Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett c coupe 74 uit het slop getrokken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2010 om 19:12 #17216865
Sinds gisteren ben ik in het bezit van deze coupe
ligt een 1.2 s in met een 4-bakwordt volledig opgeknapt
ben vanmiddag begonnen met demonteren
direct een paar vragen…..
hoe krijg ik de ramen in de deuren er het beste uit?
op hoeveel plaatsen zitten de schermen voor bevestigd?
30 januari 2010 om 19:25 #17601994schermen voor bij de keienvanger met 3 schroeven. onder bij de dorpel met 1 en binnen onder de dash met 2… als ik het me goed kan herrineren.
De ramen… bekleding van de deur. Raam losschroeven. De rubbers langs het glas eruit halen, en dan het glas naar boven uit de deur draaien..het is voor mij even geleden maar volgens mij zit ik er niet ver naast..
veel succes met opknappen..30 januari 2010 om 19:32 #17601995oke dat moet wel lukken
had al alles losgemaakt behalve die strip aan de onderkant van de raam
de stoelen heb ik ook mee liggen knommelen
heb je hier ook nog een tip voor?30 januari 2010 om 20:02 #1760199630 januari 2010 om 21:23 #17601997De strip onderaan het glas zit vast en komt er als 1 geheel uit, volgens mij.
Stoelen, aan de voorkant zitten 2 beugels op de bodem. als je deze los maakt kun je de stoelen naar achteren schuiven en dan komen deze los van de rail…1 februari 2010 om 16:07 #17601998oke thanks
had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezenben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinig1 februari 2010 om 19:33 #17601999dat is een mooie wagen, uit een mooi jaar.
ben er zuinig op.groeten.
1 februari 2010 om 20:21 #17602000origineel gepost door coot
oke thanks
had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezenben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinigDie 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup
1 februari 2010 om 21:11 #17602001origineel gepost door Pablo
origineel gepost door coot
oke thanks
had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezenben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinigDie 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup
vergeet maar? liefhebberskwestie?
1 februari 2010 om 21:36 #17602002origineel gepost door coot
origineel gepost door Pablo
origineel gepost door coot
oke thanks
had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezenben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinigDie 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup
vergeet maar? liefhebberskwestie?
er is volgens mij geen 5 bak die op jou 1.2 past
2 februari 2010 om 11:38 #17602003origineel gepost door Paullus
origineel gepost door coot
origineel gepost door Pablo
origineel gepost door coot
oke thanks
had al een kijkje genomen bij de kadett c club maar nog niet genoeg tijd gehad om te lezenben nog aan het zoeken voor een 5-bak om toch NOG zuiniger en wat harder te kunnen rijden
mijn ascona rijdt 1 op 7 dus een kadett is al vrij zuinigDie 5 bak vergeet maar;), maar mooi kadettje!:thumbup
vergeet maar? liefhebberskwestie?
er is volgens mij geen 5 bak die op jou 1.2 past
Idd
3 februari 2010 om 12:38 #176020045 bak is nooit geleverd op een 1,2 kadett alleen verkrijgbaar vanaf 1600.
of je moet zelf gaan bouwen met bv een bak van een toyota tercel of zo3 februari 2010 om 13:45 #17602005Veel laswerk aan, maar leuk C1’tje
succes!!!:afro
Greetz,
Bear :agent3 februari 2010 om 22:45 #17602006heej Bear, auch hiej?:P
vanavond even tijd gehad om te sleutelen
achterkant even kaal gemaakt, raamgebeuren in de portieren even in de kruipolie gezet want dit wou niet loskomen
portieren zijn er trouwens slecht aan toe dus mocht nog iemand er 2 hebben staan dan hou ik me aanbevolen….ben eens rond aan het kijken hoe ik meer pk’s uit mijn 1.2 s kan krijgen
krijg het advies voor kopvlakken, webers en uitlaat
maar wat doet dit met het verbruik? en hoeveel vermogenwinst kan ik bereiken? lijdt de motor hier niet te veel van?6 februari 2010 om 18:13 #17602007vanmiddag even de ramen eruit gehaald behalve in de portieren want dat wil maar niet lukken
morgen gaan mijn deuren eraan want die worden toch vervangen
dashboard eruit en dan is hij al kaal op de tank en motor/bak nadan begint het las en schuurwerk
morgen trouwens weer wat foto’s met van die nieuwe toestand
21 maart 2010 om 20:57 #17602008auto is inmiddels al op aardig geschuurd maar dit kost nogal wat tijd
zijn eerder blijkbaar al nieuwe wielranden in gelast en dit is niet zo netjes gebeurt vindt ik
kwam dus een hoop plamuur tegende auto gaat het circuit op en heeft dus nogal wat aanpassingen nodig
– motor, mijn opties zijn momenteel 2.0 2.2 en 2.4 of c20xe (maar die heeft geen voorkeur)
welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat raden jullie aan?
– achteras, welke assen passen onder mijn kadett en kunnen het vermogen aan?
