Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Kadett 1800i Frisco.. Remmen reviseren met foto's
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2008 om 23:18 #17356250
Zaterdag bezig geweest met de rechter veerschotel…
Mijn vader hakte de veerschotel los en de gaten sprongen er abrupt in:jerry
Zo roestig is ie!!
Daaronder vonden wij een compleet gat van minimaal 4 bij 4… en nog een paar gaten verspreid:cry
De roestduivel had al aardig huisgehouden onder de toch dikke laag tectyl!
We hebben de koker onder de veerschotel al gelast, maar helaas hadden we geen nieuwe veerschotels liggen:thumbdown
Dus die gaan we donderdag eronder zetten!!
Ik ben nog een paar plekken tegengekomen waar hij roest, dus dat gaan we ook aanpakken!!
Donderdag en vrijdag word de auto door ons weer apk-klaar gemaakt!! Het wordt even doorwerken, maar dan is hij weer netjes klaar:P
:kewlpics komen donderdag of vrijdag20 januari 2008 om 07:50 #17356251Bah, dat zijn wel wat nare verborgen gebreken, maar gelukkig allemaal nog wel aan te pakken. Mijn frisco’tje gaat dit jaar nog grondig uit elkaar, ben best bang dan ook van die “enge” plekken tegen te komen.
Maar gfoed, dat zien we dan wel. Jij in ieder geval veel sterkte met het lassen en klussen en ben benieuwd naar de :kewlpics
24 januari 2008 om 17:16 #17356252Vandaag was de grote dag:P..
De slijptol ging de kadett in.
Tijd voor compleet nieuwe dorpels:jerryHierbij de foto’s wat we vandaag gedaan hebben,
En ik moet toegeven, de roestduivel had dit kadettje al mooi voor een deel opgegeten:fy1:o
Vanavond ga ik eerst even naar Deltion in Zwolle, kijken voor een opleiding in de richting van schadeherstel/carrosseriebouw,
Daarna nog weer ff verder met de kadett! Kan toch mooi binnenwerken met voldoende licht enzow!
24 januari 2008 om 17:21 #17356253zo moet dat:thumbup
24 januari 2008 om 18:36 #17356254Goed bezig kerel! heb je je pa al omgepraat om dat huis te kopen langs de a50? :P
Dan heb ej pas een mooie sleutelruimte….maar wat je nu hebt is ook nei mis:thumbup24 januari 2008 om 23:14 #17356255origineel gepost door frenkie
zo moet dat:thumbupBedankt voor je reactie:P
Jij wij houden niet echt zo van half werk!!:jerry
Gewoon goed doen, dus alles netjes kaal maken en alle roest verwijderen;)24 januari 2008 om 23:16 #17356256origineel gepost door Fearless
Goed bezig kerel! heb je je pa al omgepraat om dat huis te kopen langs de a50? :P
Dan heb ej pas een mooie sleutelruimte….maar wat je nu hebt is ook nei mis:thumbupHaha, dat huis word niks:hmmz
Ja de sleutelruimte waar ik nu sleutel is ook groot zat:vertag
Is bij een autoschadeherstelbedrijf, dus ik heb al het materiaal voor de hand!!king:
Straksjes om 7 uur er weer uit:P..
Beginnen we om de linker dorpel er weer aan te zetten:thumbup
:kewlpics volgen morgen weer!25 januari 2008 om 20:12 #17356257Hierbij de volgende serie foto’s.
Vandaag hebben we de complete linkerkant afgemaakt, dus dorpel er weer in gelast enzovoorts.
Omdat dit de eerste keer was dat ik laste en mijn vader ook nog niet vaak of nooit een dorpel erin had gezet, was het even spannend, maar het is er toch netjes ingekomen.
We hebben voor de rest ook nog veel ander plaatwerk vervangen, zoals in de wielkasten en ook in de binnendorpel.
:DHierbij de foto’s :
En dan ga ik aankomende vrijdag en zaterdag samen met mijn vader de andere kant aanpakken:
Die ziet er nog zo uit: :jerryAls ik weer updates heb post ik ze weer
28 januari 2008 om 21:26 #17356258Vanaaf ff samen met mijn vader de stuurkogel van een andere donor kadett (ook frisco) gehaald!!
Handremkabel had ik zaterdagaaf er al vanaf gehaald.
Dit ga ik denk ik woensdagaaf ff allemaal op mijn kadett bouwen:cool:
Dan ga ik vrijdagmiddag en s’avonds beginnen met de rechter dorpel. Dus het eruit slijpen, alles kaal maken en dan kunnen we zaterdag de nieuwe dorpel erin lassen:jerry
Dan komt ie als goed is weer door de apk:wub29 januari 2008 om 20:27 #17356259Hey Martijn,
Zozo, je pakt het meteen goed aan zeg! Moet zeggen dat het slijp- en laswerk er professioneel uitziet, mag aannemen dat hij nu weer jááááren probleemloos door de apk zal komen!
Ik moet van het voorjaar mijn dorpels ook gaan vervangen, tesamen met nog wat andere (door roest aangetastte) delen, maar als ik er niet uitkom weet ik bij wie ik aan moet kloppen nu :angel
Sterkte met je werkzaamheden, ben benieuwd naar de foto’s!
4 februari 2008 om 15:49 #17356260Zo, weer een update…
Zaterdagmiddag nog de overzetdorpel verwijderd aan de rechter kant… en ja hoor…
Ook weer dikke gaten in de dorpel en wielkasten.
