Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett ’82 Berlina Voyage
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2015 om 06:52 #18218865
Misschien is roze wel leuk!
Sent from my iPhone using Tapatalk
23 januari 2015 om 19:15 #1821886623 januari 2015 om 21:29 #18218867MOOI ROZE IS NIET LELIJK :jerry :jerry
Kleurt goed bij die vinger :wors :wors :wors :jerry
25 januari 2015 om 12:39 #18218868@PeterNoFear wrote:
Er zat een 5-bak C355 achter mijn 16s, veels te hoge toeren.
Net omgebouwd naar W372, met een grote koppeling.
Stukken beter, morgen inbouwen en ook drekt maar verlagen!Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Dit betreft een F-16 W372 neem ik aan?
Wat zijn je ervaringen met deze combinatie,1.8E met deze bak?25 januari 2015 om 15:49 #18218869kan het zijn dat deze kadett station in roden staat?
25 januari 2015 om 16:27 #18218870@opelremco wrote:
Dit betreft een F-16 W372 neem ik aan?
Wat zijn je ervaringen met deze combinatie,1.8E met deze bak?Nou, het bleek geen W372 te zijn :jerry
Het lijkt bijna dezelfde bak te zijn, en hij maakt nog wel aardig wat toeren.
Hij trekt wel lekker nu, maar bij 220 loopt hij toch bijna 6000 toeren :shock:@Gsifreak wrote:
kan het zijn dat deze kadett station in roden staat?
Ja klopt, maar er staat nog zo één ;)
25 januari 2015 om 18:30 #18218871Ik zat net even een beetje te snuffelen in het marktplaats gedeelte, en nou kwam ik een apparaatje tegen waarmee de achterruit verwarming van een Vectra B als antenne fungeert.
Nou vraag ik mij af hoe dat apparaatje aangesloten zit, en hoe het werkt.
Misschien dat een van jullie dat weet, lijkt me een vette upgrade voor de Kadett :jerry10 februari 2015 om 08:52 #18218872Zoals sommige al weten begint mijn Kadett wat minder te worden.
Mijn koplampglas is er nog steeds voor weg, en van mijn embleem zit de helft er nog maar aan.
Er zijn nog wat punten die gelast moeten worden, en er zijn wat punten die veranderd moeten worden.
Zodoende heb ik besloten dat er een auto bij moest komen.
De Kadett is namelijk zeer zeker niet zuinig, en als ik er mee blijf rijden word hij er natuurlijk niet beter op.Ik zocht een lichte, kleine en zuinige auto voor er bij.
Dan roept natuurlijk iedereen: Corsa A!
Maar als ik een Corsa A zou kopen, moet deze ook netjes worden,
en dan word hij me net zo heilig.Zodoende ben ik opzoek gegaan naar wat anders.
Een Nissan Micra 1.2i, 54pk, 750kg, 84.000km
5 deurs, open dakje, en goed onderhouden.
Originele radio zit er nog in :D10 februari 2015 om 11:50 #18218873@PeterNoFear wrote:
Zoals sommige al weten begint mijn Kadett wat minder te worden.
Mijn koplampglas is er nog steeds voor weg, en van mijn embleem zit de helft er nog maar aan.
Er zijn nog wat punten die gelast moeten worden, en er zijn wat punten die veranderd moeten worden.
Zodoende heb ik besloten dat er een auto bij moest komen.
De Kadett is namelijk zeer zeker niet zuinig, en als ik er mee blijf rijden word hij er natuurlijk niet beter op.Ik zocht een lichte, kleine en zuinige auto voor er bij.
Dan roept natuurlijk iedereen: Corsa A!
Maar als ik een Corsa A zou kopen, moet deze ook netjes worden,
en dan word hij me net zo heilig.Zodoende ben ik opzoek gegaan naar wat anders.
Een Nissan Micra 1.2i, 54pk, 750kg, 84.000km
5 deurs, open dakje, en goed onderhouden.
Originele radio zit er nog in :Dleuk botsautootje !!
10 februari 2015 om 11:54 #18218874Ja leuk karretje om in rond te scheuren haha
27 februari 2015 om 00:14 #18218875Roest, roest en nog eens roest.
Op de één-of-andere manier kreeg ik steeds natte voeten.
Aan de bijrijderskant werden wat steentjes, water en zand naar binnen gegooid.
Reed al een tijdje zonder vloerbedekking, zodat ik de auto droog kon maken.Nou heeft de auto een tijdje binnen gestaan, en is lekker opgedroogd.
To do:
– Schutbord lassen.
– Wielkuipen lassen (1e keer!).
– Stuurhuis vastzetten :shock:
– Koplamporen lassen.
– Zomervelgen opnieuw spuiten en achter bredere banden monteren.Eerst het dash er maar eens uitgehaald, en alle isolatie van het schutbord gehaald.
Compleet doorweekt en verrot, en aangevreten door muizen :swear
Velgen opnieuw gespoten, banden er om.
