Kadett c coupe c20let *WORDT VERKOCHT!!!!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Kadett c coupe c20let *WORDT VERKOCHT!!!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 94)
  • Auteur
    Berichten
  • #17585853
    giuliettaevo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2006

      origineel gepost door asconac20let
      dat is erg strak gemaakt, zie ik het goed als ik zeg dat je een beetje van je blok heb weggehaald onder bij de pijlstok? je heb er zeker nog niet nog een liggen:p

      wat ik dan wel jammer vind, zn mooie downpipe, en dan niks gedaan aan de rest:P en bedankt voor je reactie op mijn ascona!

      over de as, is aangepast door vorige eigenaar, wat ik kan zien is dat ze hem hebben verlengt, ik denk dat ik die as nog wel overnieuw laat maken, deze is niet 100% in balans dus de auto wou nog wel beetje trillen.

      Blok is niks afgehaald hoor. Lijkt wel te glimmen op de foto maar is niks aan gedaan.;)
      Downpipe is op maat gemaakt door een vriend van mij, evenals de rest van de uitlaat, de intercoolerbuizen en nog wat kleine zaken. Je kunt hem altijd vragen of hij tijd heeft..
      Dit zit overigens niet in de Caravan maar in een c-coupe die verder ook helemaal af is, dus niks gedaan aan de rest is zeker niet waar…:o
      Is een van de mooiste coupe’s die ik ken… Helaas is de eigenaar niet de vlotste en moet de auto nog steeds omgekeurd worden..

      Normaal gesproken zit die R25 bak in een omega. Daarin ligt de motor netjes uitgelijnd met het diff(dat vast zit aan de carrosserie) en bewegen die delen nauwelijks ten opzichte van elkaar . In een kadett beweegt het diff wel en beweegt de as dus ook meer. Uitlijning van de as is dus eigenlijk nooit precies goed en dan zet je een beetje spanning op het rubber. Ook heb je geen schuifstuk.


      @16v
      kadett c;

      waar zou je die filterbak willen plaatsen? als je op de foto’s kijkt zie je dat de rembekrachtiger en hoofdremcilinder ook achter de koplamp zitten en dat er gewoon erg weinig ruimte is daar.:hmmz een v6 of v8 hoef niet meer plaats in te nemen als een C20LET, v6 is vaak korter als een 4 cilinder en een v8 niet veel langer. Bij de C20LET heb je wel nog een intercooler nodig en allerlei lompe buizen naar en van die intercooler. ook neemt de turbo zelf ruimte in.

      Maar het is wel zo dat je geen warme lucht wil aanzuigen. Maar achter de koplamp zit je eigenlijk al redelijk goed, alleen bij stilstand krijg je daar warme lucht. zogauw er gereden wordt krijg je daar koude rijwind. een alu schotje zou misschien nog wel een idee zijn.

      #17585854
      giuliettaevo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 November 2006

        origineel gepost door 16v kadett c

        daarom heeft subaru stikstofinjectie op de interkoeler

        Dat is geen standaard auto dan…

        Subaru heeft wel een waterspraysysteem gebruikt op de intercooler. Maar dat is ook wel nodig als je de intercooler op zo’n domme plaats monteert:o…. Hitte trekt omhoog en als je stilstaat met draaiende motor wordt bij een Subaru de intercooler flink verhit.:thumbdown

        Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.:afro

        #17585855
        16v kadett c
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2010

          Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.

          je zegt het zelf al he
          ik ben er niet weg van een openfilter kijk maar eens op je schoepenwiel van de turbo
          en kijk dan maar een die een normaale filter heeft

          maar goed als je een open filter wild wie ben ik dan he

          #17585856
          asconac20let
            Lid sinds:
            26 December 2009

            Dit zit overigens niet in de Caravan maar in een c-coupe die verder ook helemaal af is, dus niks gedaan aan de rest is zeker niet waar…:o
            Is een van de mooiste coupe’s die ik ken… Helaas is de eigenaar niet de vlotste en moet de auto nog steeds omgekeurd worden..

            het lijkt alsof er niks aan gedaan is, zal ik het zo zeggen, heb je toevallig een foto van de motorruimte, en complete auto? altijd interessant!!!

            #17585857
            asconac20let
              Lid sinds:
              26 December 2009

              origineel gepost door giuliettaevo

              origineel gepost door 16v kadett c

              daarom heeft subaru stikstofinjectie op de interkoeler

              Dat is geen standaard auto dan…

              Subaru heeft wel een waterspraysysteem gebruikt op de intercooler. Maar dat is ook wel nodig als je de intercooler op zo’n domme plaats monteert:o…. Hitte trekt omhoog en als je stilstaat met draaiende motor wordt bij een Subaru de intercooler flink verhit.:thumbdown

              Hoe kouder de lucht hoe meer vermogen.:afro

              in de goede oude tijd dat mn pa nog rallys reed voor mitsubischi nederland, hadden ze, toen ze met de lancer reden, soort van injectoren gebruikt die ijskoud water tegen de intercooler aanspoten.

