kachelweerstand Vectra GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum kachelweerstand Vectra GTS

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Deperik
    Deelnemer

Hallo allemaal,

een vriend van mij heeft een Vectra GTS uit 2002. Een 1.8 16V.
      Nu heeft hij al twee keer de kachelweerstand laten vervangen maar steeds gaat deze kapot.
      Is iemand hier bekend mee? Ze hebben ook al eens de ventilator e.d. doorgemeten maar konden niks vinden.
      Ook nu is de weerstand alweer kapot gegaan. (Dan blaast ie alleen nog maar op z’n hardst)
      Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?

Groeten Erik

GTS Power
      Deelnemer

ook al aan tech 2 gehad?

Deperik
        Deelnemer

Geen idee, wat is tech 2? Soort uitleesprogramma?
          Hij heeft de auto in onderhoud bij een jongen die normaal bij VAG-dealer werkt.

Deperik
          Deelnemer

Ik las trouwens het volgende op Problemcar:

Buitendienstoplossing: 2000
            Onderwerp: Aanjager interieur – Werkt niet goed
            Modellen: Motoren: Optie:
            Vectra-C 2002…2006,Signum 2002…2006 All,All
            Klacht: De aanjager interieur draait alleen in de hoogste stand, helemaal niet of alleen bij contact uit.
            Oorzaak: Condenswater van de aanjager interieur hoopt zich op de bodem van de behuizing (roestvorming enz.) op. De weerstand is beschadigd.
            Productie: Vanaf het VIN W0L0ZCF3561069032 (13.01.2006) zijn verbeterde onderdelen in de productie toegepast.

Oplossing:
            In het geval van een klantenreclamatie moet de weerstand en de aanjager
            interieur worden gecontroleerd op water of roest. Er moet een gat van
            4 mm worden geboord op het diepste punt van de behuizing (borstelbereik)
            bij de uitgebouwde motor.
            Functiegroep: D – Verwarming/Ventilatie/Klimaatregeling
            Klachtengroep: 04 – Elektrische storingen
            Foutcode geen

Piet-GTS
            Deelnemer

kachelweerstand of Software? Vectra-C GTS
              een vriend van mij heeft een Vectra GTS uit 2002. Een 1.8 16V.
              Nu heeft hij al twee keer de kachelweerstand laten vervangen maar steeds gaat deze kapot.
              Is iemand hier bekend mee? Ze hebben ook al eens de ventilator e.d. doorgemeten maar konden niks vinden.
              Ook nu is de weerstand alweer kapot gegaan. (Dan blaast ie alleen nog maar op z’n hardst)
              Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor?

Erik,

Soms is niet de weerstand defect, maar de aansturing ontregeld! Dit is een microprocessor met software.
              Het kan helpen om het temp/ventilatiepaneeltje eruit te halen (zit geklemd, niet geschroefd) en het loshalen van de stekker op de print. Daarna royaal inspuiten van de schakelaar met een contactreiniger spuitbus “Kontakt 60”, verkrijgbaar in een electronica onderdelen zaak en na minimum 5 minuten weer aansluiten. Wel eerst de accu los gooien!! Ik heb hiermee storingen zoals het niet meer aan en/of uit kunnen zetten van de AC, verholpen in de Vectra-C Z2,2SE GTS 2002/2003. Dit is dezelfde schakelaar als de ventilator.
              PS: Ik weet niet of de storing eruit is door de reset van de software (losnemen) of het inspuiten van de schakelaar, maar het werkte 2x!

Succes Piet

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.