Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett C 2.0 16v Turbo 550PK op Marktplaats
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2011 om 19:39 #17963922
@E+Bkadett wrote:
bij veel taxateurs wordt de auto voor een droom bedrag getaxeerd. maar daar heb je niks aan.
je moet de auto altijd via de verzekering taxeren dan heb je echt de waarde en die krijg je ook als hij totallos is.
??:
De mijne is getaxeerd en all risk verzekerd, je betaald premie aan de hand van het getaxeerde bedrag. Dus het taxeren hoeft niet via verzekering, en ik denk dat het de verzekering een worst is hoe veel de getaxeerde waarde is, je betaald immers premie a.d.h.v. de taxatie waarde.
29 december 2011 om 20:03 #17963923ik heb deze auto ook bij niels zien staan.
en het enige wat ik juist er mooi aan vindt is het special paint.
en ik vraag me echt af wie zoiets koopt? want ook al heb je het geld ervoor
deze auto is zoals hier al gezegt erg bekent.
dus een ieder weet dat de nieuwe eigenaar er niks aan gedaan heeft.
en het lijkt me knap lullig als je staat te showen met een auto waar iedereen van weet dat je er niks aan hebt gedaan.
maar wel een klap geld voor heb betaalt.29 december 2011 om 20:15 #17963898dat is met al die opgeleukte wagens zo.
Ik kon mn corsatje eerst omruilen met een leuke golf 1….ding had alles al. En een golf 1 is nou precies wat ik wil hebben.
Ding was van binnen en buiten helemaal af.Heb het niet gedaan, ga niet met andermans creatie rond rijden…Maak hem liever zelf, weet ik ook gelijk hoe alles in elkaar gegaan is. Moet je altijd maar weer afwachten hoe een ander het geprutst heeft.
29 december 2011 om 20:23 #17963924precies fearless dat dacht ik ook al. en je hebt ook meer feeling met de auto als er je eigen bloed zweet en tranen in zit.
dit blijft altijdt de ex auto van …….29 december 2011 om 20:43 #17963925@2000 wrote:
@E+Bkadett wrote:
bij veel taxateurs wordt de auto voor een droom bedrag getaxeerd. maar daar heb je niks aan.
je moet de auto altijd via de verzekering taxeren dan heb je echt de waarde en die krijg je ook als hij totallos is.
??:
De mijne is getaxeerd en all risk verzekerd, je betaald premie aan de hand van het getaxeerde bedrag. Dus het taxeren hoeft niet via verzekering, en ik denk dat het de verzekering een worst is hoe veel de getaxeerde waarde is, je betaald immers premie a.d.h.v. de taxatie waarde.
Klopt, dat heb ik ook. Maar het moet wel bij een, door de verzekeraar, erkende taxateur gebeuren.
Premie ligt ook aan hoeveel je per jaar rijdt en je moet meestal ook een 2e auto hebben.Motor is wel interessant, vooral dat vermogen.
Maar om er zelf in rond te rijden….Stel dat je op vol vermogen gaat rijden.
Hoe zit het dan met de rest van de aanpassingen om de wagen in een rechte lijn te laten rijden.
En niet in elke versnelling wiel spin te hebben en elke maand nieuwe banden te kopen.Je ziet vaak bij drag races en wagens met zo een vermogen, dat ze soms alle kanten behalve rechtdoor gaan.
29 december 2011 om 21:24 #17963926@Andre Botter wrote:
Ik snap nog steeds niet waarom de turbo verkeerd om zit waar door het inlaat traject te lang is en de hete uitlaat door de hele motorruimte moet.
En met dat lucht filtertje 550pk??? En lekker warme lucht achterin.Ja nu je het zegt…Dat had korter gekunt.
zal vast wel een reden voor zijn.
30 december 2011 om 16:42 #17963927heb dat ding horen lopen, maar hij loopt zwaar gruwelijk mooi…
je hoort gewoon dat die motor getuned is
30 december 2011 om 17:28 #17963928vind het jammer dat danny hem weg doet zeker omdat dit de vorige club auto van opel power nederland was ;)
echter wist ik al dat hij hem te koop had gezet alleen de prijs niet maar goed er zit een hoop tijd en geld ingestoken :thumbup30 december 2011 om 17:48 #17963929@bastiaan78 wrote:
ik heb deze auto ook bij niels zien staan.
en het enige wat ik juist er mooi aan vindt is het special paint.
en ik vraag me echt af wie zoiets koopt? want ook al heb je het geld ervoor
deze auto is zoals hier al gezegt erg bekent.
dus een ieder weet dat de nieuwe eigenaar er niks aan gedaan heeft.
en het lijkt me knap lullig als je staat te showen met een auto waar iedereen van weet dat je er niks aan hebt gedaan.
maar wel een klap geld voor heb betaalt.eeh, maar die huidige eigenaar heeft ook een klap geld betaald om hem zo te laten maken.. lijkt me precies het zelfde als een auto kant en klaar kopen…
30 december 2011 om 17:51 #17963930Juist…toch weer pronken met andermans werk….
