Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › KADETT D C20XE accu OK!!! nu Koelvloeistof lek!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 augustus 2010 om 16:19 #17224762
Halo ik ben nieuw hier! ik vind het een geweldige forum ik heb veel kunnen bijleren hier!
paar maanden geleden ben ik met een project begonnen, c20xe motor in een kadett d overzetten! alles is vrij goed en volgens t boekje verlopen!gisteren was het dan de moment van de waarheid doet ie of doet ie het niet! ik probeerde te starten maar het aanzwengellen vd motor ging heel traag! dus ja ik had al vermoden dat de originele (1.2l) batterij gewoon ni sterk genoeg was 44ah! dus ik heb even de batterij van ons moe geleend vd 1.8l met 86ah! maar de motor deed gewoon hetzelfde!!!! :o
nu mijn vraag is… moet ik nog eens proberen met een zwaarder batterij??? of ligt het probleem ergens anders??? te hoge compressie??? de motor zelf heb ik tweedehands gekocht en de kerel zei tegen mij dat hij die motor draaiend uit wagen gehaald heeft (niet letterlijk bedoeld), maar het heeft wel 1 jaar stilgelegen!laat maar iets weten, en ik zorg ondertussen voor een paar mooie plaatjes van mijne dettje d! :)
15 augustus 2010 om 16:27 #17713038massa punt controleren van de motor naar de carroserie.
zal wel roest onderzitten oid.15 augustus 2010 om 16:29 #17713039een goede 44ah accu hoort m aan gang te krijgen.
ik rij er al lange tijd mee.
15 augustus 2010 om 17:06 #17713040Dat zoiezo, das zon beetje std voor elke benzineauto.
15 augustus 2010 om 20:23 #17713041Kan bijna niet anders dan een massa probleem zijn.
16 augustus 2010 om 14:10 #17713042heb je de motor met de hand al eens rond gedraait?
als dit heel zwaar gaat dan krijgt je accu het ook niet meer geregeld denk ik.16 augustus 2010 om 16:37 #17713043idd slechte massa verbinding, het is nu inorde! :wors
nu zit ik met een vraag! ik moet nu de toevoer en de retour benzine leidingen aansluiten maar welk is het nu toevoer??? is dat links (aan een soort overdrukventieltje) of rechts (aan de kant van hoofdremcilinder)???
en dan heb ik nog 1 vraagje! ik heb een benzinetank van de gte en ik heb op de forum gelezen dat benzinepomp intern ingebouwd is! maar ik heb alleen aan de onderkant een vlotter gezien voor de rest niets van electrische aansluitingen gevonden! Moet ik dan een aparte benzine pompje halen? zoja welk type/merk???
16 augustus 2010 om 16:48 #17713044aanvoer is bakzijde, retour is waar de drukregelaar zit.
en als ie dan niet start, moet je ze omdraaien:afro
16 augustus 2010 om 16:50 #17713045Hier zijn er paar plaatjes!
hier kan je zien die vlotter!
alles wat je ziet uitsteken of loshangen! daar komt nog een verandering in hoor! eerst motor laten draaien en dan de rest!
alleen ecu kabel lijkt mij wat kort (vorige eigenaar heeft ingekort), ik zou het echt niet weten waar ik de computer moet hangen!! hebben jullie een idee?16 augustus 2010 om 17:28 #17713046bij een d-kadett gte tank zit geen pomp in de tank,die zit extern aan de chasis balk bevestigd achter het rechter achterwiel.
het is eigenlijk het zelvde als een e-kadett gsi!
succes!29 augustus 2010 om 14:43 #17713047Halo bedankt voor reacties, maar ik denk dat ik hier met een echt probleem zit!
er zit dus koelwater in de uitlaat en in de carter :cry !! wss is het een koppakking!? Maar kan er iemand zeggen hoe je dat best oplost?? ik heb gezein dat je het kan oplossen door een externe leiding aanleggen en het gescheurde deel afsluiten!? of door het persen van een buis in een gescheurd gedeelte! is het gemakelijk om zelf te doen??? Kan er iemand dan uitleggen stap voor stap AUB!
:cool:29 augustus 2010 om 15:07 #17713048hmmmm…
ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.29 augustus 2010 om 15:23 #17713049kijk ook es naar die draden daar achter de accu.. ik weet niet hoe het aangesloten is.. maar ziet er aardig storingsgevoelig uit..
29 augustus 2010 om 15:29 #17713050wat heb je gedaan met die slang vanaf the thermostaat huis?!?!
29 augustus 2010 om 15:32 #17713051origineel gepost door mayhem
wat heb je gedaan met die slang vanaf the thermostaat huis?!?!dat vroeg ik mij eigenlijk ook nog af.. en die olie koeler ? die kun je beter achter de grill plaatsen toch of heeft het een rede dat ie daar zit ?
Ohjah.. wat je kvs betreft.. ik zie dat je het ori kvs tankje van een D kadett gebruikt hebt.. bij een XE heb je nog een extra pijpje nodig deraan.. voor de ontluchting.. ik weet niet hoe je het pijpje bij het inlaat spruitstuk afgedicht hebt ?
29 augustus 2010 om 15:49 #17713052Zo op de foto’s te zien heb je schijven achter, maar als ik het goed zie zitten de restdrukventielen door de trommels nog aan je hoofdremcilinder.
Maar eerst maar eens je koelvloeistofsysteem op orde maken en kijken waar dat water in de uitlaat en olie vandaan komt.
