Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett D Bieber 2.0 16V project (nieuwe poging)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2011 om 22:38 #17240066
Beste Forum leden,
Na een lange tijd niet actief te zijn geweest door drukte en ziekte wordt het toch eens tijd dat de verzameling opels en onderdelen bij elkaar gaan komen dus bij deze openen we weer een nieuw topic.
Sinds een paar jaar heb ik al enkele projecten klaar staan helaas is het er steeds niet van gekomen om er ook echt aan te werken. de afgelopen periode is het alleen gelukt om de verschillende onderdelen bij elkaar te zoeken. voor Je het weet heb je 3 Biebers en een GTE in je bezit…
Zoals het topic aan aangeeft is het de bedoeling om een van de Bieber klaar te gaan maken voor de zomer van 2012…
Allereerst de basis :
Het gaat hier om een 1.3 kadett uit 1982 die na enkele jaren omgebouwd is tot een bieber cabrio. Ik kocht deze auto van iemand die reeds begonnen was met het strippen van de auto maar zoals zo vaak niet de tijd had om dit project af te maken. De basis van de auto is erg goed maar weinig echt rotte plekken, wel zover ik kan zien tenminste.
Wat willen we allemaal gaan doen :
Motor
Na lang twijfelen toch maar besloten om de 1.3 te gaan vervangen voor een 2.0L 16V. eigenlijk een overkill want niks leuker dan relaxed met je cabrio over b wegen te rijden maar als project lijkt het me wel erg leuk… en wel ook de motor met alle delen ligt al klaar in de schuur :
Blok komt uit een 94e astra gsi met z’n 170.000KM op de teller.
Uitlaat
In de kast ligt inmiddels een leuke remus te wachten :
Interieur
Naast een compleet setje recaro’s ( inclusief deur panelen) is het de bedoeling om een Astra F GSI dashboard te plaatsen inclusief tellers en schakelaars :
Tevens heb ik reeds een toepasselijk stuurtje liggen :
Exterieur
Allereerst een nieuwe kap. Deze kon ik gelukkig 2 jaar geleden al kopen in duitsland. inclusief de zij ruitjes :
verder ben ik nog een beetje aan het kijken wat ik ga doen als spoilers. eerst wilde ik hem clean houden of eventueel een GTE spoilersetje erop zetten aangezien ik die toch nog heb liggen. Echter kon ik vorige week voor zeer weinig geld een aparte spoiler set kopen. tevens had de verkoper voor weinig ook nog bieber onderdelen liggen, die hebben we toen ook maar mee genomen… alleen wel een klein nadeel ik moest even op en neer naar Duitsland… dus afgelopen zondag in de ibiza op de cruisecontrol naar duitsland :
best moeilijk om je telefoon stil te houden… :Deenmaal aangekomen ging het om de volgende onderdelen :
Bieber onderdelen :
met het originele type plaatje :lol:
Bumpersetje :
en een grill :Toen ik alles bij elkaar zag moest ik toch even terug denken aan mijn astra g station.. wat kon daar veel in :
Gelukkig konden we de Bieber set netjes in 3 delen slijpen waardoor er ook best veel paste in de seat ibiza :D
het bumper setje ziet er zo uit op de auto :
ben er nog niet helemaal uit maar denk wel dat deze bumper op de auto komen. dan wel de auto verlagen en wellicht nog iets doen met de wielranden. zoiets als dit:
maar dat moet ik nog bekijken wil de bumpers eerst op de auto zelf zien voor ik verder ga. anders gaat het setje weer de verkoop in
Overige zaken
* Astra gsi achteras met schijfremmen
*deuren cleanen
* Corsa A spiegels ( of GTE spiegels)
* motorruimte cleanen
* leuk setje 15 inch velgen ( astra G sport, superturismo’s etc)
* stuur bekrachtiging
* witte plinkers en achterlichten
* ICE
* ETCGenoeg te doen. de komende periode eerst maar alle onderdelen uitzoeken en netjes opbergen zodat ik ruimte heb in mijn garage.
19 juli 2011 om 20:14 #17904902je hebt veel leuke plannen :D ga zo door :thumb
ik ga dit topic in de gaten houden ben al benieuwd naar je verdere vorderingen :D20 juli 2011 om 22:19 #17904903@bastiaan1981 wrote:
je hebt veel leuke plannen :D ga zo door :thumb
ik ga dit topic in de gaten houden ben al benieuwd naar je verdere vorderingen :Dals je het doet moet je het goed doen ;) zaterdag de garage uitruimen dan kunnen we echt gaan beginnen.
21 juli 2011 om 09:24 #17904904Leuk project. Goede basis als je veel onderdelen hebt maakt het veeeeel makkelijker een perfecte auto te bouwen.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.Persoonlijk zou ik alleen niet het Astra dashbord gebruiken, koop dan een Astra cabrio. Hou dat liever origineel, maar dat is mijn idee.
Succes
21 juli 2011 om 19:36 #17904905@ max :zeker handig als je de spullen reeds in huis heb. binnen 2 a 3 weken krijg ik een extra schuur van 10m2 die we mooi als magazijn kunnen gebruiken. tja het originele dashboard van de d kadett heeft ook wel war maar ik wil eens wat anders. en daarbij heb je bij een astra dash gelijk een middenconsole die mooi doorloopt
Ben al een tijdje aan het nadenken over de kleur. ik zit zelf aan een speciale kleur grijs te denken. via het forum kwam ik deze kleur tegen :
ik zal in het photoshop gedeelte een vragen of iemand deze kleur kan shoppen om te kijken hoe het staat
22 juli 2011 om 00:35 #17904906Erg mooie kleur :O
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.