Kadett C sedan 1979 JX-43-ZT

Forumindex Forums Overige Historie Kadett C sedan 1979 JX-43-ZT

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Kadettgek
    Deelnemer

Wie weet er wat van de geschiedenis van mijn sedannetje?

Sinds 04-10-2008 in mijn bezit, maar wie zijn de vorige eigenaren en wat is er aan versleuteld?

groeten
      Michiel

CommoCruiser
      Deelnemer

Ik had het hoofdstuk Historie nog nooit doorgebladerd, maar vanavond dacht ik, ach laat ik eens kijken of er nog bekende kentekens tussen staan.
        En inderdaad, dit kenteken kwam mij erg bekend voor.
        Deze auto heb ik januari 2002 gekocht van sloperij “het Viaduct” in Zutphen.
        Heb er niet veel mee gereden, was toen van plan ‘m om te bouwen tot circuitauto.
        Omdat de auto toen nog zo netjes en orgineel was vond ik dat een beetje zonde.
        Toen kwam er een coupé op mijn pad en heb ik die gekocht om te verbouwen en heb ik deze Kadett met rust gelaten.
        In februari of maart 2003 heb ik ‘m weer verkocht.

Ik woonde destijds in een studentenhuis en heb ‘m verkocht aan een huisgenoot, die er van overtuigd was te gaan slagen voor zijn rijbewijs.
        Dat bleek toch tegen te vallen en de auto heeft toen een beste tijd stil gestaan, in ieder geval tot 2005.
        Toen ben ik verhuisd.
        Eind 2006 zocht een andere oud-huisgenoot, Dirk, contact met me.
        Hij had deze Kadett overgenomen en vroeg me of ik nog lichtmetalen velgen had liggen.
        Ik heb hem toen een setje ATSsen verkocht, waarschijnlijk het setje dat er op bovenstaande foto nog onder zit.
        Ook kwamen we een setje Engelmann spiegels tegen in mijn onderdelenschuur. Deze heeft Dirk ook overgenomen.
        De witte spiegels die op de foto staan komen van deze auto af :

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb daar destijds zwarte op gezet, omdat ik dat mooier vond.
        De witte zijn de schuur in gegaan en later dus aan Dirk verkocht.

Heb jij de auto misschien van Dirk gekocht ?
        Rijdt deze nu nog steeds rond ?

Kadettgek
        Deelnemer

Super leuk om er zo wat van te horen!!!
          De auto heb ik niet van Dirk gekocht, maar zou ook niet meer weten van wie wel.
          De eerste x dat de kadett voor de APK moest had ik hem net 3 maanden in bezit en was het oordeel; deze kun je beter op de sloop zetten.
          Foto volgt nog.
          De kadett was eigenlijk prima, ware het niet dat de schermranden eens vervangen waren maar niet voldoende vast gezet aan de binnenzijde, dit verholpen en de auto glansrijk door de APK.
          Nu is de kadett gerold, wat eigenlijk geen groot succes is. na 5 jaar laat de lak los. Bovendien blijft er op misterieuze wijze wat water binnen komen in de kofferbak en bij de pedalen.

Inmiddels is het kadettje ook weer op normale hoogte gezet zodat er in het dorp ook mee te rijden valt.
          In alle 5 jaar is de kadett me super bevallen ondanks kleine mankementjes. hij rijdt nog steeds heerlijk!!

CommoCruiser
          Deelnemer

Erg leuk om te horen dat deze Kadett nog steeds rond rijdt !
            En op bovenstaande foto ziet hij er nog goed uit.

Leuk om te lezen dat je (ondanks een paar kleine mankementjes) veel plezier van de auto hebt.

KadAstra-EF
            Deelnemer

En een Sedan Kadett C, die zie je haast tot nooit meer.
              Prachtig gewoon :)

Rik :D

re2flex
              Deelnemer

hhaha prachtig dit :kewlpics en wat een toeval :D

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.