kadett c: welke banden op verbreedde sr velgen?

Forumindex Forums Modellen Kadett kadett c: welke banden op verbreedde sr velgen?

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Koendettc

Mn sr-velgjes zijn al even klaar maar heb nog atlijd geen banden voor erop.
      Ben namelijk aan het twijfelen welke banden erop moeten…

rij al een tijdje rond op Revolution Motorsports, 7J met 195/55/13 rondom, wat mooi is, maar rijd behoorlijk hard, zeker vergeleken met de 155/75 bandjes van mn keuringsvelgen. En is ook behoorlijk zwaar om te sturen…

nu had ik gedacht om 185/60 te monteren.
      Maar nu was mijn vraag rondom die maat of achter iets breder, en wat dan precies?

ben trouwens niet echt voor getrokken banden te vinden, en lager dan 55 wil ik ook niet, liefst 60 voor wat meer comfort..

trouwens kadett wordt volgende week normaal nog 4 of 5cm verlaagd, heb ook sportdempers liggen ervoor (standaard lengte)

zo is ie nu:

en die moeter eronder maar dus met nieuwe bandjes…

076 wokkel

als je ze niet getrokken wil hebben moet je inderdaad 185 hebben misschien gaat 175 ook nog wel hoor.

Koendettc

mss 175 voor en 185 achter? Maar hoe hoog dan? Beiden 60?

16v kadett c
          Deelnemer

ik had op mijn kadett 8j atsjes met 1755013 leker plat en getroken

Koendettc

net wat ik niet wil dus, kadet wordt maar 4cm verlaagd, zou er ook niet uitzien denk ik…

16v kadett c
              Deelnemer

mijne is 5 cm verlaagd

2000
                Moderator

Als je ze niet getrokken wilt hebben, dan is de kans groot dat het aan gaat slepen als je met meerdere personen erin zit. Als ik naar mijn 8J atssen kijk, dan steken ze 2.8 cm uit. Als ik dat zou “opvullen” met band, dan steken mijn banden dus ook 2.8cm uit. Met een verlaging van 4 cm heb je een kans dat bij zware belading het gaat aanslepen.

Kadett C
                  Deelnemer

Mijn verbrede SR velgen, ongeveer 7.5 a 8J met 185/60r13 banden

en de auto waar ze nu onder zitten:

Leuke kleur hè…

Groeten, MArk

Koendettc

hehe, das leuk :)

hoeveel is de gele verlaagd?

Kadett C
                      Deelnemer

Er zitten -60mm veren van Apex onder. En korte gele Koni’s. Ik heb de veren niet nieuw, maar in Duitsland gekocht zonder papieren, dus kon niet zien voor welke motor ze waren. Ik denk echter voor een CIH, want hij staat nu een beetje achterover, de 1200 is wat te licht voor deze veren, hij stuiterd nu ook een beetje voor…
                        Met de tijd wil ik eigenlijk voor nog Apex -80 monteren. Had ooit een andere C met deze setup en dit reed super!

Groeten, MArk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.