Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett C turbo 350/500 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2009 om 20:18 #17483331AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rallyastra
Tja dit is door Verbocht motorsport gebouwd, ik zal straks wel foto´s posten met hoe ik het bouw:vertagdat jij t wel mooi en goed werkend gaat maken
ben ik al wel van overtuigdmaar de kadett zelf vind ik verre van mooi
maar als de eigenaar dit wel mooi vind
ist mij best hoor
hij moet t allemaal betalen
en der uiteindelijk in gaan rijden;);)motorisch vind ik hem wel interesant:wors:wors
6 september 2009 om 20:24 #17483332Originally posted by KERNI
@ basgsiZou jij niet zo langzamer hand je avatar gaan veranderen :D:angel
Gr.kerni
-offtopic haha nee die laat ik staan, voor als ik de auto terug koop van je over een paar jaar:angel
Is echt een zooitje onder de kap, kan alleen maar beter worden en bij niels komt dat wel goed als je zn ander werk ziet.
Heb de auto jaren geleden gezien en vind het echt :puke maarja ieder zijn smaak.
6 september 2009 om 21:34 #17483333er zijn er meerdere die het netje’s kunnen botter kwam als eerste in me op:afro
ben benieuwd wat de veranderingen straks zullen zijn:kewlpics
7 september 2009 om 06:55 #17483334Uiteraard zijn er meerdere, Botter, Jansen en ik:jerry Maar in zit in Twente verweg van de andere ombouwers, bovendien ziet hier in het oosten vrij weinig met Opel, op de manta en ascona beunhazers na:jerry
7 september 2009 om 15:16 #17483335Vergeet Hennie niet met al zijn kennis, al doet hij dan geen complete ombouw projecten…
Maarja toch voor vele ombouwers een aanspreekpunt mochten er problemen zijn met een C20XE, C20LET of 4X4 systemen :wors Ben blij dat hij hier in de buurt woont:vertag
11 september 2009 om 18:58 #1748333614 september 2009 om 18:58 #17483337Dat is de oude setup nog, dus kan best zijn dat hij voor 2/3 jaar geleden te koop gestaan heeft. Hij gaat nu iig niet meer weg.
16 september 2009 om 08:51 #1748333816 september 2009 om 10:54 #17483339Hi Niels, je bent erg leuk bezig maar ik hoop dat je dat inlaatspruitstuk alleen als model hebt gemaakt……
Het oude spruitstuk wat erop zat had al zo’n rare knik (die special race versie) en nu zit die er weer in.
Waarom maak je de inlaatbuizen niet even lang? Dit geeft een verkeerdere resonantie in de luchtverzorging van de motor en gaat dit voor problemen zorgen….Zet die pijpen toch gewoon recht op dat spruitstuk, maak ze allemaal even lang en zet je collector onder een hoek.
Succes verder!!
16 september 2009 om 11:17 #17483340Dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag..
Maarem ik kan het niet beter hoor!! :jerry
16 september 2009 om 11:53 #17483341origineel gepost door rallyastra
Dat is de oude setup nog, dus kan best zijn dat hij voor 2/3 jaar geleden te koop gestaan heeft. Hij gaat nu iig niet meer weg.oke duidelijk!
apart dat de eigenaar van de site deze niet up to date houd.
belde pas iemand op die site en zij dat de auto al 2jaar daarvoor verkocht was :s16 september 2009 om 12:03 #17483342Ja die knik… Ik weet het, ik heb de binnenkant wel zo rond mogelijk gevijlt. Liefst had ik een TB flens besteld die gebogen liep, daar kelken op gezet en dan de collector er op. Maar wegens het butget kon dit niet gedaan worden, de eigenaar van de auto wou percee deze box er op hebben.
Dat de box schuin loopt is niet erg. Als je de box er namelijk recht op zet zit de eerste cilinder dichter bij de gasklep dan de achterste. En recht paste niet omdat je dan tegen de radiateur aan komt. In de toekomst zal er nog wel een betere versie op komen, maar butget is op en de auto moet over 2,5 week klaar zijn dus tis ff niet anders.
16 september 2009 om 13:29 #17483343Begrijp je reden, echter jammer dat er hierdoor zo’n compromis gemaakt moet worden. Waren gebogen buizen geen optie geweest?
En voor de verschillende lengte is het een optie om je gasklepaansluiting schuin te zetten op de voorkant van je collectorbox. Werkt net zo goed .
