Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › kadett D 1.3 berlina>>> kadett D 2.0 8V berlina OP
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2010 om 20:24 #17488980
lekker inlaatje, schuren wordt nog een hele klus.
Kan je hem niet laten stralen bij jou in de buurt?
Scheelt een stuk handenarbeid:D15 mei 2010 om 06:49 #17488981origineel gepost door Fearless
lekker inlaatje, schuren wordt nog een hele klus.
Kan je hem niet laten stralen bij jou in de buurt?
Scheelt een stuk handenarbeid:Ddat heb ik gister inderdaad ook ondervonden…. het schuren gaat echt kut :swear
die lak is er gewoon niet vanaf te krijgen!:pukedus ik ga inderdaad maar even op zoek naar iemand die hem voor mij kan stralen….
maar het is inderdaad een lekker inlaatje, ben er ook erg blij mee! elke keer als ik de schuur in loop wordt ik blij :jerry
grtz
15 mei 2010 om 08:34 #17488982stralen zal ook lastig worden denk ik, omdat het een soort poedercoating is volgens mij wat erop zit, hetzelfde wat wel eens op de 16V opel kleppendeksel L zit, heb dit namelijk zelf ook proberen te stralen maar gaat moeizaam.
suc6 met het verdere project!
15 mei 2010 om 08:39 #17488983origineel gepost door voederbiet
stralen zal ook lastig worden denk ik, omdat het een soort poedercoating is volgens mij wat erop zit, hetzelfde wat wel eens op de 16V opel kleppendeksel L zit, heb dit namelijk zelf ook proberen te stralen maar gaat moeizaam.suc6 met het verdere project!
hoe heb jij dit toen opgelost???
ik zat er ook al aan te denken om het heel grof op te schuren en dan er overheen te spuiten…. is natuurlijk niet helemaal zoals hoe het hoort.maar als ik dat doe ben ik zo bang dat ik hem verpest qua kleur…
15 mei 2010 om 09:26 #17488984jens,
stralen moet lukken.
die van mij is weliswaar een 16v maar is gestraald en gespoten.
het stralen hebben wij laten doen bij iemand van de marine
via via zegmaar.
inlaat had ook wat oxydatie maar kwam als nieuw terug.aan de weg naar hellevoet zat ook een straal bedrijf.
het moet dus gewoon gaan lukken.
theun
15 mei 2010 om 11:59 #17488985origineel gepost door theunm
jens,stralen moet lukken.
die van mij is weliswaar een 16v maar is gestraald en gespoten.
het stralen hebben wij laten doen bij iemand van de marine
via via zegmaar.
inlaat had ook wat oxydatie maar kwam als nieuw terug.aan de weg naar hellevoet zat ook een straal bedrijf.
het moet dus gewoon gaan lukken.
theun
weet je toevallig hoe dat bedrijf heet aan de weg naar helevoet? dat is namelijk redelijk dichtbij…. zou wel mooi zijn!
15 mei 2010 om 16:20 #17488986hey jens
als je hem straalt / spuit /schuurt /en weer spuit wordt hij zo:
alleen dan in jou kleur
grtz
15 mei 2010 om 16:25 #17488987huh veranderd hij in een 16V inlaat als ik hem heb gespoten?? :jerry
ziet er netjes uit! is dat de jouwe??
als het goed is wordt hij binnenkort gestraald en gecoat door iemand hier op het forum :Dgrtz
15 mei 2010 om 18:02 #17488988nee jens deze is voor m’n broer
was bedoeld als voor en na voorbeeld maarja……..
wij hebben hem laten stralen en zelf gespotengrtz
bij de handje!!!!!!!!!
15 mei 2010 om 18:15 #17488989gheheheheh kon het even niet laten sorry :P
ziet er zeker netjes uit!
de mijne wil ik hoogglans zwart, zo wordt de rest van “gekleurde” motor onderdelen ook.en als het goed is ga ik hem binnenkort laten stralen en dan laten coaten, er moet nog even een datum worden afgesproken met diegene.
ik hou je wel op de hoogte! en als hij af is (de hele D) kom ik wel een keertje showen :D
18 augustus 2010 om 19:40 #17488990zo het is weer een hele tijd geleden dat ik hier een update heb geplaatst maar ik heb gelukkig niet stil gezeten!
ik ben sinds de laatste update heel eigenwijs verder gaan schuren aan m’n lexmaul inlaat als het niet zou lukken zou ik het alsnog laten doen, maar ik ben blij met het eindresultaat (hij hoeft alleen nog een laagje blanke lak)
de oliepomp heeft ook een goede schoonmaakbeurt gehad, lekker een tijdje laten weken in reinigingsmiddel een beetje poetsen met een spons en het pompje is weer mooi schoon…
zowel de buitenkant als de binnenkant is schoon en ontdaan van verbrande olieresten…
voor:
na:
het gasklephuis is ook lekker opgefrist, alles lekker schoongemaakt en gepoetst
het nokkenashuis en kleppendeksel zijn ook even onder handen genomen. die hebben net als de rest van de onderdelen een goede schoonmaakbeurt gehad met een super schoonmaak middel! schrobben is niet nodig, alles bruist er vanzelf af king:
voor:
tijdens (lekker bruisen):
na:
dit was het wel weer zo’n beetje… op 1 dingetje na: de zuigers zijn ook weer terug gemonteerd in het blok, alleen daar zijn geen foto’s van. die komen de volgende keer weer :D
grtz jens
19 augustus 2010 om 15:08 #17488991dat ziet eruit als een ageresief middeltje! wat is het?
wel goed bezig alles word lekker opgefrist
19 augustus 2010 om 16:11 #17488992Dasty van de Wibra???
Kost geen drol en is waanzinnig goed spul19 augustus 2010 om 16:45 #17488993nee daar had ik nog niet eens aan gedacht :P het is industriële reiniger voor de transport sector staat er op de jerrycan…
schijnt in vrachtwagen wasstraten te zitten maar dan heel erg verdunt….ik heb het lekker puur gebruikt :D
grtz jens
4 april 2011 om 12:39 #17488994iets gehoord dat er een update is
theun
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.