Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett C coupé kopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2012 om 12:35 #17245433
Hallo iedereen
Ik woon in België en ben al geruime tijd aan het denken over het aankopen van een oldtimer, ben 20 jaar, woon nog thuis en hier hebben we 2 auto’s staan.
Maar, zoals elke jonge gast waarschijnlijk, zou ik dus graag een auto van mezelf hebben ;) .
Nu zag ik ongeveer een jaar geleden een Kadett C coupé en was direct verliefd :D wegens omstandigheden heb ik dan niet meer verder gezocht, maar nu dus terug begonnen met rondkijken op het net.
Ik zag gisteren deze (http://nl.kapaza.be/vi/60495695.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;) staan en hij leek me er wel proper uitzien, heb de verkoper gemaild en deze zegt dat de hemel er niet bij zit en de rubbers van de zijruiten aan vervanging toe zijn. Als dit de enige kosten zijn die aan de wagen zijn lijkt de vraagprijs van 1500€ mij wel aanvaardbaar.
Daarnet hier even op tafel gegooid en mijn pa is zowat anti-oldtimer, zegt dat je er constant problemen en kosten aan zal hebben en je dus blauw betaald.. Dat is nu dus ook wel niet de bedoeling..
Iemand enig idee van de waarheid hier achter? Jaarlijks 2000€ kosten aan een wagen doen zie ik ook niet echt zitten ;)Bedankt alvast voor jullie tijd.
mvg19 januari 2012 om 13:13 #17977160Heel mooi dat je voor een C-coupé wilt gaan :thumb
Dat 1.2 blokje dat erin ligt is een heel degelijk motortje, heb zelf een Kadett D 1.2n en daar rij ik al bijna 12 jaar mee en
heeft me slechts 2x laten staan. 1x was de startmotor overleden en de 2de keer was het brandstofpompje de boosdoener.En onderhoudskosten heb je met elke auto. Je kunt wel een moderne auto gaan rijden, maar als daar iets aan stuk gaat (lees: de computer)
kun je weer richting garage. Als je een beetje technisch bent en je hebt de beschikking van een eigen garage/sleutelruimte, dan kun je een
hele hoop zelf doen aan zo’n Kadettje. Olie verversen en filters vervangen/remmen zuiver maken, zijn punten die je zelf kunt uitvoeren.Als je echt naar de Kadett gaat kijken, zorg dan dat je iemand bij hebt die er echt verstand en/of ervaring mee heeft. Technisch is zo’n
Kadett niet moeilijk maar let er op dat de carosserie en bodem in goede staat zijn. Het is en blijft een Kadett van ruim 30 jaar oud, dus
roest kan een probleem zijn. Een hemeltje is nog wel nieuw te verkrijgen en goede rubbers zullen ook nog wel te vinden zijn, maar er
zullen zeker nog wel meer punten zijn die aandacht verdienen.Hopelijk kun je je vader overhalen om je te laten kiezen voor de Kadett, mijn vader vond het juist prachtig toen ik met
mijn Kadett als eerste auto aankwam. Die vond het juist onverstandig om een (dure) moderne auto te kopen.19 januari 2012 om 14:00 #17977161Ben 18 en ik rij een e kadett van 86 dus ongeveer 10 jaar jonger dan die C die je op het oog hebt maar de mijne heeft ook een 1.2 hetzelfde blokje als die van D-gek en als die kadett c…dus dan kan je zien dat de 1200 degelijk is anders zou niet 3 generaties kadett gelegen hebben. Voordeel bij mij is dat ons pap monteur is bij een opel garage en door hem heb ik ook de kadett gekocht.
maar wat D-gek zegt klopt, bij “nieuwe”auto’s kan je bijna niks zelf meer en bij zo’n auto nog wel. En onderhoud heeft elke auto nodig. En je kan ook denken “wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan”
Maar zoals elke (oude(re)) opel let op voor roest.19 januari 2012 om 17:32 #17977162Staat 1985 in de advertentie maar zal wel 1975 zijn
19 januari 2012 om 17:45 #17977163ik heb een coupe ben 19 en het is gwn degelijk een mooi
19 januari 2012 om 18:07 #17977164Hier gaat het niet echt om het feit of het een nieuwe auto is of een oldtimer, maar gewoon omdat ik eigenlijk geen eigen wagen nodig heb.. heb er altijd eentje ter beschikking waar ik mee kan en mag rijden naar waar ik ook moet. Maar zoals gezegd wil ik een eigen autootje ^^.