Volgende/(of nog deze keer) keer liever in 1 keer goed en dan duurt het maar iets langer…… Het is uiteindelijk jouw naam die er op staat…. boeien dat ie over 2,5 weken klaar moet zijn. Als het langer duurt vergaat de wereld echt niet hoor…
Mensen kijken uiteindelijk alleen maar naar het eindresultaat en (willen) niet luisteren naar de verhalen en redenen die er verder bij horen.16 september 2009 om 18:15 #17483344Auto MOET over 2,5 week op de beurs in Assen staan… Maar ik ga de knikjes nog wel ff verbergen :jerry als de beurs voorbij is dan zal ik eens met de eigenaam overleggen voor een nieuwe. Denk zelfs dat de auto niet eens loopt voor de beurs, dus ik bouw hem alleen voor de looks af en dan komt hij weer terug.
16 september 2009 om 18:24 #17483345hier zit veel werk in ma het is een mooie wagen aan het worden en moet maar 1 inlaatcollector hebben
16 september 2009 om 20:41 #17483346Ey Niels, mischien is zo’n motor iets voor je nieuwe project, hoef je geen turbo’s meer op te bouwen.
http://www.youtube.com/watch?v=AqrbtxcNqbM&feature=related
;)
16 september 2009 om 21:06 #17483347Ga is weg te blaten!:hmmz
16 september 2009 om 21:47 #17483348Die knikken zijn niet zo erg… die ongelijke buislengtes zijn veel slechter.:(
dat is absoluut not-done eigenlijk…:thumbdown Het gaat ook niet over de afstand tot de gasklep maar de afstand van de inlaatpoort tot de verzamelkamer.;)Maar daar moet je dan later nog maar eens naar kijken, als de auto weer terug is.
De verzamelkamer kun je dan wel een stuk kleiner maken overigens, die hoeft maar iets van 1,5x de cilinderinhoud te zijn ( en dat was voor een atmosferische motor) en volgens mij zit je daar ruim overheen.
17 september 2009 om 05:19 #17483349is die ongelijke buislengte wel erg ?
aangezien het een turbo motor is staat er continu druk in het spruitstuk dus heb je neem ik aan minder last van lucht golven als in een atmos. motor ?
gr.
17 september 2009 om 08:25 #17483350Bedankt voor de tips mensen! Zal voor de volgende het grote boek met berekeningen wel weer bij pakken :D
17 september 2009 om 08:40 #17483351origineel gepost door rabbitopc
is die ongelijke buislengte wel erg ?aangezien het een turbo motor is staat er continu druk in het spruitstuk dus heb je neem ik aan minder last van lucht golven als in een atmos. motor ?
gr.
Ja dit is wel erg.
Door het openen en sluiten van de inlaatkleppen ontstaat er een pulserende luchtstroom in de inlaatbuis.
De turbo druk heeft weinig invloed op die puls werking.De buis lengte bepaald dus ook op welk toerental het koppel hoger is.
17 september 2009 om 09:14 #17483352origineel gepost door max
Hi Niels, je bent erg leuk bezig maar ik hoop dat je dat inlaatspruitstuk alleen als model hebt gemaakt……Het oude spruitstuk wat erop zat had al zo’n rare knik (die special race versie) en nu zit die er weer in.
Waarom maak je de inlaatbuizen niet even lang? Dit geeft een verkeerdere resonantie in de luchtverzorging van de motor en gaat dit voor problemen zorgen….Zet die pijpen toch gewoon recht op dat spruitstuk, maak ze allemaal even lang en zet je collector onder een hoek
Succes verder!!Zoiets bedoel je dus Max?
17 september 2009 om 14:13 #17483353Thanks, ik zal het gaan veranderen !
18 september 2009 om 15:51 #17483354Het is wel goed dat die collector schuin loopt, heeft met de vulling van de laaste cilinder te maken. Inhoud van de collector moet voor een 2 liter motor volgens mij tussen de 2,5 en 3,5 liter inhoud hebben ongeveer. Verder ziet er netjes uit :thumbup. Op die inlaatbuizen na maar dat weet je ondertussen wel :P
18 september 2009 om 16:05 #17483355Vandaag ff met de eigenaar besproken, gaat als goed is TB’s op komen. Iig een nieuw spruitstuk :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.