Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett coupe (C20XE) VERKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2011 om 20:18 #17393864
Mooi man, ga je topic zeker volgen,
wil in de toekomst in mijn coupe de 2.0E er ook een keer uitgooien,
en dan komt er ook een modern blokkie in30 januari 2011 om 11:37 #17393865Hey,
Ik had beloofd om nog wat foto’s te plaatsen van het blok enz.
Danny z’n uitspraak is ( Als t moar dwargeet!) en met dit blok zal dat ook best goed komen maar, er zaten mij ook een paar dingen dwars, zoals een temp sensor die wel was aangesloten maar niet in de buis was gemonteerd, draden van de kabelboom die 50cm lang waren en 4x waren onderbroken en weer aangelkaar waren gesoldeerd, een versnellingsbak steuntje die ook niet helemaal top is, en teveel vloeibare pakking op sommige plaatsen.
Dit wil ik allemaal echt ff gaan veranderen hierbij krijg ik de hulp van andere opel fanaten!30 januari 2011 om 11:53 #17393866[rquote=1855460&tid=84236&author=laus]
Hey,Ik had beloof om nog wat foto’s te plaatsen van het blok enz.
Danny z’n uitspraak is ( Als t moar dwargeet!) en met dit blok zal dat ook best goed komen maar, er zaten mij ook een paar dingen dwars, zoals een temp sensor die wel was aangesloten maar niet in de buis was gemonteerd, draden van de kabelboom die 50cm lang waren en 4x waren onderbroken en weer aangelkaar waren gesoldeerd, een versnellingsbak steuntje die ook niet helemaal top is, en teveel vloeibare pakking op sommige plaatsen.
Dit wil ik allemaal echt ff gaan veranderen hierbij krijg ik de hulp van andere opel fanaten!Dit is het blok maar het over gaat!
Dit is het pijpje waar de temp sensor in zit, alleen zit er geen gat in het pijpje dus kloppen de waardes niet.
Dit was de kabelboom, deze is nu helemaal aangepast met kripkousjes en nieuwe draden enz
Dit is het resultaat.
Hier een tussentijdse foto! (draadboom met dan aan Mark!)
[/rquote]
30 januari 2011 om 11:55 #17393867de dynamo, blok steunen, en de inlaat wil ik ook wat netter maken. foto’s van het eindresultaat volgen nog.
dit in nu het versnellingsbak steuntje.
Ik had ook gezegd dat ik de tussenas wil veranderen.
Ik heb op de sloop een tussenas gehaald van een omega deze gaan we aanpassen voor de c kadett.
Ook heb ik een koelvin gehad! (Hans) bedankt!!!Ik zag een mooi blok hier op het forum staan van GSI RACER. Hij heeft de kleppendeksel antraciet gespoten, dit wil ik ook gaan doen. Staat echt super mooi!!!
Ik ga kijken of ze deze kleur ook in poedercoat hebben dan laat ik de kleppendeksel stralen en dan coat ik hem.30 januari 2011 om 15:50 #17393868Ik zou de witte delen doorverkopen en zelf standaard items terug kopen en die opknappen.
Maar jammer van de motor Laus.
hopelijk heb je met deze meer suc6!30 januari 2011 om 16:55 #17393869Die foto die ik heb geplaast geeft een beetje een verkeerde indruk want, de witte delen zijn al gebarsten en verkleurd dus het is echt tijd voor een opknap beurtje!
Vind dat witte ook wel netjes maar dat van gsi racer heeft mij toch doen besluiten dat ik toch voor het antrasiet ga!;)En ik hoop ook dat dit blok meer rij plezier geeft!!!
Groeten!!!
30 januari 2011 om 22:23 #17393870Hou je er rekening mee dat er een schuifstuk in de tussenas MOET?
4 februari 2011 om 08:57 #17393871en dan straks toch van die mooie rallye striping er op:thumbup
denk dat het hem vet staat .en orginele rallye of niet. hij is denk ik straks snel genoeg dus strepen op de auto en strepen op de weg:P
sniksnak heeft ook de striping op zijn groene en staat super:thumbupby the weg ik verkoop kompleete rallye stripingsets:angel
keep in mind;)
en keep op de good work4 februari 2011 om 09:15 #17393872Ziet er ckkr strak uit! :wors
Succes!! :D9 februari 2011 om 09:28 #17393873[rquote=1856152&tid=84236&author=Oly]Hou je er rekening mee dat er een schuifstuk in de tussenas MOET? [/rquote]
Deze tussenas heeft een schuifgedeelte dus dat komt denk wel goed!