Dus dat word ook wel nieuwe platen inlasse:jerry
Vanavond gaan we er een hele avond aan… we hebben vorige week al een stuurkogel van een andere kadett frisco afgehaald:angel
Stond toevallig nog 1tje bij ons op de dam:D
Vandaag ff bij de Brezan gekeken voor een gsi antenne, en die was nog wel leverbaar.
DUs die ga ik binnenkort ook even bestellen..
O ja de oude antenne heb ik al verwijderd… moet alleen nog het gat dichtlassen op het voorschermking:Foto’s komen zo
4 februari 2008 om 16:02 #17356261origineel gepost door kadettsr
Foto’s komen zoop het forum zijn we dr helemaal gek van, dus laat die :kewlpics maar komen :D
ben benieuwd! :)
4 februari 2008 om 16:13 #17356262Hierbij de foto’s van zaterdagmiddag:
Overzetdorpel er uitslijpen en kijk en huiver van de roest:cry
Maar goed dat we er nog redelijk op tijd bij zijn:wtf
Foto’s zijn genomen met telefoon Nokia E65
Laatste foto van het motorblok…
Beetje netjes gemaakt enzo… niet gepolijst!!
Vanaaf ga ik dus alles proberen blank te maken en misschien nog wel even de stuurkogel vervangen:thumbup
Dus vanavond komen er nog meer :kewlpics4 februari 2008 om 22:23 #17356263Zo vanavond dus samen met mijn vader bezig geweest met de kadett.
Hij was echt behoorlijk “ziek” c.q. rot:hmmz
We hadden niet veel langer moeten wachten:(Kijk maar naar de foto’s dan verklaart het genoeg:
Ook nog een andere stuurkogel erin gezet deze avond:
5 februari 2008 om 02:13 #17356264Zo dan, wat een roestbende zeg! Goed dat jullie besloten hebben het nu aan te pakken, als je er nog een jaar mee gewacht had was het onbegonnen werk waarschijnlijk!
Je bent vast geschrokken van hetgeen je aantrof toen je de overzetdorpels weghaalde of niet? in ieder geval wordt het nu goed aangepakt zie ik, blijf vooral foto’s van het proces maken, altijd gaaf om te zien!
5 februari 2008 om 07:51 #17356265Zoo wat een rottigheid!
Maar mooi werk, ben benieuwd naar het eindresultaat!
5 februari 2008 om 10:22 #17356266Van het weekend priesies hetzelfde gedaan met een E kadett… Andere topic over te openen.
Maar t ziet er top uit hoor :thumbup:thumbup
5 februari 2008 om 20:23 #17356267Hier komen weer een paar foto’s uit het oorlogsgebied!
Het staat 10-0 voor het blanke ijzer:afro
Haha de strijd tegen de voorlopige roest is bijna gestreden, zie de onderstaande foto’s:
Helaas komt de dorpel bij de deur vooraan niet mooi uit:wtf
Hij steekt ie te ver uit…:swear dus daar moeten we nog een oplossing voor vinden…:swear
Morgenavond ga ik dorpels verder afmaken en in de zinkspray zetten…
Ja ik weet dat ik dit er allemaal weer af moet schuren, omdat de lak niet goed hecht op zinkspray, maar hij moet toch netjes strak gemaakt worden!!;)5 februari 2008 om 20:51 #17356268:worsje bent goed bezig :jerry
5 februari 2008 om 20:59 #17356269origineel gepost door calike
:worsje bent goed bezig :jerryVooral ook mijn vader hurr:thumbup
Die is er ook ontzettend druk mee… samen knappen wij de auto’s op:vertag, waarbij hij mij gelijk de handelingen leert hoe ik alles moet opknappen:D8 februari 2008 om 23:00 #17356270even een filmpje van de kadett hoe die er nu bij staat en natuurlijk met muziek.
Dit geluid wordt geproduceerd door een JVC KD LH3101 radio en 2 jbl boxen van 300W RMSStond nog lang niet op z’n hardst:angel
Owjah filmpje is gemaakt met mijn Nokia E65
10 februari 2008 om 11:59 #17356271WTF martijn, wat is dat voor een nederlandstalige hoempapa muziek zeg?!?!?!?!
Maar verder wel een leuk filmpje, aangepakte delen zien er goed uit! Heb je de dorpels volgespoten met van dat roestwerende vulmiddel? Anders kun je over een paar jaar weer een dergelijke ingreep doen…
20 februari 2008 om 14:52 #17356272VANDAAG is de dag der nieuwe APK voor de frisco:o
Ik mag weer een jaartje rondrijden op het prachtig stuk infrastructuur op deze wereld:jerryGisteraaf de handremkabel nog vervangen en de auto weer opgebouwd.:agent
Vandaag gekeurd en nieuwe apk.king:Binnenkort weer fotow’s
21 februari 2008 om 16:01 #17356273Da’s mooi, nu maar hopen dat je een jaartje zonder pech/schade etc. zult rijden,maar komt vast goed!
Ik ben trouwens via ebay duitsland in het bezit gekomen van 3 originele frisco emblemen, helemaal nieuw! Koste me wel een hoop geld (€50 voor 3 k*tstickertjes) maar dan heb je (hopelijk) ook wat.
21 februari 2008 om 18:54 #17356274mooi dat ie weer apk heft;)
en dat soort muziek zit ook bij mij in de auto hoor!!!:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.