Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett C coupe skai dak en hemelbekleding
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2013 om 19:33 #17256124
Wie o wie kan mij helpen?!
Ik heb een C kadett coupe en 79 die gerestaureerd is, we zij nu in de opbouw fase en we hebben overwogen om er een skai dak op te maken.
Het is een berlinneta en heeft dus vele chromen strips en het lijkt mij een luxe uitstraling, een skai dak en de bedoeling is dat deze dan rood is net als de auto zelf.
Tevens moet er nog een hemelbekleding in, misschien ook rood aangezien het interieur ook rood stof is.Graag reactie en/of tips
Alvast bedankt!
11 maart 2013 om 21:13 #18115541Voordat je met een skai dak begint is het handig om te weten dat er altijd vocht onder een skai dak gaat zitten. Maar met een goede (anti roest) grondlaag en goede lak moet het dak daar wel tegen kunnen. Een skai dak in dezelfde kleur als de lak zou ik niet doen, de skai gaat verkleuren en dan is het niet mooi meer. Zwart skai op een rode auto ziet er ook goed uit. Kadettjes die af fabriek met een skai dak werden geleverd hadden onderaan de c stijl chromen randjes, om het skai randje af te werken. Die moeten nog wel te vinden zijn.
11 maart 2013 om 21:17 #18115542Ik heb zelf al een aantal opels gehad met een skai dak en vocht is vaak een probleem :P.
En qua verkleuren van het dak, daar was ik al wel een beetje bang voor dus het gaat waarschijnlijk wel zwart worden en net wat je zegt dat staat ook goed.11 maart 2013 om 21:21 #18115543Wordt het dan niet heel erg rood van binnen,en van buiten???.
Ik denk dat je beter een contrasterende kleur kunt gebruiken,of wit of zwart.
Ik heb ook nog een c coupé berlinetta staan maar die heeft een zwart skai dak,en een witte hemel,dat zag je vroeger denk ik het meest.
De skai daken die ik op de sloop gezien had begonnen soms onderaan bij de voorruit,maar ook wel eens bovenaan de voorruit.
De chromen afwerk strip bij de achterruit/tankklep is bij mij uit één stuk,maar ik heb ook een setje liggen met een hoek erin.
Als ik een keer even tijd heb kan ik die er wel even overheen leggen en een foto maken, kun je het verschil zien.Excuses voor de wieldoppen,zaten erop toen ik hem kocht :wink:
12 maart 2013 om 09:45 #18115544Even gedaan ;)
12 maart 2013 om 09:52 #18115545AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lees dit topic eens door: http://forum.opelkadettcclub.nl/viewtopic.php?f=17&t=1615″ onclick=”window.open(this.href);return false;
12 maart 2013 om 18:10 #18115546Zojuist even aan het zoeken gegaan op de site die JvV tipte en vervolgens op PS-teile.de terecht gekomen.
Ze bieden hier skai daken en hemelbekleding aan.
Ik heb ook nog diverse fotos gezien van coupe’tjes met skaidaken, en het gaat een zwart dak worden dit staat vind ik toch het mooist en origineel..Ik hou jullie op de hoogte als ik het besteld heb en of het natuurlijk goed past allemaal, en uiteraard wat fotos..
Als iemand nog chrome lijstjes voor op de c-stijl heeft en wil verkopen hoor ik dat graag!!
27 maart 2013 om 20:31 #18115547zo,n lange sierstrip heb ik ook nog liggen helemaal van links naar rechts zonder die hoek er in mooi rond.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.