Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Kadet GSI schijven en klauwen op D-Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2010 om 19:57 #17225560
Vraagje;
Nou staat voor de zoveelste keer een remklauw vast van mijn D-Kadett 1200N. :(
En als ie niet vaststaat remt het ook niet echt overweldigend.Is het mogenlijk om de klauwen en schijven van een BV Kadett GSI of Astra of Corsa over te zetten?
Als het maar beter remt en niet teveel vaststaat
Of moet ik dan het een het en ander aanpassen?Bvd
4 september 2010 om 20:01 #17724847Nee hoor, dat past gewoon zonder iets te veranderen. Je moet dan wel de afdekplaat achter de remschijf ook van een GSi hebben, want de remschijven zijn immers groter.
Een 1200 heeft die ook van die geleidingshulzen ?, want dat zijn meestal de boosdoeners :vertag4 september 2010 om 20:09 #17724848geleidingshulzen???
4 september 2010 om 20:17 #17724849geleidings hulzen, zijn die waar je inbus ingedraaid zit, als je de remblokken eruit heb, moet je de remklauw naar achter en voren kunnen bewegen, is dit niet het geval dan zitten ze vast
4 september 2010 om 20:25 #17724850Precies wat Andreas zegt, daarom noemen ze dit type remklauw ook wel zwevende remklauwen :)
4 september 2010 om 20:41 #17724851Ja juist,die staan iedere keer vast.
Paar klappen met een schroevendraaier en hamer en hij is weer los.
Heb het al een paar keer eraf gehaald schoongemaakt en opgeschuurd,maar na een week of 2 begint het weer.
Dus vandaar dat ik wat anders wil.
4 september 2010 om 20:47 #17724852Heb je ze na het schoonmaken ook met een goed vet ingevet ? Want dat het na twee weken al weer vastzit is niet gebruikelijk :hmmz
4 september 2010 om 20:51 #17724853Ja,kopervet weleens horen zeggen dat je dat moet gebruiken .
4 september 2010 om 21:02 #17724854Grote kans dat het daar mee fout is gegaan. In kopervet zitten minerale bestanddelen, daardoor gaat het rubberen ringetje in het midden opzwellen en komt de geleidehuls vast te zitten. Het beste is remmenvet van ATE, daar heb je dat niet mee.
4 september 2010 om 21:07 #17724855Nee !!!
Geen kopervet !
Je moet ATE-vet gebruiken, is speciaal voor remklauwen en zuigers.
Kan je halen bij de automaterialenzaak, zit in een blauwe tube.Maar je kan er zo 236 geventileerd (Kadett GSI/ Astra /Vectra enz.) , 256 geventileerd (Kadett/Astra GSI 16V / Vectra / enz.)of zelfs 280/288 (Vectra B 2.0/2.2/V6 klauwen en Corsa D/ Meriva B schijven) geventileerd op zetten.
Klauwen en schijven erop zetten en gaan.
Evt. afdekplaat achter de remschijven eraf halen (koelt ook beter) of de bijpassende maat erop zetten.Jij hebt nu Delco klauwen erop zitten, die willen nog wel eens vast gaan zitten.
Je kan ook kijken voor ATE-klauwen, o.a. op latere E-Kadetts, Astra’s en Vectra’s, deze hebben daar minder last van, maar de blokken zijn wat duurder.Delco :
ATE :
Uploaded with ImageShack.us
5 september 2010 om 07:34 #17724856Super bedankt voor jullie reakties.
O,ja nog 1 vraagje:
Kan ik dan gewoon de remslangetje vd Kadett gebruiken of moet ik die van een Astra of iets eronder zetten?5 september 2010 om 12:44 #17724857Slangetjes ken je gewoon van je Kadett houden. Maar als je GSI 16V schijven 256 plaatst zal je ook een bus moeten laten maken , je naaf van de Kadett is kleiner in Diameter. Als je de geventileerde 236 neemt van bijvoorbeeld Astra F dan past het wel gewoon. Neem dan idd ook de klaauwen van diezelfde astra dan.
Fotootje van mijn D-Det met de klaauwen van Astra F en (Nieuwe) schijven. Remblokken zijn ook makkelijker uit te wisselen met deze klaauwen. Geen vast zittende pennen meer. Oppervlak blokjes ook groter5 september 2010 om 17:50 #17724858Oke bedankt.
Ik heb hier op het forum een setje gevonden van een Kadett 1.8 GT.
Denk dat ik die is ga proberen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.