Maar als er KVS op de zuigers stond toen je heb probeerde te starten, wat waarschijnlijk dan ook de oorzaak is van het moeilijke ronddraaien van de motor….. :cry
Ik zou in ieder geval ‘m rond laten draaien zonder bougies. Als er dan water uit de bougiegaten spuit, dan kan je wel eens pech hebben….29 augustus 2010 om 18:29 #17713053origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mayhem
wat heb je gedaan met die slang vanaf the thermostaat huis?!?!dat vroeg ik mij eigenlijk ook nog af.. en die olie koeler ? die kun je beter achter de grill plaatsen toch of heeft het een rede dat ie daar zit ?
Ohjah.. wat je kvs betreft.. ik zie dat je het ori kvs tankje van een D kadett gebruikt hebt.. bij een XE heb je nog een extra pijpje nodig deraan.. voor de ontluchting.. ik weet niet hoe je het pijpje bij het inlaat spruitstuk afgedicht hebt ?
die slang is maar voorlopig, een snelle oplossing ;) ! de bedoeling is dat ik de motor eerst aan de praat krijg en dan alles netjes op zijn plaats zet!zoals die olie koeler! maar ik heb een vraag… geraakt die echt tot achter de grill? onder de carter onderdoor vermoed ik dan??? eigenlijk was ik wel van plan om thermostat van de oliefilterhuis uitvijzen en een gewoon rechtstreeks door verbinden, ik heb bij Mtech gezien dat ze zoiets verkopen voor 9 eur
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=720054&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
zou ik het doen????29 augustus 2010 om 18:42 #17713054origineel gepost door CommoCruiser
hmmmm…
ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.:o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?
als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!29 augustus 2010 om 18:55 #17713055origineel gepost door DETTD
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mayhem
wat heb je gedaan met die slang vanaf the thermostaat huis?!?!dat vroeg ik mij eigenlijk ook nog af.. en die olie koeler ? die kun je beter achter de grill plaatsen toch of heeft het een rede dat ie daar zit ?
Ohjah.. wat je kvs betreft.. ik zie dat je het ori kvs tankje van een D kadett gebruikt hebt.. bij een XE heb je nog een extra pijpje nodig deraan.. voor de ontluchting.. ik weet niet hoe je het pijpje bij het inlaat spruitstuk afgedicht hebt ?
die slang is maar voorlopig, een snelle oplossing ;) ! de bedoeling is dat ik de motor eerst aan de praat krijg en dan alles netjes op zijn plaats zet!zoals die olie koeler! maar ik heb een vraag… geraakt die echt tot achter de grill? onder de carter onderdoor vermoed ik dan??? eigenlijk was ik wel van plan om thermostat van de oliefilterhuis uitvijzen en een gewoon rechtstreeks door verbinden, ik heb bij Mtech gezien dat ze zoiets verkopen voor 9 eur
http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=720054&hid=&lhid=&lvid=&mid=102
zou ik het doen????langs de chassis balk op.. dan kom je bij de grill in de buurt uit.
Je kunt em idd ook weglaten
29 augustus 2010 om 18:59 #17713056Wat voor brandstoftank gebruik jij?
29 augustus 2010 om 19:05 #17713057origineel gepost door sw16v
Wat voor brandstoftank gebruik jij?GTE tank staat in zen tekst.. vind em er wel vaag uitzien
kmoet wel zeggen, de kadett ziet er goed uit
30 augustus 2010 om 07:01 #17713058origineel gepost door DETTD
origineel gepost door CommoCruiser
hmmmm…
ik wil je niet bang maken, maar als dat water boven de zuigers heeft gestaan terwijl jij probeerde te starten, kan dat wel eens heel veel schade aan je motor aangebracht hebben.
Als de motor namelijk hierdoor een waterslag heeft gemaakt (dat de motor probeert de koelvloeistof samen te drukken in de cilinder, zoals dat normaal met lucht/brandstofmengsel gebeurt ) dan kan dat schade opleveren aan je krukas, drijfstangen, zuigers / zuigerveren, enz. enz.:o je bedoelt schade aan de lagers dan, of echt alle mechanische onderdele in de motor? ze gaan oxyderen ofzo?
als dat zo is dan zit ik in de shit, want ik heb echt redelijk lang probere te starte!Nee als de motor een motor waterslag maakt dan kunnen de drijfstangen krom worden dat komt omdat vloeistof niet kunt samenpersen zoals lucht dus de krachten van het samen geperste water moeten ergens heen dat verklaard idd het moeilijk starten van het apparaat
Maar als ik jou was zal ik toch proberen om eerst het koelwaterlekkage te vinden klinkt als een koppakking die overleden is of je kop is gescheurd en dat op te lossen en dan motor aan de gang krijgen en dan verder kijken of je nog meer schade heb succes
30 augustus 2010 om 13:48 #17713059zoals je ziet alleen de 2de en de 3de pistons staan onder water dus ik heb al twijfels dat het kanaal gescheurd is, ik heb heb ook niet echt sheurtjes of barstjes gezien! ik denk dat die pakking gewoon versleten is?! :hmmz dat hoop ik toch!!!
Wat denken jullie???30 augustus 2010 om 13:53 #17713060ter bevestiging van die 2de en de 3de piston kan je ook zien aan die kleppen ze zien er veel slechter uit dan de 1ste en de 4de!
ik denk dat ik het toch ga binnen brengen voor het roderen en nazicht! :mad:30 augustus 2010 om 14:48 #17713061Toch maar even de kop weg brengen en af laten persen waar woon je ergens dan ik weet nog wel een goeie tent hier in de buurt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.