Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › Kadett APK afgekeurd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2009 om 10:29 #17208837
gisteren mijn coupe bij de garage opgehaald tot mijn verbazing op diverse punten afgekeurd, zijn wel kleine dingen maar toch.
o.a. op rugleuning voorstoelen werkt niet wist niet dat dit een afkeur punt is en de gordels werken niet goed, nu vraag ik mij af hoe kom ik aan andere gordels voor een C Kadett.nu ik toch bezig ben hoe groot is de kans dat ik nu een bekeuring kan krijgen omdat er nog geen nieuwe apk op zit oude apk was op 30-01 verlopen verder rij ik er geen meter mee, pas als het straks eindelijk lente wordt
10 februari 2009 om 10:35 #17466220AnoniemLid sinds:
1 January 1970stoelen is inderdaad afkeur punt
maar zal simpel te maken zijngordels geen idee waar je die moet halen
plaats n gezocht advertentieverder de kans op n bekeuring is toch reeel aanwezig:thumbdown
eerder moest je al n beote krijgen voor n andere verkeersovertreding
voor ze er achter kwamen dat apk verlopen is/wastegen woordig staat het alleemaal in hun computerbestand
en pikken ze dagelijks steekproefsgewijser kentekens uit die gechekt worden:o:o:o
dus is de kans altijd aanwezig dat je n x aan de beurt bent
beste is of snel klaarmaken en apk er op
of schorsen;)10 februari 2009 om 19:41 #17466221de auto mag toch 2 maanden langs de weg staan of in je garage ZONDER apk als je er maar niet mee rijdt.
Dit staat ook in het APK boek.VR art.4.7 Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden nadat het keuringsplichtig is
geworden of twee maanden nadat de geldigheidstermijn van het keuringsbewijs is verstreken op de weg
staan zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven.10 februari 2009 om 19:48 #17466222AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door jsgsi
de auto mag toch 2 maanden langs de weg staan of in je garage ZONDER apk als je er maar niet mee rijdt.
Dit staat ook in het APK boek.VR art.4.7 Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden nadat het keuringsplichtig is
geworden of twee maanden nadat de geldigheidstermijn van het keuringsbewijs is verstreken op de weg
staan zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven.is dat recente info???
10 februari 2009 om 19:53 #17466223volgens mij staat dat al jaren in het APK boek.
10 februari 2009 om 21:43 #17466224Als de rugleuning gewoon vergrendeld is en niet naar voren kan klappen is dit geen afkeurpunt.
De enige eis aan de rugleuning is dat als hij omklapbaar is hij automatisch weer vergrendeld is als hij word teruggeklapt.Heb wel vaker gelezen dat een auto hierop word afgekeurd dit is gewoon onwetendheid van de desbetreffende keurmeester.
Ik weet overigens ook dat het onlogisch klinkt omdat je zou denken dat personen op de achterbank niet meer makkelijk in of uit kunnen stappen maar dat maakt niks uit.10 februari 2009 om 21:46 #17466225origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door jsgsi
de auto mag toch 2 maanden langs de weg staan of in je garage ZONDER apk als je er maar niet mee rijdt.
staan zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven.is dat recente info???
Deze info klopt,wat er eigenlijk nog bij moet is dat het voertuig als het op de weg staat wel verzekerd moet zijn.
11 februari 2009 om 09:31 #17466226geldt dat niet voor de marge wat je hebt dat je 2 maanden voor de einddatum de auto al apk kunt laten keuren, en zo nog 2 maanden de tijd heb bij afkeur om de wagen voor je officiele eindatum te repareren
11 februari 2009 om 09:42 #17466227het mankement wat ik kan vinden aan de rugleuning is de hendel om de rugleuning naar voren te klappen werkt niet de kabel zit bij de hendel los, maar handmatig werkt de rugleuning wel en wordt automatisch zelfs vergrendeld bij het terugklappen, echt raar dat dit dan een afkeurpunt is.
origineel gepost door manus
Als de rugleuning gewoon vergrendeld is en niet naar voren kan klappen is dit geen afkeurpunt.
De enige eis aan de rugleuning is dat als hij omklapbaar is hij automatisch weer vergrendeld is als hij word teruggeklapt.Heb wel vaker gelezen dat een auto hierop word afgekeurd dit is gewoon onwetendheid van de desbetreffende keurmeester.
Ik weet overigens ook dat het onlogisch klinkt omdat je zou denken dat personen op de achterbank niet meer makkelijk in of uit kunnen stappen maar dat maakt niks uit.11 februari 2009 om 21:17 #17466228origineel gepost door siepel
geldt dat niet voor de marge wat je hebt dat je 2 maanden voor de einddatum de auto al apk kunt laten keuren, en zo nog 2 maanden de tijd heb bij afkeur om de wagen voor je officiele eindatum te reparerenNee,het gaat er echt om dat de auto tot twee maand na het verlopen van de uiterste datum ongekeurd op de weg mag staan.
Volgens mij is het wel zo dat je er alleen mee mag rijden als je kunt aantonen dat je onderweg bent naar een keuringsstation maar dat kan ik even nergens terugvinden.het mankement wat ik kan vinden aan de rugleuning is de hendel om de rugleuning naar voren te klappen werkt niet de kabel zit bij de hendel los, maar handmatig werkt de rugleuning wel en wordt automatisch zelfs vergrendeld bij het terugklappen, echt raar dat dit dan een afkeurpunt is.
Dat is het dus niet maar zoals ik al vermelde is er een hoop onwetendheid onder de keurmeesters en dat dit gewoon goedkeur is is natuurlijk ook niet echt logisch dus dan is de fout snel gemaakt.
13 februari 2009 om 11:56 #17466229zal wel loslopen a.s. maandag wordt ie hergekeurd
17 februari 2009 om 18:08 #17466230nou die 2maanden regeling klopt neit na 4 weken krijg je automatisch een bekeuring van 90 euro op de deurmat!
17 februari 2009 om 19:13 #17466231Ik zou bezwaar aantekenen het staat echt in het boek.
Kopietje meesturen van de betreffende pagina uit het boek kijken wat ze daarop te zeggen hebben.
Of zou het APK boek weer anders zijn als de wegenverkeerswet?
Zou me niks verbazen :thumbdown17 februari 2009 om 20:13 #17466232die 2 maanden regeling is wel zeker als hij in de steekproef afgekeurd wordt
dan heb je 2 maand om hem te repareren je mag er dan niet mee rijden maar wel langs de weg zetten
maar of dat ook geld bij een gewone afkeur weet ik niet ( heb ik nooit nagevraagt bij steekproefcontroleur )18 februari 2009 om 11:20 #17466233en toch blijft de garage erbij dat ze de wagen met deze stoelen moeten afkeuren alleen omdat het kabeltje van de hendel naar beneden is afgebroken, ik vraag me of of dit misschien eenvoudig zelf te repareren is.
wat ik ook kan doen is er andere stoelen in plaatsen waarvan de rugleuning werkt dan apk goedkeuren en na de keuring de recaro’s er zelf terug te plaatsen……dus als er iemand is die nog een setje stoelen heeft staan voor weinig!
18 februari 2009 om 11:36 #17466234zouden kadett gsi stoelen passen in een C kadett?
18 februari 2009 om 12:03 #17466235AnoniemLid sinds:
1 January 1970jah of manta gsi stoelen passen ook, die heb ik in me kadett zitten
18 februari 2009 om 13:05 #17466236bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.