Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett C sedan '79
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2009 om 17:19 #17213080
Hallo allemaal,
ik ben Willem en kom uit Leuven, waarschijnlijk vrij ver voor jullie, (België)
als ge mijn dialect niet verstaat moet ge dus maar iets zeggen é :)
uhm, k’heb sinds augustus een C sedan (fotos hieronder)
remklauwen voor zijn vernieuwd, alsook een grondige onderhoudsbeurt, de auto had 5j stilgestaan in een schuur dus da was wel nodig
helaas heb ik nog altijd een paar problemen,
hij is nu ingeschreven ls oldtimer (‘k weet lijk ni hoe da in nederland zit maar hier is da n hele papierwinkel..) dus ik mag er (soms) mee rijden, maar zondag op de rondrit in Stokkem heb ik iets raar ‘ontdekt’
als ik gewoon rij, komt die dus ni boven zijn normale temperatuur, normaal rijden zie ik dan tot 90km/u ongeveer, vanas ik daarboven ga stijgt die temperatuur (als ik trg vertraag zakt diene ook gwn trg..) ma rond de 100-110km/u zit ik dus met mijne temperatuur aan’t laatste streepke voor’t rood vd wijzerke, k’ben tege 100 op autostrade nr huis gereden en hij is ni boven da streepke gegaan, maar dan nog.. ik vind het best raar
weet iemand hier mss de oorzaak of een oplossing voor ? de thermostaat werkt wel degelijk wnt die is er al uit geweest en de antigel heb ik ook al vervangen, maar nu zag ik laatste keer wel als ik de radiator open deed vanboven da daar wa vlekskes bruine smurrie op dreven, olie?
een tweede probleem heeft volgens mij met de afstelling van de carburator te maken, ik weet helaas niet hoe dat allemaal moet afgesteld worden, maar misschien is dit niet moeilijk en kan eenv an jullie mij dit uitleggen, ik ben dus aan de carbu zelf nog niet aan geweest, maar als ik er een luchtfilter in leg schokt de auto alsof hij geen lucht krijgt (of verzuipt) momenteel rijd ik dus zonder luchtfilter, dan is’t probleem een pak minder (nog altijd bestaande, maar echt véél minder)
een derde puntje, als ik optrek (vooral in 1e) ‘klopt’ er precies iets in de pont vanachter, zouden dat de steekassen kunnen zijn ? of eerder de koppeling (zoals een vriend van mij dacht) en hoe kan ik dit oplossen ?
ik ben van plan de C volgende winter helemaal uit elkaar te halen en deftig te restaureren, maar aangezien ik nooit een opleiding gehad heb in dit vak is dat voor mij dus een enorme uitdaging, dus als er problemen aan zijn die grote werken vereisen maar niet dringend noodzakelijk zijn kan ik die misschien beter laten tot ik de auto helemaal open heb liggen..
verder is’t rijgevoel super :) véél leuker als mijn daily (combo B)
FOTO’S:
14 oktober 2009 om 17:27 #17536465ziet er bijzonder netjes uit:thumbup
14 oktober 2009 om 18:41 #17536466indd mooie kadett :thumbup
zon 4 deurs vind ik echt wel wat hebbenking:14 oktober 2009 om 19:10 #17536467mooie kadett is een restau wel nodig??
misschien dat je sensor achter op de temp meter stuk is die gaan wel is vaker kapot die met de 3 pootjes
en dat bonken kan de rubber in het staartstuk zijn die kan afgescheurt zijn rondom od de kruiskoppeling is versleten
verder mooi ding:thumbup
14 oktober 2009 om 19:43 #17536468de slechtere foto’s staan er niet bij, het dak heeft nogal last van vliegroest, over t gehele dak, en de rechterdorpel is behoorlijk krokant, ook het rechter koplampoortje en vooraan ad keienvanger waar de lasnaden ztten heeft hij wat roest, en t’is de bedoeling nog jaaaaren met de auto te rijden dus vind ik da wel interessant een complete restauratie
welke sensor bedoelt ge ? de thermostaat is er uit geweest en is in orde, dus..? e waarom zou hij dan niet warmlopen als ik rustiger rij ?
ad pont achter zit wel behoorlijk olie, dus veel kans op die rubber, bedankt!!!
15 oktober 2009 om 07:23 #17536469De spanningsstabilisator achter op de klokken in de auto (dashboard) wil nog wel eens stuk gaan.
MAAR dan zou je temperatuurmeter permanent op rood staan en je benzine meter constant op een volle tank.op het motorblok zit een sensor met een groen draadje er aan, van bovenaf makkelijk te zien. dit is te temperatuursensor. Deze zou je even schoon kunnen maken.
maar je probleem klinkt mij meer als lucht/ te weinig koelwater in het systeem in de oren.Mooie kadett trouwens.