– vooras, ook andere als ik zware motor erin gooi en het circuit op ga?
– remmen, welke combinaties gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen (remmen, faiding, slijtage……….)
– iemand met een rolkooi in een c coupe?22 maart 2010 om 14:14 #17602009motor wordt om te beginnen een 2.0s
relatief goedkoop en makkelijk te vinden
hiermee wil ik ervaring op doen en dan kan er daarna misschien nog een ander blok in komende rest van de vragen blijven open
22 maart 2010 om 14:18 #17602010AnoniemLid sinds:
1 January 1970– motor, mijn opties zijn momenteel 2.0 2.2 en 2.4 of c20xe (maar die heeft geen voorkeur)
welke ervaringen hebben jullie hiermee en wat raden jullie aan?
Een mooie 2.0 CIH als begin om eens mee te oefenen.
– achteras, welke assen passen onder mijn kadett en kunnen het vermogen aan?
Neem dikke assen van een 1600 of een 2 liter (zijn wel wat duurder)
– vooras, ook andere als ik zware motor erin gooi en het circuit op ga?
een 1600 vooras of 2 liter Rallye/GTE (moeilijk te vinden en duur)
– remmen, welke combinaties gebruiken jullie en wat zijn de ervaringen (remmen, faiding, slijtage……….)
2.2 Rekord zijn zoveel combinaties is mega veel informatie op dit forum over te vinden22 maart 2010 om 14:27 #17602011Je kan ook de schijven van een Rekord 2.2 E pakken, de ATE-klauwen (één zuiger) van een Manta of Rekord, en daar een beugel van een voorwielaandrijver met geventileerde klauwen op zetten.
Deze klauwen zijn hetzelfde, alleen de beugel is bij één met geventileerde schijven wat langer om die dikkere schijven er tussen te krijgen.
De aansluiting van de remslang zit bij een voorwielaandrijver aan de zijkant van de klauw (achter de zuiger) en bij een achterwielaandrijver op de voorkant (zijkant zuiger).
Bij mijn weten zijn deze klauwen nooit op een achterwielaandrijver geleverd i.c.m. geventieleerde schijven , vandaar dat je ‘m even zelf samen moet stellen.Vooras kan je evt. van een 1.2 gebruiken, maar dan kan je ‘m beter verstevigen met een plaat aan de onderkant.
22 maart 2010 om 14:34 #17602012Oke bedankt voor de info
1600 assen had ik al gedacht maar misschien dat er nog meer opties zijn van andere Opels
zal alvast gaan zoeken naar die assen, dus mocht iemand er nog hebben of iemand weten dan hoor ik het graagremmen zijn inderdaad veel opties mee, daarom vroeg ik ook naar de ervaring die jullie er mee hadden
2.2 rekord lees ik veel van en gaat het waarschijnlijk ook worden22 maart 2010 om 14:59 #17602013achteras manta a en b zijn iets breder maar makkelijk onder en c te maken met wat aanpassing en ze zijn goedkoper dan een c kadett as.
remmen voor record 2,2 of verboorde ford sierra of honda of omega schijven
klauwen van omega of record 2,2
volvo en ga zo maar door
de mogelijkheden zijn onbeperkt
:jerry:jerry22 maart 2010 om 16:35 #17602014origineel gepost door coot
Oke bedankt voor de info
1600 assen had ik al gedacht maar misschien dat er nog meer opties zijn van andere Opels
zal alvast gaan zoeken naar die assen, dus mocht iemand er nog hebben of iemand weten dan hoor ik het graagremmen zijn inderdaad veel opties mee, daarom vroeg ik ook naar de ervaring die jullie er mee hadden
2.2 rekord lees ik veel van en gaat het waarschijnlijk ook wordenje moet eens een u2u sturen naar sniksnak hier op het forum, die heeft een super goed remsysteem voor de vooras.
zelfgemaakte schijven met klauwen van een kadett gsi16v en meerdere uitvoeringen met deze klauwen.
22 maart 2010 om 21:37 #17602015u2u postduif is onderweg
22 maart 2010 om 22:22 #17602016origineel gepost door pipo
achteras manta a en b zijn iets breder maar makkelijk onder en c te maken met wat aanpassing en ze zijn goedkoper dan een c kadett as.remmen voor record 2,2 of verboorde ford sierra of honda of omega schijven
klauwen van omega of record 2,2
volvo en ga zo maar door
de mogelijkheden zijn onbeperkt
:jerry:jerryachteras van manta kan dus ook
maar vooras is helemaal anders?23 maart 2010 om 06:48 #17602017Vooras is inderdaad anders.
Ik heb zelf Alfa 75 klauwen met rekord 2.2 schijven op de dett en dat remt mooi.
Barry (sniksnak) verkoopt op marktplaats 260×24 schijven die je kunt gebruiken in combinatie met kadett gsi klauwen. Plug&Play en remt volgens mij donders.
Zijn gewoon aangepaste bestaande schijven dus niet zelf gemaakt :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.