Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett C coupe restauratie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 november 2011 om 12:28 #17917060
Leuk project van een vriend…
Klasse gedaan Vetje
24 januari 2012 om 08:23 #17917063Setje ATS velgen gekocht.
6j achter en 5.5j voor.
Verder ook nog wat plaatwerk gekocht.24 januari 2012 om 08:25 #17917062Het eerste slechte stuk vervangen door donor-plaatwerk.
Valt tegen om dit er netjes in te krijgen.
Dat plaatwerk is allemaal zo dun.
Toch mag het resultaat er best zijn vind ik.24 januari 2012 om 08:27 #17917061Volgende stap is het hard maken van de wielkast links voor.
24 januari 2012 om 15:28 #17917064Weer mooie plaatjes bijgekomen :thumb Goed bezig
24 januari 2012 om 21:30 #17917065Goed bezig man!
Waar komt dat neusje vandaan eigenlijk? Volgens mij heb ik daar de deuren kofferbak en motorkap :jerry
1 februari 2012 om 16:10 #17917067Heb ik gekocht van iemand uit Schiedam.
Die handelde in plaatwerk.2 februari 2012 om 08:54 #17917066hoe heet dat zwarte bakje ook alweer? Heb er 1 nodig, maar ben vergeten onder wat ik moet zoeken.
2 februari 2012 om 10:11 #17917068@Walles wrote:
Heb ik gekocht van iemand uit Schiedam.
Die handelde in plaatwerk.Dan is het van een andere
2 februari 2012 om 13:34 #17917069Volgens mij heet zo’n bakje A-stijl versteviging of binnenbalkje
3 februari 2012 om 16:28 #17917070Volgens mij zijn dat deze toch?
http://www.mmdronten.nl/webshop/permlink/5046/3504604381″ onclick=”window.open(this.href);return false;4 februari 2012 om 18:37 #17917071torsie bakjes noemen ze die volgensmij.. ik heb ze zelf gemaakt bij mijn kadett.
mooi om te zien watvoor werk je doet.
7 februari 2012 om 22:00 #17917072Klopt! Die panhard stang is ook iets korter geloof ik.
Ohjah en je handrem kabel is net iets tekort misschien.8 februari 2012 om 11:04 #17917073manta a as kan der zo onder moet je het beugeltje van je staartstuk los maken en omzetten van de c kadett naar de manta as.
verder past je stabistang niet da kun je ook omlassen
en de bout van je pannardstang moet je omzetten naar de andere schotel.
dat de schotels niet precies gelijk liggen met die van de c as is gen probleem die as zit er toch nooit recht onder.
met in en uitveren gaat die toch van links naar rechts door die pannardstang.ik heb er zelf onder mijn station een as van een b manta zitten en rijd er al 8 jaar mee.no problem
8 februari 2012 om 16:40 #17917074Die manta as is inderdaad niet zoveel werk.
Roestvrij maken van de carrosserie is meer werk ;)
Aan de linkse kant was het deur-scharnier-ophang-ding nog wel te redden.
Aan de andere kant gaat dat denk ik niet lukken.
Iemand een adres waar die nog te koop zijn anders moet ik op zoek naar een donor auto.
Hier nog een stukje wielkas vervangen
Voor het eerst dat ik plaatwerk las dus is nog een beetje zoeken naar de juist afstelling (heb ook maar een automatische laskap gekocht, werkt super!).
Ook de dorpel is slecht maar binnenin is deze nog goed. Alleen het stuk waar hij overgaat in de a-stijl is de binnenkant slecht.
Dat is echt een klote plek omdat je daar amper bij kunt.
8 februari 2012 om 16:46 #17917075Het schutbord zaten nogal wat gaten in.
Dit was wel een rotwerk omdat de vorm niet zo makkelijk na te maken was.
Toch redelijk gelukt…Ook rondom het beugeltje van de linkse remslang zat roest, nu niet meer!
10 februari 2012 om 17:26 #17917076Das nog eens net werk!! :thumb
27 september 2012 om 08:10 #17917077Het is al weer even geleden dat ik iets heb gepost.
Ik ben 3 maanden in Zweden geweest voor mijn stage.
Nu heb ik weer wat tijd gevonden om verder te gaan met de kadett.Het rode front bleek toch rotter dan gedacht, nu dan wel een harde op de kop getikt.
27 september 2012 om 08:22 #17917078nice woord nog wel wat :thumbup :thumbup
1 oktober 2012 om 18:38 #17917079Heel mooi werk! ben benieuwd naar het vervolg!
2 oktober 2012 om 04:36 #17917080Respect man, denk dat er veel zijn die bij zo’n klus al afgehaakt waren :thumb
2 november 2012 om 14:48 #17917081Intussen heb ik de neus volledig vastgelast.
2 november 2012 om 14:50 #17917082Vandaag heb ik het grootste deel van de linkse wielkast in de menie gezet.
Het wordt vochtiger weer dus komt er overal vliegroest op.Het reparatiedeel voor de a-stijl kan er nu ook ingelast worden.
2 november 2012 om 14:57 #17917083Ondertussen ook eens gekeken hoe de rechste a-stijl erbij staat.
Op het zicht was deze veel slechter dan de linkse.
Viel uiteindelijk mee, al kwam ik er wel achter dat de accubak door de
vorige eigenaar heel k*t gerepareerd is. Alles eruit dan maar!!plaatje is in spiegelbeeld, dit is dus de rechtse a-stijl
Ook weer in spiegelbeeld. A-stijl is wel voor de helft aan vervanging toe.
Lijkt best netjes gerepareerd maar er is gewoon een stuk plaatwerk over een gat van 20 x 10 cm gelast. Dat gat zag je van binnen dus gewoon zitten.
3 november 2012 om 10:10 #17917084Mooi man, je bent niet bang van een beetje roest :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.