Achter bredere banden, het leek me wat te smal.27 februari 2015 om 00:30 #18218876@PeterNoFear wrote:
Roest, roest en nog eens roest.
Op de één-of-andere manier kreeg ik steeds natte voeten.
Aan de bijrijderskant werden wat steentjes, water en zand naar binnen gegooid.
Reed al een tijdje zonder vloerbedekking, zodat ik de auto droog kon maken.Nou heeft de auto een tijdje binnen gestaan, en is lekker opgedroogd.
To do:
– Schutbord lassen.
– Wielkuipen lassen (1e keer!).
– Stuurhuis vastzetten :shock:
– Koplamporen lassen.
– Zomervelgen opnieuw spuiten en achter bredere banden monteren.Eerst het dash er maar eens uitgehaald, en alle isolatie van het schutbord gehaald.
Compleet doorweekt en verrot, en aangevreten door muizen :swear
Velgen opnieuw gespoten, banden er om.
Achter bredere banden, het leek me wat te smal.hoe we in brabant zeggen: deh is `n schone woage.. :thumbup :thumbup heb jij overgens qua wegenbelasting een vol tarief of rij jij op een oldtimer regeling??
27 februari 2015 om 18:03 #18218877vind het nog wel meevalle naar zoveel jaar :thumb maar goed niks wat jij dus niet kan maken ! succes ermee king:
27 februari 2015 om 22:50 #18218878Heb inmiddels een brief gestuurd naar de belastingdienst dat ik graag in het kwarttarief wil.
Na 32 jaar was hij toch wel ver heen.
– Schutbord
– Bodemplaat RV
– Dorpels L+R compleet
– Lekbakjes L+R compleet
– Deuren rondom roest
– Spatborden binnen + buitenkant
– Keienvanger
– Onderaan het voorraam
– Wielranden achter beginnen nu ook :D27 februari 2015 om 22:56 #18218879Dat pak je heel goed aan! Ben wel jaloers op zon mooie sleutelruimte en kunde om zoiets zo mooi aan te kunnen pakken.
Komt er nog een ander blokje in?
27 februari 2015 om 23:08 #18218880@basss27 wrote:
Dat pak je heel goed aan! Ben wel jaloers op zon mooie sleutelruimte en kunde om zoiets zo mooi aan te kunnen pakken.
Komt er nog een ander blokje in?
Bedankt :D
De sleutelruimte en het materiaal zijn van AutoTotaal Roden, en hiervoor ben ik ze ook heel dankbaar.
Ik heb een boel geleerd van een goed kennis van mij, en doe mijn best deze Kadett te redden van de roestduivel.Er liggen hele andere plannen op de plank, maar deze gaan veel verder dan een ander blokje.
Origineel lag er een 1.6 carburateur in, dus een 18E is al een hele vooruitgang vind ik zelf.:jerry
28 februari 2015 om 21:03 #18218881k verwacht binnenkort wel ff een foto met die rooie letters er op haha :P
had er zelf al nooit meer aan gedacht eigenlijk.ziet er goed uit kerel.
word een net autotje ;)1 maart 2015 om 02:00 #18218882Komt helemaal goed denk ik :D
11 maart 2015 om 17:48 #1821888311 maart 2015 om 17:55 #18218884Goed bezig! Balen dat er overal roest zit.. mijn astra wordt jammer genoeg ook minder
Eind maart alweer 5 jaar in bezit11 maart 2015 om 18:04 #1821888511 maart 2015 om 18:44 #18218886De dett ziet er Indd veel beter uit dan in het begin.
16 februari 2016 om 13:53 #18218887Ondanks dat hij stilstaat, staat het project niet stil.
In Juni moet hij weer voor de APK, en hij rolt er niet 1,2,3 doorheen denk ik.
– 4 gladde banden.
– Meerdere remslangen staan bol
– 1 remleiding heeft na het vervangen op de achteras gelegen en is dus ingesleten.
– Er zit wat laswerk (niet heel veel) in de neus.
– De kachelmotor is overleden.Ik wil wel grotere velgen dan 15″, dus heb ik dezelfde stalen velgen gekocht, maar dan 16″.
Zijn al gespoten en de banden ga ik er vrijdag omheen zetten.
Toyo Proxes, 195/40 16 liggen klaar.23 mei 2016 om 16:35 #18218888Hier al een behoorlijke tijd niets meer gepost.
Er is het 1 en ander veranderd:
– Kachelmotor vervangen.
– 80% laswerk klaar.
– Velgen en banden 16″ zitten er onder.
– Remslangen en leiding is vervangen.– Achter verder verlaagd.
En hij is gepolijst :wub
Foto’s:
Achterklep, voorspatborden en keienvanger worden nog gespoten in de toekomst.
Ook komt er een Saab B204 Turbo motor in, deze hangt al aan de motorbok.
23 mei 2016 om 16:50 #18218889 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.