Kadett C turbo 350/500 pk

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett C turbo 350/500 pk

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 163)
  • Auteur
    Berichten
  • #17483331
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      origineel gepost door rallyastra
      Tja dit is door Verbocht motorsport gebouwd, ik zal straks wel foto´s posten met hoe ik het bouw:vertag

      dat jij t wel mooi en goed werkend gaat maken
      ben ik al wel van overtuigd

      maar de kadett zelf vind ik verre van mooi
      maar als de eigenaar dit wel mooi vind
      ist mij best hoor
      hij moet t allemaal betalen
      en der uiteindelijk in gaan rijden;);)

      motorisch vind ik hem wel interesant:wors:wors

      #17483332
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Originally posted by KERNI
        @ basgsi

        Zou jij niet zo langzamer hand je avatar gaan veranderen :D:angel

        Gr.kerni

        -offtopic haha nee die laat ik staan, voor als ik de auto terug koop van je over een paar jaar:angel

        Is echt een zooitje onder de kap, kan alleen maar beter worden en bij niels komt dat wel goed als je zn ander werk ziet.

        Heb de auto jaren geleden gezien en vind het echt :puke maarja ieder zijn smaak.

        #17483333
        MV
          Lid sinds:
          1 July 2004

          er zijn er meerdere die het netje’s kunnen botter kwam als eerste in me op:afro

          ben benieuwd wat de veranderingen straks zullen zijn:kewlpics

          #17483334
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Uiteraard zijn er meerdere, Botter, Jansen en ik:jerry Maar in zit in Twente verweg van de andere ombouwers, bovendien ziet hier in het oosten vrij weinig met Opel, op de manta en ascona beunhazers na:jerry

            #17483335
            Basgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              Vergeet Hennie niet met al zijn kennis, al doet hij dan geen complete ombouw projecten…

              Maarja toch voor vele ombouwers een aanspreekpunt mochten er problemen zijn met een C20XE, C20LET of 4X4 systemen :wors Ben blij dat hij hier in de buurt woont:vertag

              #17483336
              c-dett16v
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 March 2005
                #17483337
                rallyastra
                  Lid sinds:
                  12 July 2004

                  Dat is de oude setup nog, dus kan best zijn dat hij voor 2/3 jaar geleden te koop gestaan heeft. Hij gaat nu iig niet meer weg.

                  #17483338
                  rallyastra
                    Lid sinds:
                    12 July 2004

                    Gister maar ff verder gegaan met het inlaatspruitstuk, en we hebben de kabelboom voor de KMS in de auto gemaakt.

                    #17483339
                    max
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Hi Niels, je bent erg leuk bezig maar ik hoop dat je dat inlaatspruitstuk alleen als model hebt gemaakt……

                      Het oude spruitstuk wat erop zat had al zo’n rare knik (die special race versie) en nu zit die er weer in.
                      Waarom maak je de inlaatbuizen niet even lang? Dit geeft een verkeerdere resonantie in de luchtverzorging van de motor en gaat dit voor problemen zorgen….

                      Zet die pijpen toch gewoon recht op dat spruitstuk, maak ze allemaal even lang en zet je collector onder een hoek.

                      Succes verder!!

                      #17483340
                      corsaagsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik de foto zag..

                        Maarem ik kan het niet beter hoor!! :jerry

                        #17483341
                        c-dett16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 March 2005

                          origineel gepost door rallyastra
                          Dat is de oude setup nog, dus kan best zijn dat hij voor 2/3 jaar geleden te koop gestaan heeft. Hij gaat nu iig niet meer weg.

                          oke duidelijk!

                          apart dat de eigenaar van de site deze niet up to date houd.
                          belde pas iemand op die site en zij dat de auto al 2jaar daarvoor verkocht was :s

                          #17483342
                          rallyastra
                            Lid sinds:
                            12 July 2004

                            Ja die knik… Ik weet het, ik heb de binnenkant wel zo rond mogelijk gevijlt. Liefst had ik een TB flens besteld die gebogen liep, daar kelken op gezet en dan de collector er op. Maar wegens het butget kon dit niet gedaan worden, de eigenaar van de auto wou percee deze box er op hebben.

                            Dat de box schuin loopt is niet erg. Als je de box er namelijk recht op zet zit de eerste cilinder dichter bij de gasklep dan de achterste. En recht paste niet omdat je dan tegen de radiateur aan komt. In de toekomst zal er nog wel een betere versie op komen, maar butget is op en de auto moet over 2,5 week klaar zijn dus tis ff niet anders.

                            #17483343
                            max
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Begrijp je reden, echter jammer dat er hierdoor zo’n compromis gemaakt moet worden. Waren gebogen buizen geen optie geweest?

                              En voor de verschillende lengte is het een optie om je gasklepaansluiting schuin te zetten op de voorkant van je collectorbox. Werkt net zo goed .

