Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett c coupe c20let *WORDT VERKOCHT!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2010 om 15:04 #17585853
origineel gepost door asconac20let
dat is erg strak gemaakt, zie ik het goed als ik zeg dat je een beetje van je blok heb weggehaald onder bij de pijlstok? je heb er zeker nog niet nog een liggen:pwat ik dan wel jammer vind, zn mooie downpipe, en dan niks gedaan aan de rest:P en bedankt voor je reactie op mijn ascona!
over de as, is aangepast door vorige eigenaar, wat ik kan zien is dat ze hem hebben verlengt, ik denk dat ik die as nog wel overnieuw laat maken, deze is niet 100% in balans dus de auto wou nog wel beetje trillen.
Blok is niks afgehaald hoor. Lijkt wel te glimmen op de foto maar is niks aan gedaan.;)
Downpipe is op maat gemaakt door een vriend van mij, evenals de rest van de uitlaat, de intercoolerbuizen en nog wat kleine zaken. Je kunt hem altijd vragen of hij tijd heeft..
Dit zit overigens niet in de Caravan maar in een c-coupe die verder ook helemaal af is, dus niks gedaan aan de rest is zeker niet waar…:o
Is een van de mooiste coupe’s die ik ken… Helaas is de eigenaar niet de vlotste en moet de auto nog steeds omgekeurd worden..
Normaal gesproken zit die R25 bak in een omega. Daarin ligt de motor netjes uitgelijnd met het diff(dat vast zit aan de carrosserie) en bewegen die delen nauwelijks ten opzichte van elkaar . In een kadett beweegt het diff wel en beweegt de as dus ook meer. Uitlijning van de as is dus eigenlijk nooit precies goed en dan zet je een beetje spanning op het rubber. Ook heb je geen schuifstuk.
@16v kadett c;waar zou je die filterbak willen plaatsen? als je op de foto’s kijkt zie je dat de rembekrachtiger en hoofdremcilinder ook achter de koplamp zitten en dat er gewoon erg weinig ruimte is daar.:hmmz een v6 of v8 hoef niet meer plaats in te nemen als een C20LET, v6 is vaak korter als een 4 cilinder en een v8 niet veel langer. Bij de C20LET heb je wel nog een intercooler nodig en allerlei lompe buizen naar en van die intercooler. ook neemt de turbo zelf ruimte in.
Maar het is wel zo dat je geen warme lucht wil aanzuigen. Maar achter de koplamp zit je eigenlijk al redelijk goed, alleen bij stilstand krijg je daar warme lucht. zogauw er gereden wordt krijg je daar koude rijwind. een alu schotje zou misschien nog wel een idee zijn.
10 januari 2010 om 15:09 #17585854origineel gepost door 16v kadett c
daarom heeft subaru stikstofinjectie op de interkoeler
Dat is geen standaard auto dan…
Subaru heeft wel een waterspraysysteem gebruikt op de intercooler. Maar dat is ook wel nodig als je de intercooler op zo’n domme plaats monteert:o…. Hitte trekt omhoog en als je stilstaat met draaiende motor wordt bij een Subaru de intercooler flink verhit.:thumbdown
Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.:afro
10 januari 2010 om 16:13 #17585855Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.
je zegt het zelf al he
ik ben er niet weg van een openfilter kijk maar eens op je schoepenwiel van de turbo
en kijk dan maar een die een normaale filter heeftmaar goed als je een open filter wild wie ben ik dan he
10 januari 2010 om 16:31 #17585856Dit zit overigens niet in de Caravan maar in een c-coupe die verder ook helemaal af is, dus niks gedaan aan de rest is zeker niet waar…:o
Is een van de mooiste coupe’s die ik ken… Helaas is de eigenaar niet de vlotste en moet de auto nog steeds omgekeurd worden..het lijkt alsof er niks aan gedaan is, zal ik het zo zeggen, heb je toevallig een foto van de motorruimte, en complete auto? altijd interessant!!!
10 januari 2010 om 16:33 #17585857origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door 16v kadett c
daarom heeft subaru stikstofinjectie op de interkoeler
Dat is geen standaard auto dan…
Subaru heeft wel een waterspraysysteem gebruikt op de intercooler. Maar dat is ook wel nodig als je de intercooler op zo’n domme plaats monteert:o…. Hitte trekt omhoog en als je stilstaat met draaiende motor wordt bij een Subaru de intercooler flink verhit.:thumbdown
Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.:afro
in de goede oude tijd dat mn pa nog rallys reed voor mitsubischi nederland, hadden ze, toen ze met de lancer reden, soort van injectoren gebruikt die ijskoud water tegen de intercooler aanspoten.
