Kadett c achteras vs manta as?

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett c achteras vs manta as?

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    2000
    Moderator

Ik heb mijn oog laten vallen op een c-kadett met een manta achteras er onder. Nu zou ik mijn eigen wielen er onder zetten (13″8J Et01) maar dat gaat niet passen. Ik heb zelf ook nog een coupé staan maar nu vraag ik me het volgende af: als ik de manta as vervang door die van mijn coupé (1600 as) pas de aandrijf as dan nog? M.a.w. is de lengte van het staart stuk het zelfde? Wil dit graag zeker weten voordat ik de auto eventueel zou kopen.

henk 400rr
      Deelnemer

Als de Kadett 1600as een 1600S is (de dikke) en de manta as ook dan past het wel, die vlieger gaat ook op als beide de dunne versie zijn.

2000
        Moderator

origineel gepost door henk 400rr
          Als de Kadett 1600as een 1600S is (de dikke) en de manta as ook dan past het wel, die vlieger gaat ook op als beide de dunne versie zijn.

Het is inderdaad een 1600S as, maar ik was in de veronderstelling dat alle 1600 assen hetzelfde zijn (op de overbrenging na)

Maar waar het uiteindelijk om gaat: als ik van een manta as naar een (dikke) kadett as ga, past de tussenas nog?

kermitc
          Deelnemer

ja past geen probleem

henk 400rr
            Deelnemer

de staartstukken waren bij manta en kadett hetzelfde, ook bij GT en ascona, enkel soms heb je een stalen en soms heb je een aluminium gedeelte, slechts de dwarsbalken waren verschillend tussen manta en kadett.

de dunnere as heeft dus ook weer en dunner startstuk en een andere bevestiging dan de dikke as, maar de inbouwlengte was wel weer gelijk.

Uiteraard is er in de achteras wel weer en breedte verschil.

Maar zoals ik al aangaf, zolang je van dikke as naar dikke as gaat is de bevestiging van de tussenas hetzelfde.

2000
              Moderator

Mooi, kreeg net wel een mailtje dat ie misschien verkocht is,maar toch weer wat geleerd :D
                Heb wel heel misschien een mooie 2ltr city gevonden :agent

Manta-aero
                Deelnemer

Vergeet niet dat een city as niet zo 1,2,3 onder een coupe pas. Heeft dezelfde ophangen als de station.

2000
                  Moderator

origineel gepost door Manta-aero
                    Vergeet niet dat een city as niet zo 1,2,3 onder een coupe pas. Heeft dezelfde ophangen als de station.

]dat weet ik. het ging om een coupé, maar dat gaat niet door. king:

pipo

city as onder een coupe gaat wel maar andersom niet zonder aanpassing

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.