Danny reed met een vaste as maar dat lijkt mij op den duur niet goed voor de hardyschijf.
Maaruh bedankt voor de tip! houd mij scherp!:thumbup
11 februari 2011 om 21:45 #17393874Je bent nogal wat van plan ;) Goed werk.
Dat bak steuntje :o Dat ziet er belabberd uit zo op de foto, dit was toen het laatste wat moest gebeuren met de ombouw, en heb dit in de auto an elkaar gescheten :cry Schaam me dood :mad:
De temp zender was voor de electrische fan, deze is/was van een suzuki en werkte prima, doorboren had weinig zin. Het gaf de warmte goed door.
12 februari 2011 om 08:27 #17393875Het was wel een creatieve oplossing,
die v bak steun ;)
Maar ook daar staan toch ook wel wat krachten op lijkt me .12 februari 2011 om 20:26 #17393876Proper :thumbup
x316 februari 2011 om 15:45 #17393877Hey,
Ik heb al een tijdje niks gepost maar ben wel druk bezig.
”We” zitten er overna te denken om een topic te starten met al onze projecten.
Aangezien er volop gebeund word maar niet gepost word.
Zelf had ik het idee om het blok helemaal op te fleuren met nieuwe kleuren enz.
Dit laat ik even achterwegen want, ik heb andere ideeen gekregen.
Dus wij gaan nu eerst het blok erin hangen en weer lopend zien te krijgen en dan ga ik weer helemaal los.
Tot die tijd post ik wel wat foto’s maar deze zullen niet spectacular zijn.
________________________________________________UPDATE 19 FEB
Hey,
Zaterdag zou het gaan gebeuren, dan zou de C een ander hart krijgen.
Stond echt te popelen om hem erin te hangen maar, ik heb al eerder wat tegen slagen gehad dus ik was ook wat huiverig voor wat er ging gebeuren.
Mark zou ook komen om heel de dag te helpen mocht het tegenvallen.
Eerst heb ik die versnellingsbak steun aangepast zodat het ff wat netter zat. En dat gaat idd een stuk makkelijker als de bak niet onder de auto hangt! ;)Toen heb ik de tussenas nog even kaal gemaakt en gespoten.
Mark was ook geariveerd nadat hij even in de file had gestaan op de A13!! en dat op zaterdagmorgen.
Ik had de baksteunen laten stralen en antraciet gecoat.
Kleur is niet naar mijn zin maar ik vind het voorlopig wel best.Uiteindelijk de c20xe in de kraan gehangen en geprobeerd heb erin te laten zakken.
Maar dat viel totaal niet mee.
Toch maar ff de kachel weggehaald om wat meer ruimte te krijgen.En ja hoor het blok ging erin.
Maar de motorsteunen kwamen totaal niet uit!!!Ff een belletje gepleegd en wat bleek je moet dus 1 omega rubber hebben en 1 manta rubber.
En 1 manta 1800 steun en 1 omega a steun.
Of je kan de ruimte tussen de steunen uit ringen,GRRRRR!!!!! z’on manta rubber had ik ff niet.
Meerdere belletjes gepleegd maar niemand had die dag een manta rubber voor het griijpen.Toen als een *%#$#% naar pijnacker gevlamt om daar een rubber te lenen.
Ik dacht als ik de maat weet dan maak ik wel ff wat tijdelijks want, mij is verteld dat juist de R25 bak voor de meeste problemen gaat zorgen.
Manta rubber opgemeten en wat blijkt deze rubbers hebben wij toevallig op voorraad op de zaak!!!
Dus stad en land afgebeld voor z’n rubber en dan ligt hij gewoon voor het grijpen.
Alles gemonteerd en weer het blok erin.
Maar nee hoor met andere rubbers kwam het nog niet goed uit.
Dan maar weer een hulplijn inschakelen.
