Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadett 1600 diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2011 om 09:47 #17232168
Ik ben op zoek naar een vervangende auto voor mijn gsi omdat ik deze wil laten spuiten en als ie klaar is om ook de winters mee te gaan rijden. Nu ben ik een kadett diesel (1600) van 86 tegen gekomen met goed een ton gelopen (aantoonbaar van 1ste eigenaar) ,zonder roest en voor een goede prijs.
Echter,ik heb totaal geen ervaring met wat betreft de betrouwbaarheid e.d. van diesel motoren. Zijn deze 1600 motoren aan te bevelen.of is het helemaal niks,ook gezien de leeftijd ? Wie heeft er tips ?Groetjes vanuit t zuiden,
Patrick4 februari 2011 om 11:17 #17810665Ik heb vroeger ook een 1.6 D gehad in een D-Kadett.
Je moet in ieder geval geen haast hebben met zo’n motor.
Qua betrouwbaarheid, die van mij startte nog bij – 10 C, verbruikte weinig olie, liep gewoon netjes.
Maar ja, daar is na 25 jaar moeilijk wat van te zeggen.
Als de motor die ton in korte ritjes gelopen heeft, kan hij heel goed versleten zijn.
Waren het alleen lange vakantieritten dan kan het nog best een goed blokje zijn.4 februari 2011 om 12:14 #17810666Hij is inderdaad niet de snelste (misschien wel de langzaamste :P).Heb een cabrio 1.6 gehad en daar lag binnen de kortste keer een c20xe in. Tja,als je eenmaal gsi gewend bent,heb op deze na nooit een andere gehad dan een gsi. Maar nu is t effe een ander gevalletje.
4 februari 2011 om 16:26 #17810667Zoek je beter een 1500’tje turbodiesel ;) die hebben toch nog iets van pit :P
Grtz
4 februari 2011 om 16:40 #17810668AnoniemLid sinds:
1 January 1970die 1600 diesels zijn erg taai
dus niet zo snel stuk als b,v een 1,7 dtl(turbodiesel)maar net als al gepost
wel langzaam;)heb er zelf jaren meegereden
enkel getankd en af en toe olie bijgevuldverder nooit onderhoud aangedaan
want ik had een 1,7 klaarliggen
om te vervangenenkel ging die 1,6 maar niet stuk;):o:P:P:P
4 februari 2011 om 17:16 #17810669Die van mij uit 1988 doet nog probleemloos +-135km per dag al meer dan n half jaar.
En trekt idd erg langzaam op maar doet nog wel makkelijk de 140.
Verbruik is ook erg gunstig.4 februari 2011 om 19:29 #17810670En hoe zit t met de verwarming. Een maat van mij denkt dat ie niet echt snel warm wordt ‘s winters.
Ik hoef maar 15 km heen en 15 terug. Maar dan wel na 5 minuten de A73 op en ik wel wat zien natuurlijk. duurt t echt zo lang voordat ie warme lucht blaast ?4 februari 2011 om 19:37 #17810671je kunt in ieder geval je geduld oefenen
traag is het juiste woord.
als de koets echt goed is kun je natuurlijk ook opzoek gaan naar een astra blok of van een corsa 1500 turbo diesel.
een corsa blokje is best vlot en zuinig
theun
7 februari 2011 om 17:32 #17810672[rquote=1860220&tid=141941&author=Pat70]En hoe zit t met de verwarming. Een maat van mij denkt dat ie niet echt snel warm wordt ‘s winters.
Ik hoef maar 15 km heen en 15 terug. Maar dan wel na 5 minuten de A73 op en ik wel wat zien natuurlijk. duurt t echt zo lang voordat ie warme lucht blaast ?[/rquote]hangt er vanaf, rijd je er normaal mee, duurt het inderdaad best lang voordat die warm word (denk aan 10 minuten voordat je warme lucht uit je kachel krijgt).
Trap je door, dan ben je met paar minuten voorzien van warme lucht.
mijn 1700 word pas fatsoenlijk warm als ik de snelweg opduik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.