Ik ken behoorlijk weinig van auto’s maar ben wel van plan me er in te verdiepen om zoals aangegeven het onderhoud ervan zelf te kunnen doen (klein onderhoud dan wel).
Heb nog even aan de verkoper wat foto’s van het interieur gevraagd en gevraagd of er ergens roest aan de wagen is.. want als die er is zitten we waarschijnlijk nog verder van huis..19 januari 2012 om 18:40 #17977165Ik rijd vanaf mijn 18de in een c coupe, heb vorig jaar een D kadett bijgekocht en ben nog student dusja ;)
Mijn ervaring is dat als je hem redelijk standaard laat ze super betrouwbaar zijn en niet veel kosten.
Ook redelijk zuinig:)Als je gaat verbouwen wordt het een ander verhaal, dan kunnen de kosten hoog oplopen.
Mijn moeder heeft 18 jaar in een C kadett sedan gereden en die is 2 keer stil komen te staan!
Een keer omdat de tank meter kapot was ( benzine op)
En een keer omdat er iets met de puntjes was.20 januari 2012 om 10:17 #17977166mijn vriendin rijdt ook al een dik jaar in een c kadett sedan, 1.2s
loopt altijd, ook bij -10 graden.
enkel de motor een grote beurt gedaan, stelt niks voor bij die dingen :thumb20 januari 2012 om 10:25 #17977167het plan is wel leuk een oldtimer en zeker een c kaddedelec,maar als je niet beschikt over
enige technische kennis,zoals lassen,sleutelen,een ruimte waar je binnen kan staan,plaatwerk
enz dan zou ik er niet aan beginnen.ik bedoel als je alles moet uit besteden dus veel moet
laten doen dan moet ik je pa helaas gelijk geven want dan loop je leeg op een oldtimer.
dus denk na voor je ergens je senten in steek.voorbeelden genoeg op mp van gestrande
projecten.
vgr tonsr.20 januari 2012 om 11:58 #17977168Ruimte waar hij binnen kan staan heb ik wel, de rest niet.. maar ken altijd wel mensen die kunnen lassen en iets van auto’s kennen (moeten natuurlijk ook tijd en zin hebben om te helpen).
Maar qua onderhoud enzo zou ik het wel graag allemaal leren (in de schaarse vrije tijd dat ik heb :p)..20 januari 2012 om 12:42 #17977169Dat je een ruimte hebt om hem binnen te zetten scheelt al een hoop. Vindt het plaatwerk wat fijner. En als je mensen kent die kunnen en willen lassen en mensen kent wie iets van sleutelen weten is ook fijn….Als er iets moet gebeuren kan je vragen of hun het kunnen doen en als je dan mee helpt leer je er ook van…enja de kosten zullen dan ook wel mee vallen.
20 januari 2012 om 13:29 #17977170zolang dat ik er niet elk jaar een paar duizend euro tegenaan zou moeten gooien kan ik er wel mee leven :)
20 januari 2012 om 13:54 #17977171paar duizend per jaar ben je echt niet kwijt.
materiaal voor een grote beurt kost nog geen 100 euro, en is gemakkelijk zelf te doen. vooral met een vraagbaak/info boekje (zelf sleutelen) erbij.
kun je kopen op bijv. http://www.bol.com” onclick=”window.open(this.href);return false;inlas delen kosten paar tientjes, en er is nog genoeg 2e hands te krijgen.
heb laatst nieuwe remschijven, remblokken, 4 schokbrekers, en 4 veren gekocht, en was 200 euro kwijt, wel even extra goed gezocht. dan kan ie er wat betreft het onderstel wel even tegenaan. :thumbup
20 januari 2012 om 14:19 #17977172Ja, als je alles zelf kan doen valt dit idd wel mee =) maar als je in het slechtste geval naar een garage er voor moet ben je de werkuren ook nog eens kwijt, wat toch ook al niet te min is.. Maar waar een wil is is een weg en als ik iets zelf wil doen zal het me wel lukken ook normaal :)
24 januari 2012 om 21:34 #17977173Het plaatwerk is inderdaad het grootste probleem, verder is het eigenlijk net LEGO :thumb
Maar plaatwerken en lassen is ook te leren, je hoeft echt geen las cursus te volgen om 1mm plaat te lassen.