Deze jongeman vertelde ons dan hij zelf wat aanpassingen had gemaakt toen hij een c kadett met een c20let reed. Hij had de voortreinsteunen aangepast zodat het blok dan 2cm naar voren komt zodat je wat meer ruimte heb voor je DIS ontsteking en kachel.Dit hebben wij ook geprobeerd maar de moed was al aardig in onze schoenen gezakt en de tijd bleef ook maar door tikken dus hebben we na een gigantische k#t dag besloten om volgende week weer fris opnieuw te beginnen met de info die wij nu hebben. Helaas helaas helaas het nieuwe hart zal nog even opzich moeten laten wachten.
Oja en van Pijnacker naar Delft kwamen wij nog een vrouw tegen die vroeg of wij haar naar het gekkehuis konden brengen i.v.m. een spoed opnamen. Ja best zeiden wij spring er maar bij.
Bleek dat zij totaal niet fit was en we hebben haar afgezet bij het gekkehuis waar zij nu is opgenomen!!! hahaha wat een dag!!!!!!Groeten Laurent. (Marcel bedankt voor de info!!!):thumbup
27 februari 2011 om 11:08 #17393878Hey,
Zaterdag is eindelijk het blok erin gegaan.
Het verliep zeer vlot!
Hij legt er een beetje schuin in maar dat komt wel goed.
De 1200 tunnel een beetje uit geklopt en hier en daar de versnellingsbak wat aangepast.
De komende tijd zullen we bezig zijn met het aansluiten van alles.
En wat ik al eerder zei, eerst ff alles rijdend maken en dan ga ik beetje bij beetje alles opknappen en aanpassen!Goed weekend iedereen en tot later!!!!!!!!!
27 februari 2011 om 11:24 #17393879Mooi mooi, goed bezig…
Heb je topic al vanaf het begin gevolgd, maar zie ik nu dat je de rolkooi er weer uit hebt?
27 februari 2011 om 19:54 #17393880Hey,
ja ik werd hem een beetje zat. Hij zat vaak ff in de weg als ik in de auto bezig was.
Ga denk ik uiteindelijk alleen een halve kooi. Is denk ik ook mooi en ik stoot mij hoofd wat minder!!!:PNog ff flink sleutelen en dan RDW keuring en vlammen!
Groeten en ik spreek je!
27 februari 2011 om 20:22 #17393881Beetje erg weinig schroefdraad over op het linker rubber ga je dat nog redden? Voor de rest ziet het er goed uit, alleen nog even zoals gezegd de witte delen een opfriskuurtje geven :D
27 februari 2011 om 21:24 #17393882denk dat je je motersteunen moet omdraaiën dan lig je blok weer recht.
28 februari 2011 om 11:52 #17393883Hey, InjectTheVenom
De moer kon er nog net op!!!
En idd het moet allemaal nog een beetje opgefrist worden.chevyg20
De carterpan zit nu wel recht dus als ik de steunen verwissel dan zit het blok (kleppendeksel) wel recht maar de carterpan en versnellingsbak niet.
Het blok leunt wel wat schuin naar achteren maar dan kan ik volgens mij nog oplossen door de versnellingsbak steun aan te passen.28 februari 2011 om 17:54 #17393884mijn pan licht ook scheef en ziet beter uit
klepdeksel mooi recht :D
en ziet er verder goed uit
28 februari 2011 om 18:12 #17393885Zolang het er maar van boven recht in ligt zou de rest me weinig kunnen schelen, het is niet dat mensen onder de auto gaan liggen om te kijken :P
28 februari 2011 om 19:49 #17393886heb je ook al een passende uitlaat?
verder veel succes.
ik heb ook eens een 16v in een c-tje gelegd maar das wel heel veel werk……….
28 februari 2011 om 21:03 #17393887heb je het blok nu verder naar voren gelegd ?
(aan de gelaste vooras steunen te zien , is dat perse nodig bij een c-kadett ? )
gr. en succes verder :thumbup
1 maart 2011 om 05:53 #17393888C-dett 16v,
Ik heb nog geen passsende uitlaat.
Ik ga het oude spruitstuk van Danny een beetje aanpassen en een verloop maken die weer aansluit op het stuk wat al onder de auto hangt.
Ik wil uiteindelijk een ander spruitstuk maken maar wat ik nu zo snel mogelijk wil is RIJDEN!!!!!!Groeten!
rabbitopc
Ik heb idd de steunen wat langer gemaakt zodat het blok wat naar voren komt.
Je kan het volgens mij ook niet doen maar dan moet je echt met een fohn je kachel wat indeuken.Groeten en bedankt!!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.