurlijk
                    Mischien dat je al met een recht metaal iets al kan zien of ie krom is? Dan moet je hem weer eens vlakken…

                    ik heb het al eens laten persen en vlakken! maja tkan zijn dat het krom is ja, kzal moregen wel zien!

                    #17713070
                    DETTD
                      Lid sinds:
                      15 August 2010

                      ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!

                      :angel

                      #17713071
                      Maartuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2004

                        origineel gepost door DETTD
                        ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!

                        :angel

                        ow wat was het nou uiteindelijk?

                        #17713072
                        DETTD
                          Lid sinds:
                          15 August 2010

                          origineel gepost door Maartuh

                          origineel gepost door DETTD
                          ok eindelijk de lek opgelost! nu kan ik aan de rest verder!

                          :angel

                          ow wat was het nou uiteindelijk?

                          slangen verkeerd aangesloten! ik had de leiding van de inlaatspruitstuk die bedoeld was voor lucht aan te zuigen verbonden aan een koelwater kanaal! iets heel dom dus! ik heb de motor los gekocht dus ik moest het allemaal zelf uitzoeken, en ik dacht dat de inlaatspruitstuk ook gekoeld moest worden!! maar ik ben blij dat het iets stoms is :)

                          #17713073
                          DETTD
                            Lid sinds:
                            15 August 2010

                            alles wat je ziet uitsteken of loshangen! daar komt nog een verandering in hoor! eerst motor laten draaien en dan de rest!
                            alleen ecu kabel lijkt mij wat kort (vorige eigenaar heeft ingekort), ik zou het echt niet weten waar ik de computer moet hangen!! hebben jullie een idee? [/quote]

                            overtijd zei iemand iets over restdrukventielen van de hoofremcillinder!! wat moet ik daar mee doen? ik heb gsi achteras met schijven nu! ik vermoed dat ik daarom iets moet veranderen aan mijne hoofdremcillinder! kan me iemand helpen?? daar heb ik heb geen ervaring mee! :cool:

                          12 berichten aan het bekijken - 26 tot 37 (van in totaal 37)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.