Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett D 1.3 N, 1983 2 liter… Mag dicht, auto is verkocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2008 om 17:08 #17382870
ziet er al goed uit man suc6 ermee
gr robbin
10 augustus 2008 om 20:20 #17382871Ik pak denk ik direct van het knipperrelais de draden voor de richtingaanwijzers.. misschien een idee ?
10 augustus 2008 om 21:49 #17382872Jim je richting aanwijzerhandeltje moet je even ,,Zichtbaar ,, maken Stuurkappie eraf . Kijk goed welke draden daar aan gesloten zitten , mischien in combinatie met contactslot. Waar dat naartoe gaat, . . .Naar zekering ruimte/kleppie achterin. en hoe vanaf/naar je Dash. Je komt dan ook vanzelf bij desbetreffend Relais. Maakt die geen ,,sluiting,, op die plastic Printflap achter op je digidash. waar de Meerpolige stekker erin gaat. Heb ik ook eens gehad met toerenteller dol, verlichting raar enzo. Paar van die ,,baantjes,, kapot. Maar dat ken je zo Volgen.
Sterkte jim
:thumbup:thumbup:thumbupGreetzz H.B.
11 augustus 2008 om 10:46 #17382873@ Hanz, ik zal daar inderdaad eens naar kijken. Is goed mogelijk ja. En die digidinges is zoo vet man, dat hoort gewoon :p
@ GlennGSi. Ik heb de kadett D steun van de bak aangepast, stukje eruitgeslepen, en daarna verstevigd met plaatjes erin te lassen.
:) We komen er wel :D
14 augustus 2008 om 07:36 #17382874Een klein probleem… Ik heb geen vonk. :(
Op de bobine meet ik gewoon 12v bij contact aan.. als ik de bougiekabel loshaal bij de verdelerkap, er een nieuwe bougie in doe om te kijken of hij vonkt.. als ik deze vervolgens tegen de – pool houdt gebeurt er niets.
iemand een idee wat het kan zijn, heb de bekabeling al nagelopen, deze zou goed moeten zitten.
Gaat om een c20ne
14 augustus 2008 om 11:33 #17382875origineel gepost door custom
Een klein probleem… Ik heb geen vonk. :(Op de bobine meet ik gewoon 12v bij contact aan.. als ik de bougiekabel loshaal bij de verdelerkap, er een nieuwe bougie in doe om te kijken of hij vonkt.. als ik deze vervolgens tegen de – pool houdt gebeurt er niets.
iemand een idee wat het kan zijn, heb de bekabeling al nagelopen, deze zou goed moeten zitten.
Gaat om een c20ne
hmm, als je de sleutel omdraait om te starten heb je dan nog steeds 12v op de zwarte draad ?
14 augustus 2008 om 12:09 #17382876Ik ga het eens testen. I will post my information
14 augustus 2008 om 12:15 #17382877Nope, dan wordt het 9v… Zojuist getest.
14 augustus 2008 om 12:44 #17382878origineel gepost door custom
Nope, dan wordt het 9v… Zojuist getest.zou dat te weinig spanning zijn ? ik weet het niet hoor is een gok
15 augustus 2008 om 08:16 #17382879Zou kunnen ja.., heb nogmaals de bedrading nagelopen, alles zou goed moeten zitten. ^&^*%(
15 augustus 2008 om 09:52 #17382880Je weet zeker dat je benzinepomprelais en je krukaspostiesensor goed zijn? Hij spuit wel benzine in enz?
Want als de bedrading goed zit van de bobine en de rest moet hij gewoon vonken.15 augustus 2008 om 10:10 #17382881hoe heb je hem zo laag gekregen of waar heb je die veren gevonden
15 augustus 2008 om 10:52 #17382882@ Yves.. voor -60 met kadett E veerpoten. en 2 liter, achter -80 van V-maxx met ingekorte Koni’s
@ Corsa 16AV.. check U2u
15 augustus 2008 om 18:52 #17382883hej, hoe heb jij het met de tank gedaan ? ik heb een GTE tank hier, maar die past niet !! 125 euro voor niks uitgegeven…
Hoe heb jij het gedaan met de terugloop ?
15 augustus 2008 om 20:21 #17382884website van V-maxx??
15 augustus 2008 om 21:17 #17382885Ik heb de originele tank gebruikt… Gezien in dit topic.. en ook uitleg gekregen hoe en wat, en bij hem werkte het prima.. Dus heb het ook precies zo gedaan, alleen dan wel de pomp onder de auto.
