Kadett C16NZ koelvloeistof lekkage

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett C16NZ koelvloeistof lekkage

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Gon_zo

Hallo,

Ik heb een Kadettje c16nz, en sinds kort moet ik er constant koelvloeistof bij gieten.
      Het druipt aan de voorkant van de motor linksonderin (Distributiezijde gezien) er als een gek weer uit.
      Is de waterpomp lek, of pakking van het thermostaathuis?
      Aangezien de pomp en de thermostaat achter het zwarte deksel van de Distributie is verstopt, kan ik niet zien waar het nou daadwerkelijk vandaan komt.

Iemand dit vaker meegemaakt ???:hmmz

Grtjssss !!!:D

kadett4x4
      Deelnemer

is zo moeilijk te zeggen.
        haal anders gewoon je distributie kap effe los, dan weet je meer.
        hij moet er toch af als je het gaat maken.

groeten.

Gon_zo

Zondag dan de krukaspolie eraf zien te krijgen, want alleen het bovenste gedeelte van de kap komt los.
          Bouten van het onderste gedeelte zit net achter de polie.

Blackbull
          Deelnemer

bij mijn oude kadett 1.6 kwam het er inderdaad aan de voorkant uitsromen op dezelfde plek. Bij mij was het idd de waterpomp.

Gon_zo

Bedankt voor de reacties:thumbup

Ik denk zelf ook dat ‘t me pomp is, om dat het hogerop droog is.
              Maar hoe krijg ik de krukaspoelie eraf, om de distributiekast te kunnen verwijderen.
              Zo te zien heb ik een speciale sleutel nodig om de krukas te blokkeren, of kan ik de krukas via de starterkrans blokkeren.
              Het is een automaat, dus truuk met in versnelling zetten gaat niet.

Grtjs:D

Gon_zo

Update.

Onderste distributiekap kunnen verwijderen na het demonteren van de krukaspoelie.
                Had een accu slagmoersleutel kunnen bemachtigen, dus hoefde het boeltje niet te blokkeren.
                Kap ervanaf gelaten en de poelie er weer op gedraaid……motor laten draaien, en gek genoeg zie ik t opeens nergens meer lekken:wtf
                Vandaag effe goed warm laten draaien door stuk te rijden, en nog steeds geen lekkage kunnen vinden.
                Hup weer terug richting huis, maar dan kom ik onderweg een sneeuwschuiver tegemoet die zijn schuif verkeerd had ingesteld. In plaats van naar de berm te schuiven schoof hij de sneeuw/ijs met een gang van ongveer 70 a 80 per uur tegen mijn auto…………..flinke klap gemaakt, en na uitstappen bleek mijn mooie gsi bumper flink inelkaar ….liever gezegd uit elkaar te liggen……flinke scheuren erin, en me sier grilletje was nergens te bekennen. Het was nog een wonder dat me voorruit nog heel bleef, ander had het anders af kunnen lopen.
                Sneeuwschuiver was nergens meer te bekennen, en politie kan er niks mee. Volgens Politie is het een slordigheidje van de sneeuwschuiver, en werd mij gewoon de deur gewezen.:fy1
                De Roteb gebeld, en het ongeval gemeld.
                Morgen foto’s van schade maken, en moet ik de Roteb afdeling schade bellen, maar die zullen wel weer niet bereikbaar zijn in het weekend.
                Nou maar hopen dat de Roteb de schade wil vergoeden……zal wel weer een hele rompslomp worden.

Zodra foto’s klaar zijn, dan zet ik deze er wel op, want volgensmij heb ik nergens nog een foto staan van mijn ouwe dettje.

Grtjsssssss

Paullus
                Deelnemer

ik hoop dat je kunt bewijzen dat de schade is veroorzaakt door die sneeuwschuiver, heb je ‘on scene’ foto’s gemaakt? bv met je telefoon?

suc6 ermee iig, en ik hoop dat je de schade vergoed krijgt

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.