Vind het altijd veel mooier als iemand het allemaal zelf doet en maakt ipv het uitbesteden
dit is meer zo van…wel de centen niet de skills30 december 2011 om 23:27 #17963931sja , centen hebben heeft ook niet iedereen , dus is toch ook een soortje van skills dan?
31 december 2011 om 00:24 #17963932@Fearless wrote:
Juist…toch weer pronken met andermans werk….
Vind het altijd veel mooier als iemand het allemaal zelf doet en maakt ipv het uitbesteden
dit is meer zo van…wel de centen niet de skillsHmhm al heeft Mark ook wel een beetje gelijk :P en lui die alles kunnen van spuiten tot een motor opbouwen zijn zeldzaam.. dus of het een of het ander uitbesteden is ook wel begrijpelijk… maar het zelf doen of op zen minst proberen heeft bij mij ook de voorkeur.
31 december 2011 om 09:07 #17963897Ja idd zelf doen is leuker , maar als je niet alles zelf en toch echt goed wil hebben is het logisch dat je het uitbesteed. En pronken met andermanswerk sja, doen denk veel mensen, want niet iedereen heeft zelf een spuitcabine … . Maar goed begrijp ook wel wat de andere bedoelen.
31 december 2011 om 11:45 #17963933ik vind het het een erg overdreven c kadett echt een verkrachting
ik denk dat hij mooier was met bumpers en zonder die spoiler en gewoon strak gespoten dan krijg hij er wel 20 rooien voor
maar het bod is tot nu 7500 dat zal alleen de motor gekocht hebben denk ik1 januari 2012 om 10:06 #17963934@16v kadett c wrote:
ik vind het het een erg overdreven c kadett echt een verkrachting
ik denk dat hij mooier was met bumpers en zonder die spoiler en gewoon strak gespoten dan krijg hij er wel 20 rooien voor
maar het bod is tot nu 7500 dat zal alleen de motor gekocht hebben denk ikhet is maar goed dat smaken verschillen hé,ik had hem ook iets anders gemaakt,maar het project op zich is erg goed gelukt.
ps :hmmz veel mensen die het hards schreeuwen hebben zelf nog nooit wat gepresteerd met auto’s ;) ;) ;)
1 januari 2012 om 11:02 #17963935@Gsifreak wrote:
heb dat ding horen lopen, maar hij loopt zwaar gruwelijk mooi…
je hoort gewoon dat die motor getuned is
Heb toch echt 500Pk Let’s horen lopen die een Stuk netter liepen als deze…
Willem
1 januari 2012 om 13:21 #17963936Er zijn maar heel weinig mensen die een fatsoenlijke auto helemaal alleen kunnen opbouwen (Lassen/Spuiten/Motor)
Veel mensen bezuinigen constant en komen er dan 3 jaar later achter dat ze de auto meer verneukt hebben dan opgebouwt.
Slecht spuitwerk, slecht laswerk en een slechte motor.
Al zat van die projekten gezien hier..Deze Kadett is zeker mijn ding niet, maar om hem nou te bekritiseren dat ie t heeft laten doen vind ik een beetje ver gaan.
Nogmaals niet iedereen heeft de kennis en de ruimte om een FATSOENLIJKE rebuild te doen, kun je beter bepaalde delen uitbesteden.
en met fatsoenlijk bedoel ik niet een auto rollen met gamma verf.1 januari 2012 om 13:49 #17963937@wim-v6 wrote:
@Gsifreak wrote:
heb dat ding horen lopen, maar hij loopt zwaar gruwelijk mooi…
je hoort gewoon dat die motor getuned is
Heb toch echt 500Pk Let’s horen lopen die een Stuk netter liepen als deze…
Willem
de motor is ook pas afgestelt he opnieuw en die heeft niemand nog gehoord aangezien deze kadett niet meer ergens is geweest op een meeting ;)
1 januari 2012 om 14:16 #17963938@bastiaan78 wrote:
en je hebt ook meer feeling met de auto als er je eigen bloed zweet en tranen in zit.
