ik heb net een 1.3 automaat in mijn D’tje gelegd. Bij het testen blijkt nu dat in D en R de wagen reeds vooruitschiet en dat ik redelijk op mijn rem moet staan om van P naar D te gaan en dat de motor dan “bijna blokkeert”. Is dit normaal of niet?
iets wat van belang is, is het stationair toerental. Hoe hoog loopt de auto in de neutraal? bij warme motor moet dit maximaal 800 tpm zijn (volgens het handboek).
Het is normaal de de auto gaat kruipen als je zonder de rem ingedrukt de handle in de P of R zet. Dat kan bij een hoog toerental leiden tot een behoorlijke klap. Is niet zo goed voor je koppelomvormer.
Wat voor carburateur zit erop? Een varajet of een met handchoke?
Bakolie ook goed op pijl?
Dat was bij mij wel eens het geval, mijn bak lekte olie.
Dan bleef ie ook wel is hangen, wat resulteerde in flinke klappen op het diff.
Auteur
Berichten
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.