                              Volgende/(of nog deze keer) keer liever in 1 keer goed en dan duurt het maar iets langer…… Het is uiteindelijk jouw naam die er op staat…. boeien dat ie over 2,5 weken klaar moet zijn. Als het langer duurt vergaat de wereld echt niet hoor…
                              Mensen kijken uiteindelijk alleen maar naar het eindresultaat en (willen) niet luisteren naar de verhalen en redenen die er verder bij horen.

                              #17483344
                              rallyastra
                                Lid sinds:
                                12 July 2004

                                Auto MOET over 2,5 week op de beurs in Assen staan… Maar ik ga de knikjes nog wel ff verbergen :jerry als de beurs voorbij is dan zal ik eens met de eigenaam overleggen voor een nieuwe. Denk zelfs dat de auto niet eens loopt voor de beurs, dus ik bouw hem alleen voor de looks af en dan komt hij weer terug.

                                #17483345
                                bjornno
                                  Lid sinds:
                                  4 August 2009

                                  hier zit veel werk in ma het is een mooie wagen aan het worden en moet maar 1 inlaatcollector hebben

                                  #17483346
                                  Bart Hoedemaker
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2007

                                    Ey Niels, mischien is zo’n motor iets voor je nieuwe project, hoef je geen turbo’s meer op te bouwen.

                                    http://www.youtube.com/watch?v=AqrbtxcNqbM&feature=related

                                    ;)

                                    #17483347
                                    sw16v
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 July 2004

                                      Ga is weg te blaten!:hmmz

                                      #17483348
                                      giuliettaevo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 November 2006

                                        Die knikken zijn niet zo erg… die ongelijke buislengtes zijn veel slechter.:(
                                        dat is absoluut not-done eigenlijk…:thumbdown Het gaat ook niet over de afstand tot de gasklep maar de afstand van de inlaatpoort tot de verzamelkamer.;)

                                        Maar daar moet je dan later nog maar eens naar kijken, als de auto weer terug is.

                                        De verzamelkamer kun je dan wel een stuk kleiner maken overigens, die hoeft maar iets van 1,5x de cilinderinhoud te zijn ( en dat was voor een atmosferische motor) en volgens mij zit je daar ruim overheen.

                                        #17483349
                                        rabbitopc
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2008

                                          is die ongelijke buislengte wel erg ?

                                          aangezien het een turbo motor is staat er continu druk in het spruitstuk dus heb je neem ik aan minder last van lucht golven als in een atmos. motor ?

                                          gr.

                                          #17483350
                                          rallyastra
                                            Lid sinds:
                                            12 July 2004

                                            Bedankt voor de tips mensen! Zal voor de volgende het grote boek met berekeningen wel weer bij pakken :D

                                            #17483351
                                            freek corsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 December 2004

                                              origineel gepost door rabbitopc
                                              is die ongelijke buislengte wel erg ?

                                              aangezien het een turbo motor is staat er continu druk in het spruitstuk dus heb je neem ik aan minder last van lucht golven als in een atmos. motor ?

                                              gr.

                                              Ja dit is wel erg.

                                              Door het openen en sluiten van de inlaatkleppen ontstaat er een pulserende luchtstroom in de inlaatbuis.
                                              De turbo druk heeft weinig invloed op die puls werking.

                                              De buis lengte bepaald dus ook op welk toerental het koppel hoger is.

                                              #17483352
                                              Bart Hoedemaker
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2007

                                                origineel gepost door max
                                                Hi Niels, je bent erg leuk bezig maar ik hoop dat je dat inlaatspruitstuk alleen als model hebt gemaakt……

                                                Het oude spruitstuk wat erop zat had al zo’n rare knik (die special race versie) en nu zit die er weer in.
                                                Waarom maak je de inlaatbuizen niet even lang? Dit geeft een verkeerdere resonantie in de luchtverzorging van de motor en gaat dit voor problemen zorgen….

                                                Zet die pijpen toch gewoon recht op dat spruitstuk, maak ze allemaal even lang en zet je collector onder een hoek
                                                Succes verder!!

                                                Zoiets bedoel je dus Max?

                                                #17483353
                                                rallyastra
                                                  Lid sinds:
                                                  12 July 2004

                                                  Thanks, ik zal het gaan veranderen !

                                                  #17483354
                                                  youri_corsa_gsi
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 April 2006

                                                    Het is wel goed dat die collector schuin loopt, heeft met de vulling van de laaste cilinder te maken. Inhoud van de collector moet voor een 2 liter motor volgens mij tussen de 2,5 en 3,5 liter inhoud hebben ongeveer. Verder ziet er netjes uit :thumbup. Op die inlaatbuizen na maar dat weet je ondertussen wel :P

                                                    #17483355
                                                    rallyastra
                                                      Lid sinds:
                                                      12 July 2004

                                                      Vandaag ff met de eigenaar besproken, gaat als goed is TB’s op komen. Iig een nieuw spruitstuk :angel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 163)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.