Dat is een vak apart namelijk, gewoon proberen en oefenen.Zoals je zegt: waar een wil is… :afro
25 januari 2012 om 19:13 #17977174ik heb mijn sedan ook op mijn 18e gekocht, met nul ervaring in auto’s alleen een hele hoop interesse . helemaal zelf opgebouwd.
dus echt moeilijk is het niet als je maar erin geloofd king:, als je een dopsleutelsetje aanschaft ( 20 euro ofzo ) en een vraagbaak en je weet hoe de motorkap opengaat dan kom je zelf al heel ver.15 maart 2012 om 15:17 #17977159Hallo iedereen :D
Was opt het net aan het zoeken voor een mooie coupé en botste samen met m’n vader op een kadett c coupé! Het is een mooie, jonge en toch een sportieve auto denken we :thumb
Samen meteen vader volg ik sinds kort een reeks lessen oldtimerestauratie in brussel (o ja, we zijn van België). We staan nu op het punt een autotje aan te schaffen en kunnen elke raad gebruiken. Eerder vernamen we al dat Opel een zeer degelijk merk was… Nu willen we zoveel mogelijk te weten komen over deze auto ;)
Alle raad is welkom, zo, wil ik wel iets weten over het werkelijke verbruik, maar ook de zwakk(er)e puntjes van de auto :D ook de positieve punten zijn welkom natuurlijk! :thumb
Als iemand een mooie kadett c coupe staan in de buurt van het belgische Limburg ( verder mag ook, maar liefst niet in Nederland), post dan vooral iets aub :DAlvast bedankt!!! GP
15 maart 2012 om 21:14 #17977175Het zwakste punt is dat ze flink (kunnen) roesten (zoals de meeste oude opels).
En de 1200 blokjes zijn degelijke motoren.
Maar zijn genoeg mensen op et forum die alles weten van de C kadettjes15 maart 2012 om 21:16 #17977176http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-kadett-e-1-6-diesel-63414407.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; deze uit belgie lijkt me wel in goede staat, 16 dieseltje, kom je niet veel tegen
16 maart 2012 om 07:54 #17977177@Astra 1.4 NZ wrote:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/opel-kadett-e-1-6-diesel-63414407.htm deze uit belgie lijkt me wel in goede staat, 16 dieseltje, kom je niet veel tegen
das toch geen c-kadett :???:
als je niet te handig bent met het lasapparaat, zorg dan bij aanschaf voor iig een harde koets, liefst een net gerestaureerde. Kost iets meer maar dan weet ik zeker dat je er nog jaren plezier van gaat hebben, helemaal als je hem binnen kan zetten. Want de techniek is eenvoudig, als er iets stuk gaat kun je dat vaak makkelijk zelf vervangen. Bovendien zijn er nog onderdelen voor die 1.2 motoren in overvloed. king:
28 maart 2012 om 17:29 #17977178http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/opel-kadett-63622042.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Iemand enig idee over deze?
Grootste probleem is wel dat ik de onderdelen niet zou nodig hebben en hij hem enkel wil verkopen met onderdelen..28 maart 2012 om 17:33 #17977179Hij lijkt mij in ieder geval het bekijken waard, ziet er zo op de foto`s erg goed uit :)
28 maart 2012 om 17:39 #17977180Ja, maar waarschijnlijk ook net gespoten (misschien om het roest weg te steken en te verkopen?) en op de foto met het dashboard zie ik roest aan de deur en onder het raam, ook de zijkant (binnenkant) aan de pedalen komt precies los?
Ook staat de nieuwe nummerplaat mij niet echt aan, kan hem toch nog niet lang in zijn bezit hebben dan?
Or am I wrong? :D28 maart 2012 om 17:45 #17977181Ik zie een streepje (vlieg?)roest onder het raam inderdaad, maar bij de deur en pedalen zie ik niets vreemds?
Dat wat bij de pedalen loslaat is het cardboard wat daar zit, naar mijn mening sowiezo al waardeloos spul… je hoeft t maar boos aan te kijken en het scheurt :PMaargoed, ik zou zeggen; ga vooral even (kritisch) kijken.
Om deze nu te laten lopen aan de hand van 4 foto`s lijkt mij toch een gemiste kans :)28 maart 2012 om 17:48 #17977182Het scharnier van de deur bedoelde ik ;)
En is dat cardboard dan “makkelijk” te vervangen? ^^ -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.