Topic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=81661&page=2
Daar staat dat hij de oude tank heeft gebruikt.. de mijne heeft ook een retour namelijk.. Enigste punt is dat de leidingen wat dunner zijn, dit kan nadelig zijn als je hard gaat rijden.
@ Yves… Googlen.. :P http://www.hiltrac.com/
15 augustus 2008 om 21:25 #17382886origineel gepost door custom
Ik heb de originele tank gebruikt… Gezien in dit topic.. en ook uitleg gekregen hoe en wat, en bij hem werkte het prima.. Dus heb het ook precies zo gedaan, alleen dan wel de pomp onder de auto.Topic:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=81661&page=2
Daar staat dat hij de oude tank heeft gebruikt.. de mijne heeft ook een retour namelijk.. Enigste punt is dat de leidingen wat dunner zijn, dit kan nadelig zijn als je hard gaat rijden.
@ Yves… Googlen.. :P http://www.hiltrac.com/
Hmm ok, ik zat hier dus ook aan te denken ga dit nu ook maar uitvoeren, terugloop zal niet zown probleem zijn. verloop van 8 naar 11mm wel denk ik, hoe heb jij dat verloop gemaakt ? En hoe heb jij het verder gedaan met een filter ? Kan ik tussen die 8mm naar de pomp gewoon een los filter hangen ? of gaat dit niet ivm het aanzuigen van de pomp ?
17 augustus 2008 om 10:29 #17382887Ik heb een verloopstukje laten draaien uit aluminium van 8 –> 11 mm aansluiting. en ik heb er gewoon een filter tussen gezet tussen de pomp en de motor, in de 8mm slang.
17 augustus 2008 om 10:44 #17382888Je hebt waarschijnlijk een weerstandsdraad op je bobine, vervang deze eens door een normale kabel, dan zou je 12v moeten houden, en zou de auto moeten lopen
Gr Ferdie
17 augustus 2008 om 12:38 #17382889origineel gepost door custom
Updatteeeeeeeeeee
De digitale teller werkt, ik krijg alleen die &^%%^***&@## knippers nie aan de praat :(Werkt de kmstand ook (blijft bij mij wel eens hangen)? Kan het niet zo zijn dat een d kadett geen knipperlichten gescheiden heeft dus gewoon 1 knopje voor de knipperlichten en niet links en rechts apart?
groeten Twan
17 augustus 2008 om 16:47 #17382890nog een roosendaaler hier, ziet er vet uit, suc6 met het project :)
17 augustus 2008 om 16:58 #17382891origineel gepost door custom
Zou kunnen ja.., heb nogmaals de bedrading nagelopen, alles zou goed moeten zitten. ^&^*%(Die draad moet je even afdoppen en even andere draad trekken vanuit de zekeringkast.. Wel zorgen dat je 1 pakt die geschakelt is via contact slot anders staat er altijd stroom op.. Dat vond mijn bobine niet zo heel erg fijn.
Ik had hetzelfde gedoe, nieuw draadje trekken en klaar..
17 augustus 2008 om 17:54 #17382892@ Fredje en Knoxville, ik heb de geschakelde + uit de GSi kabelboom…. . Ik ben helaas niet zo elecktrisch aangelegd. :(
Ik zou dan een nieuwe geschakelde + moeten trekken vanuit het contactslot..?
@ Impy.. De D heeft inderdaad maar 1 knipperlampje, maar diervoor staat op GTE schmiede.de een uitleg over hoe en wat je moet doen om ze beiden te laten knipperen.. enigste punt is nu dat mijn relais trilt en kraakt..
(Ps. als ik het van te voren had geweten had ik de 1.3 laten zitten :p)
17 augustus 2008 om 18:23 #17382893nogmaals een 1.3 carb tank met terugloop en 2.0 pomp gaat perfect. Op je tank zit een 8mm aansluiting daar zet je een slang op naar je 2.0 pomp, de aansluiting op je pomp is 11mm hier zet je gewoon een 11mm slang op. Tussen deze 2 slangen zet je een verloopstuk deze heb ik overigens gewoon op me werk zijn adaptors. Ik kan er 1 voor je opsturen kosten niet zoveel. Maar over je pomp filtertje ertussen en je bent klaar.
17 augustus 2008 om 19:10 #17382894Probeer t eerst even met n draadje rec htstreeks op de plus van de accu, weet je zeker of dat het probleem is.
Als hij dan wel start, dan ff een nette draad leggen vanaf de zekeringkastGr Ferdie
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.