10 januari 2010 om 16:38 #17585858en je de hooftremslinder zit ook in de weg dat klopt ook
er zijn gasten die die ook verplaats heben die zit dan waar de accu zit
dat zou ook mooi zijn dan past een filterbak zoen anders alu schoten of een bak waar je open filter in zit
wilden even zegen dat ik de kadett niet wil afkraaken hoor wand het is echt een bom:D
10 januari 2010 om 16:55 #17585859origineel gepost door 16v kadett c
en je de hooftremslinder zit ook in de weg dat klopt ook
er zijn gasten die die ook verplaats heben die zit dan waar de accu zit
dat zou ook mooi zijn dan past een filterbak zoen anders alu schoten of een bak waar je open filter in zit
wilden even zegen dat ik de kadett niet wil afkraaken hoor wand het is echt een bom:D
ik snap je bedoeling, en mensen zeggen vaak van als een aanpassing zoals open luchtfilter beter is, zouden ze dat fabrieksuit al doen. en je ziet zn bak inderdaad wel eens. trouwens bij mijn c kadett zit de turbo gedraaid, waardoor de luchtmassa meter onder zit, en de luchtfilter ook. dus die krijgt vol koude lucht, maar ja ook veel vuil dus daar moet ik nog een hele goede oplossing voor bedenken.
Met hoofdremcilinder bij de accu, zie je alleen bij rechts gestuurde kadettjes, hoe zou je dat anders willen/kunnen maken met een links gestuurde auto?
10 januari 2010 om 17:19 #17585860origineel gepost door asconac20let
het lijkt alsof er niks aan gedaan is, zal ik het zo zeggen, heb je toevallig een foto van de motorruimte, en complete auto? altijd interessant!!!
:wtf
De motorruimte van de blauwe coupe op de foto’s ziet er toch niet zo slecht uit?heb helaas geen foto’s meer van de motorruimte toen hij klaar was. zal de eigenaar een paar foto’s vragen. Hier nog wel een foto van de heel auto.
en de intercooler en motor bij het opbouwen.
Maar nu stop ik met het plaatsen van foto’s-offtopic….Dit is tenslotte een topic over jouw kadett…:wub
10 januari 2010 om 17:48 #17585861GAVE KLEUR!!!! past echt bij zn auto, net als appeltjesgroen!.
back on topic, ik ben vandaag druk bezig geweest met het strippen van de motorruimte, alleen de kabelboom ligt er nog, maar die moet toch nog vers gemaakt worden dus maakt niet zo veel uit. motor is kaal gemaakt, en heb nu alleen een compleet blok met kop, dus zonder in en uitlaat en steunen want dat word allemaal gestraald,gespoten,bewerkt net wat.
de motorruimte maak ik zelf strak, en zet ik zelf in de grondlak, vervolgens word hij wel bij de spuiter gespoten.
de chassis balken in de motor ruimte worden met 3m chassis lak gespoten, zit een klein probeersel bij op de foto’s te zien, want je kan ook zien dat het maar half is gespoten. oja, bij een foto van de koplamp ruimte kun je zien dat het lijkt alsof het niet is afgeplakt, maar geen paniek dat is niet zo :p
bij deze:
oja bedankt voor jullie reacties en interesse allemaal!10 januari 2010 om 19:26 #17585862Goed bezig..:afro
Ik zou de remleidingen eruit halen en anders terugleggen. De leiding voor het linkervoorwiel zou ik een nieuw gat voor maken in de buurt van de rembekrachtiger/hoofdremcilinder en dan zou ik de leiding naar achteren en het rechtervoorwiel langs de radiateurbalk leggen en dannaar achteren. Dan zit je niet meer tegen die leidingen aan te kijken en zitten ze ook niet in de bburt van turbo of uitlaat. en die remdrukbegrenzer zou ik in de auto monteren.
