Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett d 1.3=> C20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 januari 2016 om 16:49 #18265825
Super!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
28 januari 2016 om 16:53 #18265826Heeeel goed bezig :thumbup
29 januari 2016 om 11:14 #18265827Leuk project :)
Als je nog C20XE nokkenassen zoekt, ik ze nog te koop liggen. :thumb29 januari 2016 om 16:58 #18265828AnoniemLid sinds:
1 January 1970erg leuk project mooie basis ook :wors
nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:
nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
en welke bak is de beste keus???
de f20???29 januari 2016 om 20:40 #18265829@louwe 16 klepper wrote:
erg leuk project mooie basis ook :wors
nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:
nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
en welke bak is de beste keus???
de f20???Kun je daar niet het steunen pakket van een E kadett gsi van pakken?
2 februari 2016 om 21:24 #18265830@louwe 16 klepper wrote:
erg leuk project mooie basis ook :wors
nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:
nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
en welke bak is de beste keus???
de f20???Ze gebruiken dikwijls een f20 bak hiervoor omdat deze wat kleiner zijnn. De f28 gaat ook en deze heb ik gebruikt. Het is wel zo dat deze er maar net in gaat.
De motorsteunen kan je inderdaad origineel nemen van de kadett e. Enkel de baksteun hebben we zelf gemaakt. Derubbersteun zelf is natuurlijk origineel maar de steun aan de chassisbalk en de steun op de f28 zijn zelf gemaakt.2 februari 2016 om 23:16 #18265831AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok bedankt voor.de.info
Zal me.er eens in verdiepen
En dan wat delen beginnen te verzamelenZal.wel n f20 bak.worden dan
Twijfel nog tussen xe of let
Heb ze beide nog wel liggenMaar nog helemaal geen passende motorsteunen
Voor in een fwdVoor rwd heb ik nog wel alles liggen….
3 februari 2016 om 06:25 #18265832@louwe 16 klepper wrote:
Voor rwd heb ik nog wel alles liggen….
Dat ga ik onthouden dan. :thumb
3 februari 2016 om 21:19 #18265833@louwe 16 klepper wrote:
erg leuk project mooie basis ook :wors
nu weet ik zelf wel alle ins and outs voor c20xe / let ombouwen in een rwd
maar kans bestaat dat ik nu ook eens een fwd project neem king:c20xe heb ik nog en een d kadett station op t oog :shock:
nu de vraag welke motorsteunen gebruik je voor een d kadett met c20xe / let???
en welke bak is de beste keus???
de f20???Kijk even op http://www.gte-schmiede.de , daar staat alles netjes beschreven voor het ombouwen naar c20xe
13 februari 2016 om 00:08 #18265834Heel vet en subtiel, dikke turbo, en de 16″ calibra wielen in 5×110.
3 mei 2016 om 20:48 #18265835We zijn goed opgeschoten met de kadett.
Een steunplaat gemaakt voor de radiator en intercooler.
Motorblok en versnellingsbak zijn ook voorgoed gemonteerd (tot hij stuk loopt natuurlijk )
Ook heb ik een set wilwood remmen gemonteerd vooraan. De reden hiervoor is omdat ik voor de Brembo’s op 17″ moet rijden. Dit vind ik persoonlijk te groot voor op een kadett. Over de wilwoods passen 16″. Dit is mooier vind ik persoonlijk. Nu kunnen ook de turbo wielen gebruikt worden.
En op maat gemaakte stalen remleidingen heb ik ook gemonteerd
Ik heb ook nog steunen gemaakt om de oliekoeler voor de intercooler te monteren.
Voor het motormanagement heb ik een KMS systeem gekocht.
En nog een foto van de kadett in het zonnetje.
Ik heb de kadett even gewogen en zit op een droog gewicht van 875kg op dit moment.
Ook heb ik vandaag de c20let voor het eerst aan de praat gekregen.
Draaide zuiver zonder tikken dus ik ben er tevreden om3 mei 2016 om 20:54 #18265836Sorry de foto van de radiator staat op zen kop.
5 mei 2016 om 08:42 #18265837AnoniemLid sinds:
1 January 19705 mei 2016 om 19:44 #18265838Ja die zijn wel knap!
Maar ga toch voor 16″ gaan..
8 augustus 2016 om 20:18 #18265839Ondertussen goed verder gedaan aan de kadett.
Cardanassen onder handen genomen. Alles gemonteerd. Brandstofsysteem op punt gezet. Vacuum systeem aangesloten.
Uitlaat gemaakt…..
En natuurlijk…..de eerste testrit!!!
En ik ben er zeer tevreden van. Het lage gewicht icm het turbo blok is super.
Heb er ook al een weekend Engeland opzitten op TOTB. Ook daar heeft de kadett goed gepresteerd!
Snelste sprinttijd was 13.80sec en een eindsnelheid van 160kmh..
Dus ik ben tevreden. Enkel de ophanging moet terug gedaan worden. Voor circuit gebruik staat hij nog niet op punt..8 augustus 2016 om 20:26 #18265840
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.