dit blijft altijdt de ex auto van …….Hier sluit ik me bij aan :thumb
mooi kan ik hem ook niet vinden, te opzichtig voor mij
mja zo zijn er ook mensen die walgen van mn rode streepje en enterieur
al iemand gesproken die zij dat ik het er uit moet gooien en gsi er in :thumbdownMario
1 januari 2012 om 17:55 #17963939@omega-two wrote:
@16v kadett c wrote:
ik vind het het een erg overdreven c kadett echt een verkrachting
ik denk dat hij mooier was met bumpers en zonder die spoiler en gewoon strak gespoten dan krijg hij er wel 20 rooien voor
maar het bod is tot nu 7500 dat zal alleen de motor gekocht hebben denk ikhet is maar goed dat smaken verschillen hé,ik had hem ook iets anders gemaakt,maar het project op zich is erg goed gelukt.
ps :hmmz veel mensen die het hards schreeuwen hebben zelf nog nooit wat gepresteerd met auto’s ;) ;) ;)
ik heb hem nu al paar keer gezien en zeg ook alleen dat het niet mijn ding is. er zitten zeker dikke spullen op
wat heel duur ware maar vind mijne een stuk strakker
ik vind het gewoon niet uitzien als er geen bumers op zitten staat hewoon niet
denk ook niet dat hij er veel mee rijd want hij kom altijd op een autotrailer1 januari 2012 om 19:52 #17963940is ook niet mijn ding, maar over smaak valt te twisten.
iedere keer als ik de wagen ergens zag op een meeting, kwam hij op de trailer.
dat zal ook wel een rede gehad hebben, want heb de wagen nog nooit goed horen lopen.
maar waarom is die wagen nooit goed afgesteld.
en dan het taxatiebedrag :hmmz :hmmz :hmmz
ik hoop wel dat het gescheurde achterwandje gemaakt word voor dit bedrag.groeten.
1 januari 2012 om 22:46 #17963941Het kan een taxatie naar herbouwwaarde zijn…
Normaal gesproken wordt er een bedrag genoemd bij taxatie waarmee de auto vervangen zou moeten kunnen worden door een gelijkwaardige auto in geval van diefstal/schade/ongeval. Bij sommige auto’s is het vrijwel onmogelijk om hiervoor een bedrag te noemen aangezien de auto’s uniek zijn. Deze auto valt waarschijnlijk ook wel in die categorie, er is immers geen gelijke van te vinden in de markt. Er moet dan gekeken worden naar wat het zou kosten om een dergelijke auto te maken en dat kan aardig in de papieren lopen. Omdat het werk uitbesteed zou moeten wordenmoeten er ook uren meegenomen worden in die berekening en dan loopt het bedrag rap op.
Dit heb ik eens nagevraagd bij een bekende taxateur aangezien ik zelf een auto heb die helemaal in metaal uitgebouwd is en die technisch ook helemaal anders wordt als origineel. Dit type auto is in een originele topstaat misschien net 15.000 euro waard e de taxateur vertelde mij dat de herbouwwaarde van de mijne al heel snel over de 30.000 euro heen zou gaan…
Uiteindelijk is elke auto waard wat de gek er voor geeft, het is alleen zaak de goede gek te vinden… ;)
21 oktober 2014 om 13:20 #17963942AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hij staat weer te koop: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-kadett-enschede/200730457.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Verhandlungsbasis
39.999 EURSportwagen/Coupé, Oldtimer
EZ 02/1977
200 km
Benzin
450 kW (612 PS)
Schaltgetriebe21 oktober 2014 om 14:06 #17963943AnoniemLid sinds:
1 January 1970t meeste is al wel gesproken over deze auto :???:
enkel wat hier gepost wordt over pronken met andermans veren??
iemand met 2 linkerhanden mag toch gerust trots zijn op een auto die die heeft laten bouwen
en kan echt wel showwaardig zijnzelf doe/deed ik ook liever t meest zelf
maar daar zit/zat voor mij ook een deel van het plezierdeze auto is ieder geval gedurfd omgeboud ;)
echter wat ik niet snap als het dan echt alleen maar show is waarom dan beweren dat er meer dan 500 pk uit de motor komt nu zelfs 612 :shock:
terwijl er nog nooit echt meegereden is????als je een lekker wijf aan de haak slaat wil je er toch ook zo snel mogelijk mee n**ken :jerry
25 oktober 2014 om 22:40 #17963944612PK met zo’n klein luchtfiltertje :wtf
En ik snap wel dat hij er nooit mee rijd alles wat DHZ heeft gebouwd met turbo loopt in puin.
Heb hier twee auto’s staan die zijn verziekt door hem.
En dan weet ik er nog wel een paar die er mee zijn gestopt door hem en 15000euro heb weggegooid.
Ik kan daar zo pissig om worden, dat mensen hun zuur verdiende geld kwijt zijn voor pruts werk.Deze C Kadett is eerst door Jurgen Verbocht verziekt en nu dus zo goed als zeker bij DHZ.
Terwijl ik een uur met hem aan de tel heb gezeten om hem te helpen.
En dan gaat hij toch naar de volgende pannenkoek :thumb :thumb -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.