              #17585858
              16v kadett c
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2010

                en je de hooftremslinder zit ook in de weg dat klopt ook
                er zijn gasten die die ook verplaats heben die zit dan waar de accu zit
                dat zou ook mooi zijn dan past een filterbak zo

                en anders alu schoten of een bak waar je open filter in zit

                wilden even zegen dat ik de kadett niet wil afkraaken hoor wand het is echt een bom:D

                #17585859
                asconac20let
                  Lid sinds:
                  26 December 2009

                  origineel gepost door 16v kadett c

                  en je de hooftremslinder zit ook in de weg dat klopt ook
                  er zijn gasten die die ook verplaats heben die zit dan waar de accu zit
                  dat zou ook mooi zijn dan past een filterbak zo

                  en anders alu schoten of een bak waar je open filter in zit

                  wilden even zegen dat ik de kadett niet wil afkraaken hoor wand het is echt een bom:D

                  ik snap je bedoeling, en mensen zeggen vaak van als een aanpassing zoals open luchtfilter beter is, zouden ze dat fabrieksuit al doen. en je ziet zn bak inderdaad wel eens. trouwens bij mijn c kadett zit de turbo gedraaid, waardoor de luchtmassa meter onder zit, en de luchtfilter ook. dus die krijgt vol koude lucht, maar ja ook veel vuil dus daar moet ik nog een hele goede oplossing voor bedenken.

                  Met hoofdremcilinder bij de accu, zie je alleen bij rechts gestuurde kadettjes, hoe zou je dat anders willen/kunnen maken met een links gestuurde auto?

                  #17585860
                  giuliettaevo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2006

                    origineel gepost door asconac20let

                    het lijkt alsof er niks aan gedaan is, zal ik het zo zeggen, heb je toevallig een foto van de motorruimte, en complete auto? altijd interessant!!!

                    :wtf
                    De motorruimte van de blauwe coupe op de foto’s ziet er toch niet zo slecht uit?

                    heb helaas geen foto’s meer van de motorruimte toen hij klaar was. zal de eigenaar een paar foto’s vragen. Hier nog wel een foto van de heel auto.

                    en de intercooler en motor bij het opbouwen.

                    Maar nu stop ik met het plaatsen van foto’s-offtopic….Dit is tenslotte een topic over jouw kadett…:wub

                    #17585861
                    asconac20let
                      Lid sinds:
                      26 December 2009

                      GAVE KLEUR!!!! past echt bij zn auto, net als appeltjesgroen!.

                      back on topic, ik ben vandaag druk bezig geweest met het strippen van de motorruimte, alleen de kabelboom ligt er nog, maar die moet toch nog vers gemaakt worden dus maakt niet zo veel uit. motor is kaal gemaakt, en heb nu alleen een compleet blok met kop, dus zonder in en uitlaat en steunen want dat word allemaal gestraald,gespoten,bewerkt net wat.

                      de motorruimte maak ik zelf strak, en zet ik zelf in de grondlak, vervolgens word hij wel bij de spuiter gespoten.

                      de chassis balken in de motor ruimte worden met 3m chassis lak gespoten, zit een klein probeersel bij op de foto’s te zien, want je kan ook zien dat het maar half is gespoten. oja, bij een foto van de koplamp ruimte kun je zien dat het lijkt alsof het niet is afgeplakt, maar geen paniek dat is niet zo :p

                      bij deze:
                      oja bedankt voor jullie reacties en interesse allemaal!

                      #17585862
                      giuliettaevo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 November 2006

                        Goed bezig..:afro

                        Ik zou de remleidingen eruit halen en anders terugleggen. De leiding voor het linkervoorwiel zou ik een nieuw gat voor maken in de buurt van de rembekrachtiger/hoofdremcilinder en dan zou ik de leiding naar achteren en het rechtervoorwiel langs de radiateurbalk leggen en dannaar achteren. Dan zit je niet meer tegen die leidingen aan te kijken en zitten ze ook niet in de bburt van turbo of uitlaat. en die remdrukbegrenzer zou ik in de auto monteren.

                        Blijf me verbazen over die geniale oplossing met die ‘spacer’:D… dat wij dat nooit bedacht hebben.:cry

                        #17585863
                        vectra2004gts
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 August 2007

                          Zo dat is een super strakke C QP :wub:wub

                          #17585864
                          vectra2004gts
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 August 2007

                            @ asconalet mooi project vind jouw B Ascona ook geweldig :wub wou dat ik de tijd en het geld voor had:cry

                            #17585865
                            Bas_nl
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 June 2008

                              Hey Mats,

                              Goed bezig. Morgen gaan we weer verder dan heel de motor ruimte in de primer spuiten. Kijk maar uit want de coupe wordt straks nog strakker dan je ascona. ;)

                              Oja en die blauwe c coupe is echt super mooi. Die is gewoon perfect.

