Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett blijft lopen zonder sleutel? OPGELOST
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2012 om 10:38 #17245786
Net sinds 3 maanden mijn kadett weer eens gestart.
Dus ik knal die sleutel erin en hij start eigenlijk zonder problemen.
Nou draai ik de sleutel om om de motor af te zetten.. blijft de motor gewoon lopen, met de sleutel in mn hand.
Ik heb het contact slot al ingespoten met slotspray dacht dat de pinnetjes vast zaten maar dat was het ook niet.Raar verhaal, iemand een idee?
28 oktober 2012 om 11:08 #17983445wd 40 inspuiten en paar keer op en neer draaien
28 oktober 2012 om 11:39 #17983444Nee dat was het dus niet, als je leest wat er in de beginpost staat..
28 oktober 2012 om 12:01 #17983447heb je toevallig je radio onlangs aangesloten…
haal je radio er eens uit.. helemaal koppelen
28 oktober 2012 om 12:02 #17983448Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..28 oktober 2012 om 12:02 #17983446@opelkadetje wrote:
heb je toevallig je radio onlangs aangesloten…
haal je radio er eens uit.. helemaal koppelen
Nee zit (nog) geen radio in.
28 oktober 2012 om 15:18 #17983449Effe Checken: draden van de auto naar de kofferklep beschadigd.. en maken zo Contact met elkaar.
Zelfde probleem komt vaker voor bij de astra-F en Kadett-E hatch en caravan.
Willem
28 oktober 2012 om 21:35 #17983450Misschien de verkeerde bougies?Dat ze te heet worden en doorgaan met ontsteken?
29 oktober 2012 om 18:58 #17983451bij mijn corsa a had ik een keer de alarmknop ondersteboven gemonteerd, had ik hetzelfde probleem…
29 oktober 2012 om 19:38 #17983452verkeerde lampjes in je achterlicht.
29 oktober 2012 om 19:51 #17983453@emiel5 wrote:
Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/” onclick=”window.open(this.href);return false;
vanaf Blz 940
30 oktober 2012 om 11:32 #17983454@wizardnl wrote:
@emiel5 wrote:
Heb het gevoel dat hij het contactslot omzeilt, dat ie ergens een constante 12v krijgt.
Heeft iemand een bedradingsschema van een d kadett?
Naar mijn weten krijgt alleen het klokje een constante voeding, en die zit goed aan gesloten..http://www.kadett.nl/werkplaatshandboek/” onclick=”window.open(this.href);return false;
vanaf Blz 940
Heel handig zo’n werkplaatshandboek, alleen net die pagina is hartstikke onduidelijk :swear
30 oktober 2012 om 12:29 #17983455Is je contact blokje wat achter het sleutelgat zit niet gewoon kapot?
Dan draait je sleutel wel, maar niet het gedeelte wat de stroom voor de motor echt aan/uit zet.30 oktober 2012 om 12:33 #17983456Benzine raak vanzelf op en slaat ie wel af :jerry :jerry :jerry
30 oktober 2012 om 13:51 #17983457@kaneelschep wrote:
Is je contact blokje wat achter het sleutelgat zit niet gewoon kapot?
Dan draait je sleutel wel, maar niet het gedeelte wat de stroom voor de motor echt aan/uit zet.Nee dat niet, want als ik de polen aansluit van de accu gaan alle dashboard lampjes al branden. Ook zonder sleutel.
30 oktober 2012 om 20:27 #17983458Heb bij mn corsa ooit eens per ongeluk constante spanning op de toeter gezet
Bleef ook de motor draaien zonder sleutel
31 oktober 2012 om 10:01 #17983459dan is je slot cillinder gebroken. in het achterste deel, waar het lange pinnetje in het contactklosje komt
31 oktober 2012 om 11:12 #17983460dan is je slot cillinder gebroken. in het achterste deel, waar het lange pinnetje in het contactklosje komt
Ja dat zeg ik dus. :)
31 oktober 2012 om 18:58 #17983461Nee is het niet. Toen ik de bobine losgekoppeld had bleef alles uit zonder sleutel,
als ik de sleutel draaide begonnen de dashboard lampjes te branden zoals het hoort..Ben al een week aan het zoeken, beetje jammer dit :swear
31 oktober 2012 om 19:08 #17983462Ik zou eens beginnen met de constant draad vanaf het contactslot los te koppelen en te kijken of ie dan wel start. Als ie dan wel start dan weet je dat de ontsteking door een andere oorzaak stroom krijgt, bijvoorbeeld zoals Willem al aangaf.
2 november 2012 om 12:04 #17983463Start motor ook maar eens bekeken, allemaal in orde.
Dit soort dingen schieten echt niet op :thumbdown2 november 2012 om 12:22 #17983464Als ik de constante draad los koppel (de rode draad) van het contact slot start hij niet.
Maar hij blijft wel altijd op contact staan.2 november 2012 om 13:21 #17983465Emiel,
Weet niet welke mogelijkheden je tot je beschikking hebt.
wat je kunt doen is de stekker achter op het kontakt losnemen.
en dan de accu polen aan sluiten.
las je dan nog licht hebt.
1 voor 1 alle zekeringen trekken.
je kunt ook de stekkers van de achterlichten halen.als dit alles niet helpt heb je waarschijnlijk een versmelting van de kabelboom.
en dan tussen plus en geschakelde plusTheun
2 november 2012 om 15:05 #17983466Ik heb het gevonden hoor! haha en jullie gaan lachen
Er loopt van de accu een draadje naar het blokje van de verstralers in de grill, die dus 12v geeft, en die zat op de bobine. Er hoort maar 1 (zwart) draadje op de bobine, maar wat eigenlijk raar is is dat de aansluiting 2 aansluitpunten heeft.. Ik zag het draadje van de verstralers los liggen, en heb toen waarschijnlijk gedacht, oh die zal wel losgegaan zijn, en heb die dus er vervolgens op gezet. Totaal niet bij nagedacht hahaha.
Toen ik aan het zoeken was zag ik dat ineens en dacht; hee waarom moet de bobine eigenlijk constant 12v hebben..
Die eraf gehaald en alles werkt weer naar behoren.
Nou ja alles, de remlichten gaan aan als ik hem in z’n achteruit zet. En als ik de rem in trap gaat de lamp van de achteruit branden.Een hoop dingen die gezegd zijn had ik nooit zelf bedacht, bedankt iedereen voor het meedenken :thumbup
2 november 2012 om 15:19 #17983467Misschien maakt deze foto het wat duidelijker.
Die rode draad met dat blauwe stekkertje hoort dus op de zekering (links)
en hij zat op de bobine, waar nu het zwarte stekkertje op zit.
Echt een makkelijk te maken fout want die draad is ook precies lang genoeg om op de bobine te kunnen :sleeping -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.