Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett C turbo 350/500 pk
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2009 om 17:25 #17483256
Zit een Getrag 262 aan, grotere hoofdremcilinder past niet omdat daar de turbo zit. Bovendien werkt dit ook prima zo niet beter. Je hebt nu alleen geen rembekrachtiging.
9 juni 2009 om 19:03 #17483257Hoe denk je de uitlaat te gaanlaten lopen met de turbo andersom? Onder de vooras door gaat niet tenzij je de auto heel hoog maakt. Om de motor heen naar de andere kant?
Getrag 262 is een 4 bak, neem aan dat je een 5 bak inbouwd? dan is het namelijk toch een 265 ( ook al staat er 262 als nummer op he bakhuis;))
1000cc injectoren kun je overigens best stationair afgesteld krijgen:thumbup, weet iemand die gebruikt zelfs 1200 cc exemplaren op zijn Golf en die loopt ook goed stationair met KMS….:agent
10 juni 2009 om 10:16 #17483258Echt dik project,
Mooie paint job :)
Suc6 ben benieuwd :agent
Gr Alex
11 juni 2009 om 11:23 #17483259Staat idd 262 op maar dan zal er wel een 265 binnenwerk in zitten. De downpipe loopt tussen de vooras en de motorsteun door dus niet onder de vooras door. Vandaag de onderdelen voor het nieuwe inlaatspruitstuk binnen gekregen.
Draad getapt en de centreer busjes gemonteerd
Gelijk paar inlaat flenzen er bij laten maken
De bakken zelf laten zetten
Nu nog de halfronde buis er tegenaan en aflassen
11 juni 2009 om 12:09 #17483260AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niels, Wat ben jij vet vies bezig, in een woord: Geweldig !!
11 juni 2009 om 19:13 #17483261AnoniemLid sinds:
1 January 197011 juni 2009 om 19:50 #1748326211 juni 2009 om 19:58 #17483263schaal 1 op 2
en de hart op hart afstanden zijn bekend toch :P
12 juni 2009 om 07:31 #17483264Ja maar de resolutie is ook verkleind dus een 1 op 2 is het niet meer :vertag Ik ga ze in productie nemen, ook voor 16V atmosferische motoren. Prijzen zullen niet al te hoog liggen.
12 juni 2009 om 16:07 #17483265Tekeningen zijn te koop tegen de kostprijs vermeerderd met een winstmarge :angel
Iemand hehehehe :jerry
Maar zag er ‘live’ ook erg mooi uit…. En superlicht..
12 juni 2009 om 21:45 #17483266…waterjet gesneden zeker??
Wel grappig, nou effe lassie erbij!!
Ben benieuwd , wel blijven fotograveren he!!!:P:wors:jerry:thumbup17 juni 2009 om 16:36 #1748326717 juni 2009 om 18:04 #17483268tering he! wat zijn jullie goed besig!
17 juni 2009 om 18:24 #17483269Lekker aan het klussen :D
Komen er ook kelken in de airbox ?
17 juni 2009 om 19:06 #17483270hoe ga je dat doen met die koeling waar normaal die 3poot koelslang aan komt?
of kan je dat ook gewoon weg laten?
voor de rest, super bezig!!:wors
17 juni 2009 om 19:15 #17483271Die komt er gewoon weer op, originele flens blijft behouden. Er komen geen kelken in deze versie, wil nog wel een versie maken met kelken en die op de bank testen. Maar met druk vulling zijn kelken niet zo hard nodig als bij een atmosferische motor waar je een comprimerende werking in de kelk moet hebben. Airbox zonder kelken is ook al getest op de bank en in vergelijking met kelken waren er geen na delen. Ga sowieso een setje voor mijn C20XE maken en die op de bank testen.
17 juni 2009 om 19:19 #17483272:wors
Daar wil ik wel meer van weten, ga je dan een voor en na meting doen ?
17 juni 2009 om 20:46 #17483273Jep alles wordt getest voor en na, ga eerst diverse boxen maken en dan kijken welke het beste werkt. Productie kosten zullen nioet al te hoog zijn waardoor de verkoop prijs ook aantrekkelijk zal zijn.
26 juni 2009 om 17:18 #17483274Huppeldepudate
GT35 v.s. GT28
Turbo hing eerst aan de onderkant, daardoor zat de uitlaat naar achter. Dat ging totaal niet passen omdat je nog langs een stuurslang moet enz. Ik heb nu een topmount turbo gemaakt en de uitlaat naar voren verplaatst. Nu kon ik wel weg komen met een 76mm.
Daarvoor moest ik wel een nieuwe flens met aansluiting op het spruitstuk maken.
Downpipe rechts onder de auto door.
Enige probleem is dat het oliefilter nu niet meer past, maar daarvoor ga ik een adapter bestellen het het filter verplaatsen naar een andere plek.
You get the idea
Draagarmen ff verstevigd
26 juni 2009 om 17:50 #17483275zooow, netjes werk man…. mooie flow, netjes ingeleid.
zal morgen wel ff goed bekijken..
26 juni 2009 om 18:22 #17483276Z’on leuke spullen wil ik ook wel op men turbo!:o
Dit word een zeer mooi opgebouwd blok.
:thumbup:thumbup
26 juni 2009 om 20:26 #17483277knap werk allemaal:thumbup
ik heb met de v6 in de kadett ook het probleem met de oliefilter maar bij mij komt hij tegen de stuurstang dus ik ga hem ook verplaatsen10 juli 2009 om 18:20 #1748327810 juli 2009 om 18:36 #17483279mooi werk hoor, zo word het wel weer wat:kewlpics
groeten
11 juli 2009 om 21:31 #17483280heb ook wel intresse voor zo een inlaatspruitstuk
voor de rest is dit een zeer mooie opbouw van de motor. Dit gaat knallen.
Greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.