Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › Kadett C: group A uitlaat of……..?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 juni 2013 om 15:28 #17258292
Omdat ik het vele geëmmer en regelmatig gelas aan mijn huidige uitlaat helemaal zat ben, wil ik dus een andere kopen. De huidige is een group A van rvs, maar gezien de prijs van die pijpen wordt de volgende van gewoon staal.
Nu de (ham) vraag: ik rij met een c20xe, die moet in de toekomst hoogtoerig worden met rond de 200pk. Volstaat een group N uitlaat, of zou dat voor het mooie weer een group A moeten worden? Spruitstuk is overigens ook group A en dat blijft ook zo.3 juni 2013 om 16:55 #18150001volgens mijn was 57mm inwendig goed tot 200pk daar boven 63,5 inwendig.
groep a past beter bij trottle bodies en dikke nokkenstokken en 8000rpm.
ik rij zelf trouwens met groep a vanaf middendemper.
5 juni 2013 om 06:07 #18150002Graag wat meer meningen :thumbup
5 juni 2013 om 08:28 #18150000@2000 wrote:
Omdat ik het vele geëmmer en regelmatig gelas aan mijn huidige uitlaat helemaal zat ben, wil ik dus een andere kopen. De huidige is een group A van rvs, maar gezien de prijs van die pijpen wordt de volgende van gewoon staal.
Nu de (ham) vraag: ik rij met een c20xe, die moet in de toekomst hoogtoerig worden met rond de 200pk. Volstaat een group N uitlaat, of zou dat voor het mooie weer een group A moeten worden? Spruitstuk is overigens ook group A en dat blijft ook zo.Mij lijkt het het slimst als je bij een Groep-A blijft, koop dan een goeie zoals supersport of iets dergelijks heb die van mij al 2 jaar en geen puntje roest of scheurtje. Omdat je hem wilt gaan kietelen lijkt het me het slimst om groep-a te doen ook sluit die weer mooi aan op je spruitstuk!
6 juni 2013 om 08:20 #18150003Groep a puur al om het geluid en zeker van gewoon staal word het geluid mooier dan die je er nu onder heb hangen van RVS.
6 juni 2013 om 08:28 #18150004Ik zou een group a monteren, want anders gaat straks je uitlaat de beperkende factor worden voor het maximum vermogen.
Maar nu vroeg ik mij af wat is de rede van het ge emmer met de uitlaat?Scheurt die op de lasnaden? Lekt die bij de klemmen? Of gewoon rot?
Lekken bij klemmen is vaak oorzaak van te vast aandraaien (pijp word ovaal) of verkeerde type klemmen (te groot of te breed)
En scheuren op lasnaden komt meestal omdat de uitlaat dan onder spanning onder de auto hangt. Wellicht is dan een extra flex stuk ertussen een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen.6 juni 2013 om 10:17 #18150005@Haasje17 wrote:
Ik zou een group a monteren, want anders gaat straks je uitlaat de beperkende factor worden voor het maximum vermogen.
Maar nu vroeg ik mij af wat is de rede van het ge emmer met de uitlaat?Scheurt die op de lasnaden? Lekt die bij de klemmen? Of gewoon rot?
Lekken bij klemmen is vaak oorzaak van te vast aandraaien (pijp word ovaal) of verkeerde type klemmen (te groot of te breed)
En scheuren op lasnaden komt meestal omdat de uitlaat dan onder spanning onder de auto hangt. Wellicht is dan een extra flex stuk ertussen een oplossing om dit in de toekomst te voorkomen.Het grootste probleem zit bij de tussendemper, die is aan de onderkant erg beschadigd (fijn, drempelland). Tevens is de las rondom los gescheurd op de “einddeksel”. Ik heb deze gelast, maar het blijft zeuren. Het geheel hangt laag (ondanks meerdere pogingen om hem hoog te hangen) Mede door het los scheuren uit het einddekseltje is de geperforeerde pijp in het midden gebroken. Hierdoor is (waarschijnlijk) de vulling verdwenen, en dit heeft weer als gevolg dat ie een scherpe zeer harde (ter!ing) herrie maakt. Is echt niet normaal, en hij klinkt als een Honda met een zeer goedkope japstyle shit eronder.
Eigenlijk moet ik de tussendemper vervangen (welk merk zit er onder, geen idee, niks te vinden) en het stuk naar het spruitstuk ook. Dit alles is van rvs, kan ik zelf niet (juist) lassen, dus dan maar een nieuwe. Gezien de ochtenddiensten die ik regelmatig draai denk ik dat mijn buren dat helemaal niet erg gaan vinden :D
Met de posts hierboven in mijn achterhoofd zal het wel weer een group A worden.6 juni 2013 om 13:49 #18150006Ik had een groep n dat klonk echt heerlijk. Had het van supersprint met een midden en einddemper zonder kat. Geheel van rvs.
Onder de volgende auto komt sowieso weer rvs. Met een midden en einddemper. Ben die tijd van de takke herrie wel voorbij.
8 juli 2013 om 10:05 #18150007Heb zelf ook een c20xe met throttle bodies en rvs group A met kleine midden en einddemper, is wel erg luid vind ik. De throttle bodies doen daar ook nog eens een behoorlijke schep bovenop als ze volledig open gaan.
Bereid jezelf en je buren maar voor. :D In elk geval zou ik niet als einddemper de Simons model “Handy” meer pakken, dat is echt net wat te veel herrie ben ik achter gekomen.
8 juli 2013 om 10:35 #18150008@lenn0 wrote:
Heb zelf ook een c20xe met throttle bodies en rvs group A met kleine midden en einddemper, is wel erg luid vind ik. De throttle bodies doen daar ook nog eens een behoorlijke schep bovenop als ze volledig open gaan.
Bereid jezelf en je buren maar voor. :D In elk geval zou ik niet als einddemper de Simons model “Handy” meer pakken, dat is echt net wat te veel herrie ben ik achter gekomen.
Nou, de hoeveelheid herrie die op dit moment wordt geproduceerd kan echt niet veel harder. Het maakt niet uit wat ik er onder gooi, het wordt altijd minder ;)
2 augustus 2013 om 21:01 #18150009Om hier even op terug te komen: Waar vind ik een groep A systeem? Op ebay.de staan ze wel, maar ga er geen 600 euro aan uitgeven. 2x contact gehad met diverse bedrijven, maar die kunnen alleen groep N leveren. (of ze verkopen groep A wat aan de diameter te zien groep N is :thumbdown )
Zit op dit moment aan de beroemde dick te denken, want die heeft ze volgens mij wel.2 augustus 2013 om 21:58 #18150010Ik heb ook groep A, alleen al om het mooiere geluid al doen. Tevens weet je dan zeker dat dat niet de bottleneck zal zijn in je aandrijflijn.
2 augustus 2013 om 22:16 #18150011Beetje handig met buigen en lassen? Je kunt er zelf een maken ;) is wel wat gefriemel maar heb je wel iets degelijks!
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
3 augustus 2013 om 10:03 #18150012Ik kan wel lassen, en als ik de spullen er voor zou hebben dan zou het buigen ook geen probleem zijn. Maar dat is niet de bedoeling, ik ga de hele kadett doen, en dan zal ik weinig zin over hebben om zelf een hele uitlaat te fabriceren.
Maar waar zijn ze te vinden? (voor een redelijk bedrag)
3 augustus 2013 om 10:22 #18150013Duitse ebay staan er op rond de 200 a 300 euro. Wil je kat back of ook met kat vervanger?
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4 Beta
3 augustus 2013 om 10:24 #18150014 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.