Blijf me verbazen over die geniale oplossing met die ‘spacer’:D… dat wij dat nooit bedacht hebben.:cry
10 januari 2010 om 19:38 #17585863Zo dat is een super strakke C QP :wub:wub
10 januari 2010 om 19:42 #17585864@ asconalet mooi project vind jouw B Ascona ook geweldig :wub wou dat ik de tijd en het geld voor had:cry
10 januari 2010 om 20:12 #17585865Hey Mats,
Goed bezig. Morgen gaan we weer verder dan heel de motor ruimte in de primer spuiten. Kijk maar uit want de coupe wordt straks nog strakker dan je ascona. ;)
Oja en die blauwe c coupe is echt super mooi. Die is gewoon perfect.
10 januari 2010 om 20:21 #17585866origineel gepost door giuliettaevo
Goed bezig..:afroIk zou de remleidingen eruit halen en anders terugleggen. De leiding voor het linkervoorwiel zou ik een nieuw gat voor maken in de buurt van de rembekrachtiger/hoofdremcilinder en dan zou ik de leiding naar achteren en het rechtervoorwiel langs de radiateurbalk leggen en dannaar achteren. Dan zit je niet meer tegen die leidingen aan te kijken en zitten ze ook niet in de bburt van turbo of uitlaat. en die remdrukbegrenzer zou ik in de auto monteren.
Blijf me verbazen over die geniale oplossing met die ‘spacer’:D… dat wij dat nooit bedacht hebben.:cry
Top idee, ik had zelf bedacht om ze zo laag mogelijk te leggen en dan zie je ze ook niet, maar dit is nog beter, oja de remdrukverdeler komt zeker in de auto! en de remleidingen worden zowiezo vernieuwd, tnx
en bas, ik heb nog ff hard doorgewerkt, een kant is nu klaar, staat al in de grondlak, heb meteen even zwart er over heen geneveld, is wel zo makkelijk met het schuren morgen!
voor sommige ziet het er misschien slordig uit, maar zo heb ik het bij mijn ascona ook gedaan en je ziet het resultaat.
ben opzoek naar gele koni’s rondom!!!!
10 januari 2010 om 20:31 #17585867Pipo levert goede schokdempers.:thumbup
Staan volgens mij ook in het te koop gedeelte.
11 januari 2010 om 12:18 #17585868Dat gaan we vanavond ff overdoen want dit wordt nooit straks. De druppels siliconen staan in de primer. Als je daar lak overheen spuit blijf je die druppels zijn.
11 januari 2010 om 14:18 #17585869dat is geen silicone vriend:p lak druppels van spuitbus, kun je zo weg halen!
11 januari 2010 om 22:29 #17585870vandaag weer veel gedaan, samen met bas.
motorruimte is nu spuit klaar, en motorsteunen heb ik nog even doorgelast.bij deze:
12 januari 2010 om 21:41 #17585871motorruimte is klaar!, erg goed gelukt al zeg ik het zelf.
bij deze wat foto’s, ook van de waarschijnlijke nieuwe velgen, heb ze nu in bruikleen. de rand word nog wel gepolijst, en het hart gepowdercoat :pbij deze de foto’s
14 januari 2010 om 18:40 #17585872kabelboom net even fris gemaakt, alle oude isolate verwijdert, nieuwe er over heen. ik heb katoentape gebruikt omdat ik dat het netst vind ogen!
14 januari 2010 om 19:51 #17585873lekker bezig kerel leuk project
14 januari 2010 om 21:22 #17585874zojuist nog even het kachelhuis schoon gemaakt, en weer gemonteerd met nieuwe schroefjes. lijkt best vies maar is schoon, ook lijkt de lak raar, maar zit beetje stof op :P
19 januari 2010 om 21:30 #17585875dat zal straks wel lekker vooruit gaan :)
alleen jammer dat je de lasnaden in de motorruimte niet meteen hebt strakgemaakt…
19 januari 2010 om 21:50 #17585876Nu wanneer het gespoten is zie je zo goed als Alles.. dalijk als de motor erin ligt zie je het niet eens meer laat staan dat het je niet eens irriteert:)
Maar goed, dat is dan voor de perfectionisten onder ons.
19 januari 2010 om 22:58 #17585877origineel gepost door Koendettc
dat zal straks wel lekker vooruit gaan :)alleen jammer dat je de lasnaden in de motorruimte niet meteen hebt strakgemaakt…
bedoel je de lasnaden van het doorlassen?
wat kun je eraan doen… vlakslijpen gaat ten koste van de stevigheid, niks eraan doen is het beste.
als het mooi netjes gelast is, vind ik het altijd wel mooi staan.
mooi project, motorruimte ziet er goed uit.:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.