15 oktober 2009 om 07:47 #17536470te weinig koelwater zit er zeker niet in, als je in de radiator kijkt kan je’t koelwater zien staan, zoals het ook was voor ik het heb vervangen, maar hoe haal je die eventuele lucht eruit ?
15 oktober 2009 om 12:44 #17536471De spanningsstabilisator is niet echt heel fijn uit zo’n kadett. Mijne schommelt ook voortdurend zoals die van jou. Dan schommelt de wijzer van de benzinemeter ook heen en weer en kan soms zo een kwart tank meer of minder aangeven :hmmz .
Voor het afstellen van de carburateur:
Carburateur afstellen pas nadat de ontsteking 100% O.K. is en de klepspeling klopt.
Jouw startklachten lijken op mijn ex-klachten (1.2N in B-Kadett), welke steeds opnieuw terug te voeren waren op ontstekingsproblemen.
De motor was erg gevoelig voor een niet 100% goede ontsteking.
Oudere puntjes, rotor, verdelerkap en condensator voelde je meteen bij het starten en soms bij het lopen.
Contacthoek(47-53 graden=0,4 mm dacht ik) en ontsteektijdstip (op BDP) kwamen erg nauwkeurig.
By JurgenRCarburateur bij bedrijfswarme motor:
Shoke helemaal ontspannen/losmaken eventueel.De mengselregelschroef (de grote, messing, uitstekende) helemaal(zonder geweld) indraaien en dan 1,5 slag weer uitdraaien.
DE CO-schroef (rode pijl) ook helemaal in en dan 3,5 uit.
Dit is de basis.
De mengselregelschroef nu zover uitdraaien, tot het toerental niet meer hoger wordt(eroverheen en weer terug tot je op het hoogste punt bent = lijkt wel Seks).
Met de gasklepregelschroef nu het stationair toerental afstellen (850 dacht ik).
Nu de CO schroef voorzichtig in en uitdraaien tot het punt waarop de motor minimaal schudt/het rustigst loopt.Het ontspannen van de choke is belangrijk omdat een aangetrokken choke ook het stationair toerental iets verhoogd.
klopt zo hoop ik
Dit stukje tekst heb ik ooit eens ergens vandaan gehaald en heeft mij erg geholpen bij het afstellen. Zo zou het moeten lukken. Bij vragen roept u maar ;)
PS contactpunten en condensator vervangen is vaak ook al een wereld van verschil, net zoals de bougies + verdelerkap en rotor. Hoofdzaak zijn de contactpunten en condensator. Kleine moeite, groot plezier ;)
15 oktober 2009 om 15:06 #17536472contactpunten ? condensator ? verdelerkap? rotor? waar zit da allemaal ? (eerste auto waaraan ik zelf werk, ik ken daar dus ni zoveel van, t’is n auto om op te proberen é :D)
bougies heb ik wel al vervangen!
mijn tank en warmtewijzer schommelen NIET hoor, hij loopt gewoon warm.. wat wel schommelt is de snelheidsaanduider, die volgens mijn GPS ook dik 15KM/U fout loopt :D
15 oktober 2009 om 22:21 #17536473misschien is je waterpomp ook niet meer helemaal gewend om op volle snelheid (4000-5000 toeren en meer) te draaien na 5 jaar stilstand… had ik ook met de mijne.
Km teller die schommelt: kabel versleten, dus die zal je binnenkort willen vervangen.
Verder een hele mooie auto!
16 oktober 2009 om 20:20 #17536474toch ontdekt da daar nog wa lucht int circuit zat, mss zit er nog in, hoe maak ik zeker da er geen meer in zit ???
na testrit gezien da em nu pas tussen 110-120 warm loopt, beter dus, maar nog niet goed..
18 oktober 2009 om 12:29 #17536475iemand ?
21 oktober 2009 om 15:40 #17536476ik had dat probleem ook met mijn 1200 s aut, andere waterpomp erop, andere spanningsregelaar, hielp niks. dus toen maar een andere radiateur en slangen en ook de temperatuursensor vervangen en toen was het weg :thumbup.
maar als je motor goed warm is moet eens even aan je radiateur voelen of deze ook onderin warm word. is de onderkant ijskoud dan zit waarschijnlijk de radiateur verstopt
succes
21 oktober 2009 om 17:19 #17536477Wat een mooie orginele Kadett is dit nog zeg:o Als je hem restuareert moet je hem orgineel houden, zoveel zijn er niet meer in deze staat…
22 oktober 2009 om 14:13 #17536478ik plan hem ook orgineel te houden, enkel de sierlijsten zou ik eventueel verwijderen, voor de rest de orginele SR velgen (evt verbreed) en orginele interieur en motor dus, ik wil hem gwn terug in concoursstaat zetten !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.