                              #17585866
                              asconac20let
                                Lid sinds:
                                26 December 2009

                                origineel gepost door giuliettaevo
                                Goed bezig..:afro

                                Ik zou de remleidingen eruit halen en anders terugleggen. De leiding voor het linkervoorwiel zou ik een nieuw gat voor maken in de buurt van de rembekrachtiger/hoofdremcilinder en dan zou ik de leiding naar achteren en het rechtervoorwiel langs de radiateurbalk leggen en dannaar achteren. Dan zit je niet meer tegen die leidingen aan te kijken en zitten ze ook niet in de bburt van turbo of uitlaat. en die remdrukbegrenzer zou ik in de auto monteren.

                                Blijf me verbazen over die geniale oplossing met die ‘spacer’:D… dat wij dat nooit bedacht hebben.:cry

                                Top idee, ik had zelf bedacht om ze zo laag mogelijk te leggen en dan zie je ze ook niet, maar dit is nog beter, oja de remdrukverdeler komt zeker in de auto! en de remleidingen worden zowiezo vernieuwd, tnx

                                en bas, ik heb nog ff hard doorgewerkt, een kant is nu klaar, staat al in de grondlak, heb meteen even zwart er over heen geneveld, is wel zo makkelijk met het schuren morgen!

                                voor sommige ziet het er misschien slordig uit, maar zo heb ik het bij mijn ascona ook gedaan en je ziet het resultaat.

                                ben opzoek naar gele koni’s rondom!!!!

                                #17585867
                                giuliettaevo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  5 November 2006

                                  Pipo levert goede schokdempers.:thumbup

                                  Staan volgens mij ook in het te koop gedeelte.

                                  #17585868
                                  Bas_nl
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2008

                                    Dat gaan we vanavond ff overdoen want dit wordt nooit straks. De druppels siliconen staan in de primer. Als je daar lak overheen spuit blijf je die druppels zijn.

                                    #17585869
                                    asconac20let
                                      Lid sinds:
                                      26 December 2009

                                      dat is geen silicone vriend:p lak druppels van spuitbus, kun je zo weg halen!

                                      #17585870
                                      asconac20let
                                        Lid sinds:
                                        26 December 2009

                                        vandaag weer veel gedaan, samen met bas.
                                        motorruimte is nu spuit klaar, en motorsteunen heb ik nog even doorgelast.

                                        bij deze:

                                        #17585871
                                        asconac20let
                                          Lid sinds:
                                          26 December 2009

                                          motorruimte is klaar!, erg goed gelukt al zeg ik het zelf.
                                          bij deze wat foto’s, ook van de waarschijnlijke nieuwe velgen, heb ze nu in bruikleen. de rand word nog wel gepolijst, en het hart gepowdercoat :p

                                          bij deze de foto’s

                                          #17585872
                                          asconac20let
                                            Lid sinds:
                                            26 December 2009

                                            kabelboom net even fris gemaakt, alle oude isolate verwijdert, nieuwe er over heen. ik heb katoentape gebruikt omdat ik dat het netst vind ogen!

                                            #17585873
                                            vectratinus
                                              Lid sinds:
                                              2 October 2008

                                              lekker bezig kerel leuk project

                                              #17585874
                                              asconac20let
                                                Lid sinds:
                                                26 December 2009

                                                zojuist nog even het kachelhuis schoon gemaakt, en weer gemonteerd met nieuwe schroefjes. lijkt best vies maar is schoon, ook lijkt de lak raar, maar zit beetje stof op :P

                                                #17585875
                                                Koendettc
                                                  Lid sinds:
                                                  16 December 2009

                                                  dat zal straks wel lekker vooruit gaan :)

                                                  alleen jammer dat je de lasnaden in de motorruimte niet meteen hebt strakgemaakt…

                                                  #17585876
                                                  peerke1987
                                                    Lid sinds:
                                                    28 December 2006

                                                    Nu wanneer het gespoten is zie je zo goed als Alles.. dalijk als de motor erin ligt zie je het niet eens meer laat staan dat het je niet eens irriteert:)

                                                    Maar goed, dat is dan voor de perfectionisten onder ons.

                                                    #17585877
                                                    Christian-tsx
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      25 May 2008

                                                      origineel gepost door Koendettc
                                                      dat zal straks wel lekker vooruit gaan :)

                                                      alleen jammer dat je de lasnaden in de motorruimte niet meteen hebt strakgemaakt…

                                                      bedoel je de lasnaden van het doorlassen?

                                                      wat kun je eraan doen… vlakslijpen gaat ten koste van de stevigheid, niks eraan doen is het beste.

                                                      als het mooi netjes gelast is, vind ik het altijd wel mooi staan.

                                                      mooi project, motorruimte ziet er goed uit.:thumbup

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 94)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.